וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

597 תלמידים השתתפו במחנה קיץ. חצי מהם חלו בקורונה

המחקרים הנוגעים להדבקה המופחתת בקרב ילדים מתחת לגיל תשע היו די חד משמעיים עד כה. ובכל זאת, המקרה הנוכחי גורם ללא מעט תהיות ושאלות, בעיקר עם התקרבות פתיחת שנת הלימודים

בווידאו: שר החינוך גלנט מתייחס למודל פתיחת בית הספר של החופש הגדול/עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

אנחנו אומנם נמצאים במהלכו של החופש הגדול אבל עוד פחות מחודש הילדים אמורים לחזור לבתי הספר. ולמרות הנתונים על הדבקות נמוכות בקרב ילדים קטנים, סיפור ממחנה קיץ בג'ורג'יה מעלה סימני שאלה רבים ומראה כמה מהר נגיף הקורונה יכול להתפשט גם בקרב ילדים.

דיווח של המרכז לבקרת מחלות ומניעתן בארה"ב (CDC) שפורסם ביום שישי האחרון תיעד את ההעברה וההדבקה של COVID-19 במחנה קיץ של ימק"א, הנמצא במחוז ראבון לאורך אגם ברטון בג'ורג'יה. הממצא המדאיג: 344 מתוך 597 הנוכחים במחנה עברו בדיקת קורונה, 260 חזרו חיוביים - כלומר 44 אחוזים, שהם קצת פחות מחצי, מילדי המחנה, החניכים והצוות נדבקו.

מאיפה הכל התחיל? המקרה המתועד הראשון הגיע ב-22 ביוני, כאשר נער מהצוות המדריכים שהשתתף באוריינטציה שבוע קודם החל לפתח תסמינים; יומיים לאחר מכן אושר כי הוא חיובי לנגיף. חניכים החלו להישלח הביתה באותו היום, והמחנה נסגר לגמרי שלושה ימים לאחר מכן.

יותר ממחצית מהילדים בגילאי 6 עד 10 נדבקו בקורונה, 44 אחוזים מהילדים בגילאי 11 עד 17 נדבקו ושליש מגילאי 18-21 גם כן נדבקו בנגיף. רק שבעה עובדים היו מעל גיל 22, ושניים מהם נמצאו חיוביים לקורונה.

ילדים משחקים בבריכה. ShutterStock
מעלה לא מעט שאלות. ילדים בבריכה/ShutterStock

גורמים ב-CDC אומרים כי ממצאיהם מראים כי הנגיף "התפשט ביעילות" במחנה, "וכתוצאה מכך שיעורי ההדבקה היו גבוהים בקרב אנשים בכל קבוצות הגיל", למרות שהמחנה פעל על פי רוב הפרוטוקולים המומלצים לבטיחות. עורכי הדוח ציינו במיוחד שמדובר במחנה הכולל שינה, וכי "קבוצות גדולות יחסית (כ-15 ילדים) שישנו באותה בקתה ועסקו בשירה ועידוד, ככל הנראה תרמו להדבקה".

עוד נאמר כי בקרב הילדים לא הייתה הקפדה על השימוש במסיכות פנים, אם כי הצוות היה צריך לעטות אותן, ובכל זאת, החניכים ואנשי הצוות נדרשו להוכיח כי הם נמצאו שליליים לנגיף לא יותר מ-12 יום לפני שהגיעו למחנה. נערכו ניקוי וחיטוי שטחים ציבוריים, המחנה כלל התרחקות פיזית מחוץ לבקתות והשימוש בשטחים הציבוריים גדל.

לדברי מומחים המקרה מדגיש את המגבלות של לבקש הוכחה לבדיקה שלילית לפני התכנסויות גדולות, "בדיקה לא תמיד אומרת ביטחון", אמרו. "צריך לשלב את זה עם בידודים הדוקים וזה קשה עבור ילדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully