אכילה לילית: 5 מאכלים שבריא לנשנש בשעות הקטנות

כל אחד יודע שנשנושים ליליים מול הטלוויזיה הם לא הרגל בריא וזה בטח לא עוזר לדיאטה, אבל לפעמים חייבים משהו קטן - שיהיה טעים, כיפי ומספק ואם אפשר, אז גם בריא. בטח שאפשר - הנה דוגמאות

12/11/2020
6 תרגילים שיעלימו את הכרס (צילום: עדן ביבס)

אכילה בשעות הלילה היא אחד הדברים הראשונים שצריך להיגמל מהם כשמנסים לרדת במשקל או לשמור על משקל בריא. אנחנו עסוקים במשך רוב שעות היום ולכן קל לנו יותר להקפיד בחלק הזה של היום על ארוחות מסודרות ולהימנע מכל מיני נשנושים מיותרים, בטח כשאנחנו מחוץ לבית. אבל בערב, כששאון היום מתחיל לדעוך ואנחנו מתמקמים לנו בנוח על הספה, מול הטלוויזיה ובקרבת המזווה והמקרר, שם מתחיל האתגר האמיתי.

עוד בוואלה!

טבעונות וספורט הולכים יחד. כך תעשו את זה נכון

לכתבה המלאה

באופן תיאורטי, אכילה לילית היא לא דבר מומלץ, אבל לפעמים אנחנו פשוט חייבים איזה משהו קטן. נשנוש בשעות הקטנות לא חייב להיות נורא ואיום מבחינה בריאותית או דיאטטית. הנה כמה דוגמאות לנשנושי לילה שאפילו תזונאים יכולים לחיות איתם בשלום:

קרקרים עם גבינה

יש חלבון, יש דגנים מלאים, יש קרנץ' בפה. קרקרים עם גבינה(צילום: ShutterStock)

גבינה היא מקור חלבון, וקרקרים - מחיטה מלאה או דגנים מלאים, מכילים סיבים תזונתיים. השילוב של השניים יותיר אתכם מסופקים ושבעים. תזונאים ממליצים שנשנוש לילי ישאר בתחום ה-200 קלוריות, אז אתם יכולים לזרום עם ההעדפות שלכם לגבי גבינה אהובה וסוג הקרקרים שנעים לכם לכרסם, ורק להתאים את הכמויות כך שיתאימו לקריטריון הזה. בכף של גבינה לבנה 5% שומן למשל, יש 20 קלוריות, ובפרוסה דקה (דקה אמרנו!) של גבינה צהובה 22% שומן יש כ-50 קלוריות. ועל רוב אריזות הקרקרים תמצאו פירוט של קלוריות פר יחידה. אם אתם מעדיפים לחם - אפשר גם להחליף את הקרקרים בצנים מלחם דגנים מלאים, או בשתי פריכיות אורז.

תפוח וחמאת בוטנים

אתם חייבים לנסות לפחות פעם אחת. פרוסת תפוח עץ עם חמאת בוטנים(צילום: ShutterStock)

אל תפסלו את זה עד שתנסו. פרוסות התפוח נותנות את הקראנץ' ואת החמצמצות הרעננה וחמאת הבוטנים עוטפת אותן בקרמיות עשירה ומפנקת. וזה תחליף לא רע ובעיקר - בריא, לכל מיני מאכלים משמינים ומזיקים שאתם עלולים למצוא את עצמכם חושקים בהם באישון לילה. חמאת בוטנים עשירה בחלבון ומכילה שומנים בריאים שמספקים תחושת שובע לאורך זמן, ומווסתים את פירוק הסוכר (מהתפוח) בדם.

אדממה

קצת מלח גס מלמעלה, ויאללה לפצח. אדממה(צילום: ShutterStock)

פולי הסויה שמאוחסנים בתוך התרמילים הירקרקים הם דלי קלוריות ועתירי חלבון. האריזה הטבעית שבה הם מגיעים מושלמת לחובבי ה"פיצוחים" משום שחילוץ הפולים מהתרמילים מזכיר מאוד פיצוח גרעינים. כיף מאוד לנשנש אותם מול הטלוויזיה, במיוחד אם תבזקו מעליהם מעט מלח גס ותבלינים נוספים (אפשר כמון, פפריקה או פתיתי צ'ילי - כל אחד וההעדפה שלו).

פופקורן

עדיף בלי שמן. פופוקורן(צילום: ShutterStock)

אוקיי, תודו שזה בא לכם טוב. אתם יושבים בלילה מול הטלוויזיה, בא לכם פופקורן, אבל במקום לנסות למצוא לו תחליף בריא אתם פשוט... מכינים פופקורן! מושלם, לא? שימו לב לאותיות הקטנות אבל: בלי חמאה, מעט מאוד שמן . הדרך הבריאה והדלה ביותר בקלוריות להכין פופקורן היא בעזרת מכשיר ייעודי לקליית גרגרי תירס באמצעות אוויר חם, ללא שמן. ועדיף במקום מלח - לפזר מעל קצת גבינת פרמזן מגוררת דק. היא תיתן לפופקורן מליחות והיא בריאה יותר מסתם מלח. מבחינת הכמות: כ-3 כוסות פופקורן ללא שמן יספקו לכם כמות נאה, משביעה ומהנה לנשנוש לילי, עם ערך של כ-100-150 קלוריות (תלוי מה הוספתם לו), אבל קחו בחשבון שאם אין לכם מכשיר לקלייה באוויר חם ואתם משתמשים בשקית למיקרוגל או בשיטה הישנה - בסיר עם שמן, תצטרכו להקטין את הכמות כדי לעמוד ביעד של 200 קלוריות.

פיסטוקים

הם לא רק טעימים, הם גם יעזרו לכם להירדם. פיסטוקים(צילום: ShutterStock)

פיסטוקים מהווים מקור לשומנים בריאים, חלבון וסיבים תזונתיים ובנוסף לכך יש בהם באופן טבעי גם מלטונין שעוזר לשינה. וחוץ מזה, אתם יודעים, הם טעימים ממש וגם מספקים תעסוקה נעימה לידיים תוך כדי נשנוש מול הטלוויזיה.

  • תזונה
  • דיאטה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully