וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך נער אחד הצליח להדביק 116 ילדים בקורונה? די בקלות

עוד ועוד סיפורים על מפיצי על מתפרסמים ברחבי העולם וגורמים לנו להבין שלא יהיה קל להיפטר מהנגיף הקטן והקטלני ששטף את העולם. ושוב, אמצעי הריחוק החברתי ועטיית המסיכות כנראה היו יכולים למנוע את המקרה הזה ורבים דומים לו

בווידאו: גמזו מתייחס למתווה ההקלות ולכך שאין פיתרון לכיתות ה' ומעלה/צילום: לע"מ, עריכה: טל רזניק

בתי הספר נפתחו השבוע וכיתות א'-ד' חזרו לספסל הלימודים. נכון, הם יהיו בקפסולות ויעטו מסיכות (או שלא), אבל אין הורה, מורה או איש בריאות שלא חושש ממה יקרה בשבועות הקרובים מבחינת תחלואה. מקרה שהתרחש בארה"ב יכול להוסיף עוד שמן למדורת התבהלה.

נער מארה"ב שהשתתף במחנה קיץ בתחילת יולי, הדביק 80 אחוזים ממשתתפי המחנה - סך הכל 118 ילדים. בדוח של המרכז לבקרת ומניעת מחלות בארה"ב (CDC) נאמר כי הנער שעשה בדיקת קורונה ונמצא שלילי, הגיע לאחר מספר ימים למחנה קיץ בוויסקונסין. למחרת, היה לו כאב גרון, שיעול וצמרמורות והוא נכנס לבידוד לאחר שהראה תסמינים.

כל הילדים שהשתתפו במחנה הקיץ נבדקו, ונמצא לפחות מקרה אחד מאומת בכל חדר. "COVID-19 מתפשט כמו אש כשאתה מפגיש אנשים רבים במרחב קטן יחסית", אמר גורם בריאות במדינה. אף אחד מהמקרים לא היה קטלני ואפילו לא חמור, ואף אחד מהילדים לא אושפז בבית חולים.

אירוע מחאה בסימן 9 שנים למחאה החברתית, גן צ'ארלס קלור, תל אביב, 14 ביולי 2020. ראובן קסטרו
כמו שריפה ביער. למצולמים אין קשר לכתבה/ראובן קסטרו

"היה ילד אחד שחלה ב-COVID-19 והוא הפיץ זאת בקלות לכל מי שהיה איתו באותו חדר", אמר גורם הבריאות. "ואז האופי של מחנה קיץ שבו אוכלים ארוחות ביחד, הולכים לשחות ביחד, עושים פעילויות יחד, שרים סביב המדורה ביחד - כל הפעילויות האלה הן אירועי התפשטות נהדרים". בכתב העת Sentinel נכתב כי "ככה הנגיף עובר מאדם אחד ליותר ממאה אנשים בפרק זמן קצר מאוד".

באוגוסט האחרון התפרסם מקרה דומה מאוד - הדבקה של COVID-19 במחנה קיץ של ימק"א, הנמצא במחוז ראבון לאורך אגם ברטון בג'ורג'יה. במקרה ההוא 344 מתוך 597 הנוכחים במחנה עברו בדיקת קורונה, 260 חזרו חיוביים - כלומר 44 אחוזים, שהם קצת פחות מחצי, מילדי המחנה, החניכים והצוות נדבקו.

שם המקרה המתועד הראשון הגיע ב-22 ביוני, כאשר נער מהצוות המדריכים שהשתתף באוריינטציה שבוע קודם החל לפתח תסמינים; יומיים לאחר מכן אושר כי הוא חיובי לנגיף. חניכים החלו להישלח הביתה באותו היום, והמחנה נסגר לגמרי שלושה ימים לאחר מכן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully