וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחלימי הקורונה האלה מאבדים את החסינות לנגיף מהר יותר

יותר ויותר מחקרים מהעת האחרונה חושפים כי הנוגדנים שמתהווים בדם אחרי שאנשים חולים בקורונה אינם יעילים אחרי תקופה די קצרה. כעת מחקר חדש מצא אצל מי הם שורדים יותר זמן ואצל מי פחות

בווידאו: ממצאי דוח המבקר על רפואה בקהילה במשבר הקורונה/צילום: משרד מבקר המדינה

בשלב יחסית מוקדם של מגיפת הקורונה לא מעט חוקרים תלו את יהבם על הנוגדנים שהגוף יפתח למחלת הקורונה, כמו גם על הטיפול באמצעות דמם של מחלימי הקורונה בחולים קשים. לאחרונה יש הבנה שהנוגדנים בדמם של מחלימים לא יעזרו לחולים קשים בקורונה. ואם להאמין למחקר חדש ומקיף, הם גם לא יישארו הרבה זמן בדמם של אלה שחלו. במיוחד אצל אלה שהיו א-סימפטומטיים.

המחקר שנערך על ידי האימפריאל קולג' בלונדון וחברת מחקר השוק איפסוס מורי מצא כי החולים הא-סימפטומטיים שלא חוו תסמינים של המחלה, מאבדים נוגדנים מוקדם יותר מאנשים שהראו סימפטומים משמעותיים של COVID-19. בנוסף, הממצאים מצביעים גם על כך שאובדן הנוגדנים היה איטי יותר בקרב בני 18-24 בהשוואה לבני 75 ומעלה.

המחקר, שהוזמן על ידי ממשלת בריטניה ופורסם לפני ביקורת עמיתים, מצביע על כך שהתגובה החיסונית של אנשים ל-COVID-19 פוחתת עם הזמן. אך מדענים הזהירו כי הרבה מאוד עדיין אינו ידוע לגבי תגובת הנוגדנים ארוכת הטווח של אנשים לנגיף.

במחקר השתתפו 365 אלף מבוגרים שנבחרו באופן אקראי. הם עברו שלושה סבבים של בדיקות שכללו דקירות באצבע כדי לאתר נוגדנים נגד נגיף הקורונה בין ה-20 ביוני ל-28 בספטמבר. התוצאות הראו כי מספר האנשים עם נוגדנים ירד ב-26.5 אחוזים במהלך שלושה חודשים.

בדיקות סרולוגיות לאיתור נוגדנים לנגיף הקורונה בקופת חולים מכבי, רמת השרון 29 ביוני 2020. ראובן קסטרו
אנשים שחלו בקורונה לא בהכרח מחוסנים. בדיקות דם/ראובן קסטרו

מגמת הירידה נצפתה בכל הגילאים, אך הירידה הקטנה ביותר נמצאה בקבוצת הגיל הצעירה ביותר, בגילאי 18-24, וצנחה מ 7.9 אחוזים ל-6.7 אחוזים (14.9 אחוזים מהנבדקים), הצניחה הגדולה ביותר נמצאה בקבוצה המבוגרת ביותר, בגיל 75 ומעלה, שם נרשמה ירידה מ-3.3 אחוזים ל-2 אחוזים (39 אחוזים מהנבדקים).

מגמת הירידה נצפתה כאמור בכל האיזורים ובכל קבוצות הגיל, אך לא אצל עובדי הבריאות, דבר שיכול להצביע על חשיפה ראשונית חוזרת או גבוהה יותר לנגיף, כך טוענים הכותבים.

"המחקר שלנו מראה שעם הזמן יש ירידה בשיעור האנשים שנמצאו חיוביים לנוגדנים. בדיקת נוגדנים חיובית לא אומרת שאתה חסין מפני COVID-19", אמר פול אליוט, מבית הספר לבריאות הציבור של אימפריאל. "עדיין לא ברור איזו רמת נוגדנים מספקת, או למשך כמה זמן החסינות הזו נמשכת. אם מישהו נמצא כבעל נוגדנים, הוא עדיין צריך לעמוד בהנחיות, כולל אמצעי ריחוק חברתי, ביצוע בדיקת קורונה אם יש להם תסמינים ועטיית מסיכה במידת הצורך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully