וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מומחה בכיר: "אי אפשר למגר את הקורונה, היא תמיד תחזור"

היועץ המדעי הבכיר לממשל הבריטי אמר השבוע כי לא סביר שיימצא חיסון שיחסל לחלוטין את נגיף הקורונה אי פעם. לדבריו, ניהול טוב יותר וחיסונים עתידיים יגרמו ל-Covid-19 להפוך למחלה עונתית שתלווה אותנו גם בעתיד

בווידאו: אירלנד נכנסת לסגר שני/צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

הקורונה לא הולכת לשום מקום, בינתיים, אבל יכול להיות שהיא אף פעם לא ממש תתפנה מהחיים שלנו ותהפוך למחלה קבועה ועונתית, בדומה לשפעת. לתרחיש הזה סבור פטריק ואלאנס, היועץ המדעי הבכיר ביותר בבריטניה, שהעולם צריך להיערך. אף על פי שמספר חיסונים נגד Covid-19 נמצאים בשלבי פיתוח מתקדמים, ואלאנס סבור שהם לא יכחידו את הנגיף לחלוטין.

"הרעיון שאפשר למגר את הקורונה מכל מקום הוא שגוי, היא תמיד תחזור", אמר ואלאנס, וציין כי לכל אורך ההיסטוריה היתה רק מחלה אחת שבאמת מוגרה לחלוטין, הודות לחיסון בעל יעילות גבוהה במיוחד - האבעבועות השחורות.

"אי אפשר לדעת בוודאות כרגע, אבל לדעתי זה מאוד לא סביר שיהיה לנו חיסון סטרילי - משהו שיעצור באופן מלא את הקורונה. יותר סביר שהנגיף הזה ימשיך להסתובב באיזורים שונים בעולם ובעונות שונות. זאת ההערכה שלי", אמר ואלאנס במהלך דיון בוועדה הלאומית הבריטית לאסטרטגיה וביטחון בתחילת השבוע.

תושבי ברלין עם מסיכות בתחנת הרכבת המרכזית, גרמניה, 16 אוקטובר 2020. רויטרס
הקורונה לא הולכת לשום מקום. נוסעים עוטים מסיכות בתחנת הרכבת המרכזית בברלין/רויטרס

"ככל שהניהול של המגיפה ישתפר, ויהיו לנו חיסונים שיפחיתו את סיכויי ושיעורי ההדבקה והתחלואה... היא תתחיל להראות כמו שפעת עונתית וכמו כל מחלה אחרת. יכול להיות שזה הכיוון שאליו פנינו מועדות", אמר.

נתונים שפורסמו בתחילת השבוע העלו כי המגיפה העולמית הגיעה לשתי נקודות ציון עגומות לאחרונה - 40 מיליון מקרים מאומתים של קורונה ברחבי העולם ו-1.1 מיליון מקרי מוות כתוצאה מהמגיפה (כך על פי נתונים שנאספו ופורסמו על ידי אוניברסיטת ג'ונס הופקינס).

שר הביטחון בני גנץ ביקר במכון הביולוגי לקראת תחילת הניסויים בבני אדם,19 באוקטובר 2020. אריאל חרמוני, דוברות משרד הביטחון, אתר רשמי
מעולם לא הצליחו לפתח חיסון בפחות מחמש שנים. שר הביטחון בני גנץ בוחן את החיסון הניסיוני לקורונה שמפותח במכון הביולוגי בנס ציונה/אתר רשמי, אריאל חרמוני, דוברות משרד הביטחון

לדברי ואלאנס, מבחינה היסטורית, פיתוח חיסון חדש מאפס לוקח 10 שנים בממוצע, ומעולם לא הצליחו לעשות זאת בפחות מחמש שנים. "אנחנו מצויים במצב יוצא דופן כעת, שבו ישנם ברחבי העולם לפחות 8 חיסונים ניסיוניים שנערכים לגביהם מחקרים קליניים רחבי היקף... בחודשים הקרובים נגלה האם יש ביניהם חיסונים יעילים שיכולים באמת להגן מפני הנגיף ולמשך כמה זמן ההגנה הזאת מספיקה".

חיסון יעיל? לא לפני האביב

הוא הוסיף כי ידוע שכמה מהחיסונים הללו הצליחו לגרום לתגובה חיסונית בגוף וגרמו לייצור נוגדנים, אולם רק שלב הניסויים הקליניים השלישי והאחרון (שרוב החיסונים המובילים נמצאים בעיצומו בימים אלה), יוכיח האם הם "באמת ימנעו הדבקה של אנשים". גם הפרופיל הבטיחותי של החיסונים הללו יתברר בתקופה הקרובה, ורק מהשלב הזה והלאה ניתן יהיה לגבש, לדברי ואלאנס, "אסטרטגיית חיסון שקולה ואחראית". ובסיכום דבריו הוא אמר כי הוא לא מאמין שיהיה חיסון זמין לכלל האוכלוסייה לפני האביב, לכל המוקדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully