וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: בת 13 אחראית להדבקה של כל משפחתה בקורונה

הנערה הצעירה שנמצאה שלילית לנגיף הקורונה נסעה למפגש משפחתי שנערך במשך כמה שבועות וכלל כ-20 אנשים. בסיום המפגש 12 מתוכם נדבקו. לא מדובר במקרה מאוד חריג, אבל הוא מעלה כמה נקודות חשובות

בווידאו: רה״מ נתניהו מתייחס לסגר ואומר שנעשו טעויות שהובילו לעלייה בתחלואה/עריכה: שאול אדם

אחד הנושאים הכי מעניינים, בטח בעת האחרונה עם סגירת מערכת החינוך, הוא ההדבקה של ילדים ובני נוער בקורונה. בני נוער וילדים שחולים ב-Covid-19 בדרך כלל לא חווים את המחלה כמו מבוגרים, ולעתים קרובות הם חווים תסמינים מעטים אם בכלל, אך הם יכולים להפיץ את נגיף הקורונה הגורם למחלה לאחרים.

מדענים מהמרכז לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) ומחלקות הבריאות בארבע מדינות בארה"ב - ג'ורג'יה, אילינוי, מסצ'וסטס ורוד איילנד - עקבו אחר מקרה של ילדה בת 13 שנדבקה בנגיף הקורונה ממש לפני התכנסות משפחתית בת שלושה שבועות. 11 קרובי משפחה נוספים, בהם אמה, אביה, שני אחיה ושני סביה, נדבקו גם הם.

"התפרצות זו מבליטה כמה סוגיות חשובות", כתבו המחברים, בראשות ד"ר נח ג'יי שוורץ מה-CDC במאמר שהתפרסם בתחילת השבוע. "ראשית, ילדים ובני נוער יכולים לשמש כמקור להתפרצויות Covid-19 במשפחות, גם כאשר הסימפטומים שלהם קלים". הממצא, שהופיע בדוח השבועי לתחלואה ותמותה של ה-CDC, עשוי להתאים גם לטענות כי בני נוער נוטים יותר להידבק ולהפיץ את הנגיף מאשר ילדים צעירים יותר.

"זה לא בהכרח אומר שכל בני ה-13 עלולים לגרום להתפרצויות כאלה", אמר ויליאם האנאג', פרופסור לאפידמיולוגיה בבית הספר צ'אן לבריאות הציבור בהרווארד שלא היה מעורב במחקר. "אבל זה אומר שכמה ילדים בני 13 יכולים".

רק בתחילת החודש פורסם דוח של המרכז לבקרת מחלות ומניעתן בארה"ב שמצא כי ילדים בגילאי 5-11 נדבקים ומדביקים הרבה פחות מילדים בגילאי 12-17. הנתונים גילו גם כי ל-58 אחוזים מהילדים עם covid-19 היה לפחות תסמין אחד של הנגיף, אך רק ל-5 אחוזים לא היו תסמינים כלל.

צוות רפואי מבצע בדיקות לגילוי קורונה בדרייב אין, קליפורניה, ארצות הברית. 26 במרץ, 2020. רויטרס
בדיקות קורונה בארה"ב/רויטרס

בדוח המקרה החדש נכתב כי הילדה נחשפה לווירוס הקורונה מחוץ לביתה בחודש יוני, כך דיווחו המחברים. עם זאת, ארבעה ימים לאחר החשיפה, בדיקת אנטיגן מהירה דיווחה על תוצאה שלילית. בדיקות אנטיגן לנגיף הקורונה, הן אומנם מהירות ויכולות לקחת אפילו 15 דקות, אך הן מניבות לעיתים קרובות תוצאות שגויות. יומיים לאחר מכן, היא חוותה גודש באף, שהיה הסימפטום היחיד שהרגישה.

באותו יום הנערה נסעה עם הוריה ושני אחיה להתכנסות של 20 קרובי משפחה למשך שלושה וחצי השבועות הבאים. 14 מהם שהו בבית בן 5 חדרי השינה ושני חדרי אמבטיה, ומשך הזמן ששהו בכינוס נע בין 8 ל-25 יום. הם לא עטו מסיכות פנים ולא התרחקו לפחות מטר וחצי אחד מהשני. ששה קרובי משפחה נוספים הגיעו במהלך יומיים - פעם למשך 10 שעות, הפעם השנייה במשך שלוש שעות - אך שמרו על מרחק פיזי ונשארו בחוץ, אף שגם הם לא עטו מסיכות פנים.

מתוך 14 השוהים בבית, 12 מהם, כולל הילדה, חלו בקורונה, כשהסימפטומים הופיעו עד 18 יום לאחר תחילת ההתכנסות. הגילאים שלהם נעו בין 9 ל-72. ככל הנראה לא כל בני המשפחה נדבקו ישירות על ידי הילדה, ויתכן כי הנגיף הופץ על ידי כמה אנשים בבית.

האם תחסנו לקורונה כשהחיסון יהיה מוכן?

כן
לא
21661 משתתפים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully