וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נגיף הקורונה יכול לשרוד 9 שעות על העור

זוכרים איך בתחילת המגיפה כולנו שטפנו ידיים מיליון פעמים ביום ואז קצת הרגענו עם זה? אז המחקר הזה יגרום לכם לרצות לקרצף בתדירות גבוהה שוב, ובצדק

הדרך הנכונה לשטוף ידיים/World Health Organization (WHO)

בווידאו: סרטון של ארגון הבריאות העולמי שמדגים כיצד לשטוף ידיים בצורה יעילה

זוכרים איך בתחילת המגיפה כולנו שטפנו ידיים במים וסבון 200 פעמים ביום עד שהתייבש לנו העור בידיים? ונכון שמאז אתם שוטפים קצת פחות? אז אולי כדאי לחדש את המחוייבות שלכם לפעולה החשובה הזאת, כי חוקרים בדקו וגילו שנגיף הקורונה יכול לשרוד עד 9 שעות על עורם של בני אדם.

החוקרים השתמשו בדגימות עור אנושיות שנלקחו מגופות שנתרמו למדע. הם השתמשו בדגימות כדי לבדוק כמה זמן שורד על העור נגיף הקורונה לעומת נגיף השפעת. וגילו שנגיף הקורונה משמעותית עמיד יותר מהשפעת, ושרד עד 9 שעות על העור, לעומת כשעתיים בלבד שבהן שרד נגיף השפעת - הבדל של פי 4. הניסויים נערכו במעבדות של האוניברסיטה לרפואה בקיוטו, יפן.

לטובת המחקר, שממצאיו פורסמו בכתב העת Clinical Infectious Diseases, אספו החוקרים דגימות עור מגופות. החוקרים ציינו שדגימות העור היו טריות ונלקחו רק 24 שעות קודם לניסוי. הם בחרו לערוך את הניסוי על דגימות עור מגופות, כדי שלא לחשוף מתנדבים בריאים לנגיף ולסכן אותם.

עוד בוואלה!

טראמפ השווה בין קורונה לשפעת. זו הסיבה שהוא טועה (שוב)

לכתבה המלאה
מתקני אלכוג'ל בתחבורה הציבורית. אפיקים, אתר רשמי
נוזל חיטוי עם 80% אלכוהול משמיד את הנגיף על העור תוך 15 שניות. מתקן לחיטוי ידיים באוטובוס/אתר רשמי, אפיקים

את דגימות העור ערבבו החוקרים עם נגיף הקורונה ועם נגיף השפעת influenza virus A - שגם הוא מדביק באמצעות רסס טיפתי, בדומה לקורונה. התוצאות הראו שנגיף השפעת שרד בממוצע 1.8 שעות על העור. ואילו זמן ההישרדות של נגיף הקורונה על העור היה גבוה הרבה יותר - והגיע גם ל-9 שעות.

כשהחוקרים ערבבו את הנגיף עם ליחה שמקורה בדרכי הנשימה העליונות, נגיף הקורונה שרד אף יותר זמן - כ-11 שעות - בהשוואה ל-1.69 שעות של נגיף השפעת. ליחה כזאת היא בדיוק סוג הנוזל שבתוכו חי הנגיף ומופץ ברסס הטיפתי המדבק שנפלט בשיעול, עיטוש ואפילו דיבור או נשימה של נשאים. ומהניסוי עולה אם כן, ששהותו של הנגיף בתוך הרסס הטיפתי מאריכה את הישרדותו על העור.

דונלד טראמפ בדרכו למסוק שמפנה אותו לבית חולים צבאי לצורך השגחה, 3 באוקטובר 2020. AP
בלי לחיצות ידיים בזמן הקרוב. נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, שנדבק בקורונה/AP

כאשר החוקרים בדקו כיצד הנגיפים על העור מגיבים לנוזל חיטוי, הם גילו ששני הווירוסים הפכו ללא פעילים לחלוטין בתוך 15 שניות מחשיפה לנוזל חיטוי שמכיל 80 אחוזי אלכוהול. ההמלצה של המרכז האמריקני לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) היא להשתמש במחטאים שמכילים בין 60 ל-95 אחוזי אלכוהול, או לשטוף ידיים במים וסבון למשך 20 שניות לפחות.

"סיכוי גבוה יותר להדבקה במגע"

אף על פי שמחקרים מראים שדרך ההדבקה העיקרית ב-Covid-19 היא באמצעות שאיפה של רסס טיפתי לדרכי הנשימה, החוקרים כתבו בסיכום מחקרם כי "המחקר הזה מראה שלנגיף הקורונה עשוי להיות סיכוי גבוה יותר להדבקה במגע, מאשר לנגיף השפעת, משום שהראשון יציב הרבה יותר על העור האנושי מאשר האחרון. הממצאים שלנו תומכים בסברה שיש להקפיד על היגיינה ושטיפת ידיים כדי להגביל ולעצור את ההדבקה בקורונה".

"התוצאות מצביעות על כך שנגיף SARS-CoV-2 יציב הרבה יותר על עורם של בני אדם מאשר נגיף השפעת", כתבו החוקרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully