וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלוויה עם 100 משתתפים נגמרה באירוע הדבקה המוני בקורונה

לא שהיינו צריכים עוד הוכחה, אבל לנגיף הקורונה לא ממש משנה איזה אירוע משפחתי אתם חוגגים - אם יש חולה בקהל, תהיו בטוחים שהוא ידביק אחרים. כך גם נגמרה הלוויה שהתחילה עם כוונות טובות של אנשים לחלוק כבוד אחרון, ונגמרה באנשים שנלחמים על חייהם

בווידאו: מאות משתתפים בהלוויה של רב בירושלים בניגוד להנחיות/צילום: איתמר קרישבוים

יותר ממאה אנשים הגיעו החודש לבית הלוויות בטקסס כדי לתת כבוד אחרון לננסי קדץ. כעת, 42 מהם נמצאו חיוביים לנגיף הקורונה - כולל הבת שלה. החולה הצעיר ביותר הוא בן 3 והמבוגר ביותר בן 90, כך מדווח KDFW. "אנחנו בהחלט רוצים שאנשים אחרים ילמדו ממה שאנחנו לא ידענו שהוא טעות", אמרה בתה, דלינדה קרוז. לדבריה, רוב האנשים לבשו מסיכות בטקס שנערך בבית הלוויות, אבל לא שמרו על ריחוק חברתי.

קרוז מוטרדת מכך שהטקס הפך לאירוע הדבקה המוני. "זה מפחיד לדעת שיכולתי להיות זו שהדביקה את הדודה שלי בת ה-90," אמרה קרוז, "או שיכולתי להיות זו שהדביקה ילד בן 3, או שיכולתי להיות זו שהדביקה את בן הדודה שלי שנלחם על חייו ברגעים אלה".

מחלקת הבריאות הממלכתית בטקסס מנהלת מעקב אפידמיולוגי על מנת ולנסות ולאתר את כל המגעים של מי שהשתתף בהלוויה. המרכז לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) אמר כי יש לבחון מחדש את כמות המשתתפים בהלוויות במהלך המגיפה.

בחודש אוקטובר האחרון עדכן ה-CDC את ההנחיות שלו לגבי מה שצריך לעשות לאחר חשיפה למישהו שאובחן כחיובי לנגיף, זאת בעקבות מחקר שמצא כי הדבקה ב-covid-19 יכולה להתרחש גם אחרי דקה. ההנחיה החדשה, שגם מכתיבה את האופן שבו הרשויות בארה"ב מנהלות את איתור המגעים של חולים מאומתים, אומרת שכל מי ששהה במצטבר לפחות 15 דקות בקרבת חולה מאומת בפרק זמן של 24 שעות - יהיה חייב בבידוד.

עוד בוואלה!

מפחיד: כמעט מחצית מאורחי החתונה נדבקו בקורונה

לכתבה המלאה

בית הלוויות הילסבורו, שאמור לפעול בקיבולת של 75 אחוזים, לא הגיב עד כה, למרות שבסרטונים מההלוויה המקום נראה מלא מפה לפה. "במצבים מסוימים אנשים רבים חלו ב-COVID-19 לאחר שהשתתפו בטקס הלוויה", נכתב בהנחיות ה-CDC.

כעת, קרוז שחלתה וטרם החלימה, ומשפחתה רק רוצים שאחרים ילמדו לקח מהמקרה שלהם, במיוחד לקראת עונת החגים המתקרבת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully