וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרופא שסבל מתופעת הלוואי הכי מוזרה מקורונה חזר לעצמו

באפריל הגיעו דיווחים מסין על שני רופאים שחלו בקורונה והתעוררו עם צבע עור כהה יותר. רבים סברו אז כי מדובר בפייק ניוז, אבל המציאות הוכיחה אחרת. עכשיו - חצי שנה אחרי - אחד מהרופאים החלים לחלוטין וככה הוא נראה היום

בווידאו: התפרצות קורונה במחוז שינג'יאנג בסין/צילום: רויטרס

שני רופאים סינים עלו לכותרות בכל העולם לאחר שבחודש אפריל דווח כי צבע עורם השתנה בעקבות הקורונה. בעוד שאחד מהרופאים מת מסיבוכי המחלה במהלך יוני, עמיתו שב למוטב, ואף קיבל את צבע עורו המקורי בחזרה. התקשורת הממלכתית הסינית דיווחה כבר במאי כי ד"ר יי פאן, קרדיולוג בן 42, החלים מהמחלה, אולם רק השבוע פורסמו צילומים שלו המעידים כי צבע עורו חזר למצבו הטבעי. ד"ר יי צולם כאשר חזר לבית החולים להודות לרופאים שטיפלו בו.

ד"ר יי נדבק בנגיף הקורונה בזמן שטיפל בחולים בעיר ווהאן, מוקד ההתפרצות הראשוני של מגיפת הקורונה. הוא אובחן כחולה COVID-19 כבר בינואר ואושפז בבית החולים בעיר לאחר שמצבו הסתבך. בזמן שקיבל טיפול תרופתי ותמיכה נשימתית בבית החולים, עורו שינה את צבעו והפך לכהה הרבה יותר.

אף שרבים הרימו גבה לאור הדיווחים על הרופא הסיני שעורו שינה צבע, רופאיו הציעו הסבר הגיוני לתופעה. לפי ההסבר, יי ועמיתו סבלו מחוסר איזון הורמונלי לאחר שהכבד שלהם נפגע כתוצאה מהנגיף, עם זאת, רופאים אחרים סברו כי עורם התכהה עקב אנטיביוטיקה ספציפית שקיבלו בתחילת הטיפול.

עוד בוואלה!

אלה גורמי הסיכון לנזק מתמשך מקורונה

לכתבה המלאה

כך או כך, הרופאים שטיפלו בהם העריכו כי ברגע שמצבם ישתפר - עורם יחזור לצבעו המקורי. ד"ר יי חובר למכונת ECMO למשך 39 יום. המכונה, הדומה למכונת מעקף לב-ריאה המשמשת בניתוח לב פתוח, שואבת ומחמצנת את הדם של המטופל מחוץ לגוף. לבסוף הוא שוחרר מבית החולים בחודש מאי. הרופא השני קיבל את אותו הטיפול אך הוא סבל מדימומים מוחיים ומת ב-2 ביוני. מותו עורר תגובה חריפה נגד הרשויות הסיניות בשל אופן הטיפול במגיפה.

כאמור, לאחר שהתאושש בביתו במשך חמשת החודשים האחרונים, ד"ר יי צולם השבוע בבית החולים בו טופל. בסרטון שפורסם ב-Hubei Today, הרופא נראה בריא לחלוטין, בהיר עור, במצב רוח טוב וללא מסיכת פנים. בסרטון נראה ד"ר יי אומר תודה לוואנג צ'ן, רופא המתמחה במחלות בדרכי הנשימה וטיפול קריטי, ומעניק לו זר פרחים. "הוא המושיע שלי. אני צריך להודות לו בוודאות", אמר ד"ר יי לעיתונאים במקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully