וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנאי נפל מ-10 קומות, רופאים קבעו שהוא מת מקורונה

בנאי בן 51 מקרואטיה שנפל בעת עבודתו מת במקום. נתיחה שלאחר המוות הראתה כי הוא נדבק בנגיף הקורונה וסבל מסיבוכים שאולי הובילו למותו. איך בדיוק? הנה ההסברים של המומחים

בווידאו: : מניין הנדבקים בקורונה בארה"ב חצה את רף ה-12 מיליון/צילום: רויטרס

לא פעם אנחנו שומעים מומחים שטוענים כי המספרים הגבוהים של המתים מקורונה הם למעשה הערכת יתר שכוללת גם חולים עם מחלות רקע קשות שמתו מהן, ולא מהקורונה שבמקרה נדבקו בה. המקרה הבא מעלה לא מעט שאלות על מספרי המתים מקורונה ברחבי העולם: בנאי בן 51 מקרואטיה נפל מגובה של 10 קומות, אך הרופאים קבעו שהוא מת מקורונה. האיש, ששמו לא פורסם, סבל מחבלות בפניו, במרפקו וביד שמאל לאחר שנפל באתר בניה. חובשים שהוזעקו ניסו נואשות להחיות אותו, אך נאלצו לקבוע את מותו במקום.

בבית החולים אליו הגיעה גופתו של האיש נערכה בדיקה לנגיף קורונה, כנדרש בהנחיות הרפואיות המקומיות, וחזרה חיובית. נתיחה חשפה שחלקים גדולים מריאותיו נחסמו - מה שהוביל את הרופאים לאבחון תסמונת מצוקה נשימתית חריפה (ARDS). המצב מסכן החיים, שבדרך כלל גורם לאשפוז, נוצר כאשר איברים חיוניים אינם מקבלים מספיק חמצן והוא מאופיין בהופעה מהירה של דלקת מפושטת בריאות.

חוקרים מאוניברסיטת זאגרב אמרו כי המחלה הנגרמת על ידי הנגיף גרמה לנפילתו של האיש, כך שלטענתם, המוות חייב להיות רשום כמוות מ-covid-19 על פי הנחיות ארגון הבריאות העולמי (WHO). המדענים אמרו כי הראיות ה'חד משמעיות' הובילו לכך שהקורונה היא האשמה במותו. הם הציעו כי ייתכן שהאיש איבד את שיווי המשקל בזמן שטיפס על הסולם, מה שהוביל לנפילתו. הם הוסיפו כי "אם הם היו סובלים מ-ARDS, סולם גבוה הוא 'המקום האחרון שהיו רוצים להיות בו'".

אתר בנייה. שאטרסטוק, ShutterStock
מה באמת קרה שם? אתר בניה/ShutterStock, שאטרסטוק

על פי חקירה שנערכה לאחר מותו של האיש ובקרב חבריו לעבודה, מסתבר כי בשבוע שלפני מותו הוא סבל מכאב ראש, עייפות, חום, שיעול, אי נוחות בחזה וקוצר נשימה. חבריו ביקשו ממנו ללכת לרופא, אך הוא סירב לעצתם. האיש סבל גם מסוכרת מסוג 2 והיה מעשן - שני גורמים שמעלים את הסיכון למות מקורונה במידה ונדבקת.

ההחלטה לייחס את המוות לנגיף הקורונה הוצגה במחקר שפורסם בכתב העת Journal of Forensic Pathology על ידי פתולוגים מבית החולים הכללי בדוברובניק. ארגון הבריאות העולמי מגדיר מוות מקורונה ככזה ש"נובע ממחלה תואמת קלינית, במקרה סביר או מאושר של covid-19". אך הארגון אומר כי אין לייחס לנגיף מקרי מוות שבהם קיימת 'סיבה חלופית ברורה'.

פרופסור פול האנטר, מומחה לרפואה באוניברסיטת מזרח אנגליה, אמר לאתר המייל כי גם הוא היה מייחס את המקרה לנגיף הקורונה אם היה חותם על תעודת הפטירה. "אומנם ממבט ראשון הוא כנראה לא יתאים לקריטריונים של מוות מ-covid-19, אבל למה הוא נפל מהסולם? האם זה היה התקף לב שנגרם על ידי המחלה (אלה אכן מתרחשים) או שהוא היה חולה ורועד מתסמונת מצוקה נשימתית חריפה (ARDS) וזה הוביל לנפילתו?". את התשובה לכך כנראה הבנאי לקח איתו לקבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully