וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוקרים טוענים: השיטה הזו תחסל את המגיפה ב-6 שבועות

חוקרים מהרווארד טוענים שמערך מאסיבי של בדיקות קורונה מהירות יהיה יעיל יותר בהכחדת מגיפת הקורונה. "עדיפה בדיקה פחות רגישה שנותנת תוצאה היום, מאשר בדיקה רגישה עם תוצאה מחר"

בווידאו: עם בדיקות קורונה והגבלות - אילת נפתחת לנופשים/צילום: שי מכלוף, עריכה: טל רזניק

מערך בדיקות מהירות המוני ל-Covid-19 - במיוחד לאנשים שלא מציגים תסמינים המזוהים עם המחלה - יכול להביא לסיומה של מגיפת הקורונה בתוך 6 שבועות. כך טוען מחקר חדש של מדענים מביה"ס לבריאות הציבור של אוניברסיטת הרווארד ואוניברסיטת בולדר בקולורדו.

החוקרים פרסמו מאמר שבו פרסו את מסקנותיהם ואת מחקרם בכתב העת המדעי Science Advances לאחר שעבר ביקורת עמיתים. לטענתם, בדיקות מהירות, אף שהן פחות מדוייקות מבדיקות PCR, יוכלו לאפשר לרשויות לנקוט בצעדים ממוקדים הרבה יותר, במקום הפעלת סגרים נרחבים שפוגעים בצורה מאוד קשה בכלכלה. זאת, בתנאי שהן יבוצעו בהיקפים מאסיביים.

עלותן של הבדיקות המהירות זולה יחסית והן מניבות תשובה בתוך כמה דקות, בניגוד לבדיקות ה-PCR המבוצעות במעבדה שלתוצאותיהן צריך להמתין לעתים כמה ימים. אם מחצית מאוכלוסיית ארה"ב למשל היתה נבדקת אחת לשבוע, ומי שהיו נמצאים חיוביים היו נכנסים לבידוד, ההשלכות היו עצומות - טוענים החוקרים.

תחילת הפעילות של אילת כאי ירוק | מתחם קורונה  ביטבתה 19 בנובמבר 2020. שי מכלוף
"הבדיקות המהירות למעשה בודקות מי מדבק ומי לא". עמדת בדיקות מהירות לקורונה ביטבתה עבור הנופשים הנכנסים לאילת/שי מכלוף

"המסקנה הכי משמעותית שלנו מבחינת 'התמונה הגדולה', היא שכשזה מגיע לבריאות הציבור, עדיפה בדיקה פחות רגישה שנותנת תוצאה היום, מאשר בדיקה עם רגישות גבוהה יותר שהתוצאה שלה תתקבל רק מחר", אמר דניאל לרמור, מרצה למדעי המחשב באוניברסיטת קולורדו ומי שהוביל את המחקר הנוכחי.

בדיקת קורונה בנתב"ג 22 בנובמבר 2020. ראובן קסטרו
יותר אפקטיבי לבריאות הציבור מבדיקות PCR? בדיקה מהירה לקורונה בנתב"ג/ראובן קסטרו

"במקום להגיד לכולם להישאר בבית כדי שהם לא יידבקו מאדם חולה אחד, אנחנו יכולים לבודד בבתים רק את מי שבאמת מדבק, וכל השאר יוכלו להמשיך לנהל את חייהם", הוא הוסיף, בראיון לאתר Science Alert ביום שישי.

לחתוך את שיעור ההדבקה ב-88%

המחקר, שמבוסס על מודלים מתמטיים, מצא שביצוע בדיקות מהירות לשלושת רבעי מהאוכלוסייה בכל עיר מדי 3 ימים יכול לחתוך את אחוז הנדבקים ב-88 אחוזים. לדברי החוקרים מדובר בקצב מספיק גבוה כדי לחסל את המגיפה בתוך 6 שבועות.

"הבדיקות המהירות למעשה בודקות מי מדבק ומי לא. הן יעילות במיוחד בזיהוי Covid-19 בשלבי המחלה שבהם החולה מדבק לאחרים", אמר מייקל מינה, מרצה לאפידמיולוגיה באוניברסיטת הרווארד ואחד החוקרים שהשתתפו במחקר הזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully