וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסרטון הזה ממחיש איך הנגיף מתפשט כשאתם שרים

יש שירים שיכולים להיות ממש מדבקים - במיוחד אם שרים אותם בקול רם, בזמן מגיפה. סרטון שצולם במהלך ניסוי מדגים בצורה מחרידה למה שירה בקול רם מהווה סיכון הדבקה כל כך משמעותי

קבוצת קשישים שרים במקהלה. ShutterStock
אולי עדיף לעת עתה לשיר בלב. קשישים שרים במקהלה/ShutterStock

יש לא מעט אנשים שעבורם לשיר שיר זו דרך טובה להתמודד עם סטרס או להתעודד, אבל גם את זה 2020 ומגיפת הקורונה הצליחו להרוס לנו. מחקר חדש חושף בדיוק עד כמה מסוכנת שירה בציבור בעת מגיפה וכמה פתוגנים היא מסוגלת להפיץ. המחקר, שפורסם בכתב העת Clinical Infectious Diseases כולל סרטון שמדגים בדיוק כמה רחוק יכולות טיפות רסס שנפלטות בזמן שירה מפיהם של אנשים להגיע.

החוקרים השתמשו במערכת הדמיה מיוחדת כדי להדגים את הרסס הטיפתי שנפלט בשירה. בעזרת תאורת LED ועדשה מעוגלת ששולטת בקרני האור, הם הצליחו ללכוד בעדשה את רסס הנוזלים שהתפזר בזמן שהנסיינים שלהם שרו בקול רם. תוצאות הניסוי גילו שכ-75 אחוזים מהטיפות שנפלטו נעו במסלול שהתרחק מהפה למשך זמן מה עד שנחתו. הרסס התפזר בדפוס שתואם את זרימת האוויר בחלל ולדברי החוקרים מדובר בדפוס שיקדם הדבקה עבור אנשים אחרים שעומדים ללא תנועה בטווח שלו.

לכן, הסיקו החוקרים, שסיכוי ההדבקה ב-Covid-19 באמצעות רסס טיפתי בזמן שירה בציבור או במקהלות הוא ממשי וגבוה. וכבר דווח על מספר מקרים שתומכים ומוכיחים את התיאוריה הזאת.

בכל הנוגע לאינטראקציות כמו הליכה לקניות או צעידה במורד הרחוב, שמירה על כללי הריחוק החברתי לרוב מהווה אמצעי מניעה יעיל מספיק מפני הדבקה. אולם, שירה היא דווקא פעולה שמפיקה רסס טיפתי וכן רסיסים אירוסוליים (רסיסים קטנים יותר שיכולים לעבור באוויר למרחקים גדולים יותר) בכמות גבוהה מהממוצע, גם בהשוואה לדיבור.

בגרמניה והולנד למשל כבר הוציאו הנחיות שאוסרות על קיום פעילותן של מקהלות וקבוצות שירה בציבור בזמן המגיפה, זאת בעקבות כמה מקרי הדבקה המוניים שאירעו בברלין, אמסטרדם וגם במדינת וושינגטון בארה"ב (אם כי שם אין הנחיה כזאת). אחד המקרים בארה"ב היה חריג בחומרתו, שם אדם אחד שהתברר כ'מפיץ-על' הדביק 52 אנשים אחרים כשנכח בחזרה של מקהלת הכנסייה שלו.

שלומית מלכה עם מסיכה ברחוב. ניר פקין
בכל הנוגע לפעולות יומיומיות כמו הליכה ברחוב או קניות - שמירה על מסיכה וריחוק חברתי הן אמצעי הגנה מספיק יעיל. שלומית מלכה מטיילת ברחוב עם מסיכה/ניר פקין

במקרה אחר באוסטרליה הפקה שלמה של תכנית טלוויזיה נעצרה מסיבה דומה - לאחר שכמה עובדים על סט הצילומים של הסדרה "הזמר במסיכה" נמצאו חיוביים לקורונה. למרות שמה של התכנית, המסיכות שנעטות על ידי המתמודדים בה אינן מסיכות כירורגיות. ובעקבות המקרים המאומתים על הסט נכנס כל צוות ההפקה כולל הזמרים המפורסמים שהשתתפו בה, השופטים והמנחה לבידוד.

אתם עדיין יכולים לשיר לעצמכם אם אתם מרגישים שזה מרים לכם, אבל כל עוד המגיפה משתוללת פה - אולי כדאי להגביל את השירה למקלחת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully