וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: נחירות מגבירות את הסיכון למות מקורונה פי 3

אם לא די גרוע שאתם מפריעים לבן או בת הזוג שלכם לישון, כעת מתברר כי נחירות הנובעות ממצב הקרוי דום נשימה בשינה עלולות לסכן את חייכם אם תידבקו בקורונה

בווידאו: ועדת הקורונה דנה בסגר/צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: ניר חן

רבים מאיתנו סובלים מהבעיה הזה, וכעת מתברר כי היא עלולה להעמיד אותנו בסיכון גבוה יותר להיפגע מנגיף הקורונה. מחקר חדש גילה כי אנשים שנוחרים עלולים להיות בסיכון גבוה פי שלושה למות מנגיף הקורונה.

מדענים מאוניברסיטת וורוויק בבריטניה שמחקרם התפרסם בכתב העת Sleep Medicine Reviews ביצעו סקירה של 18 מחקרים בנושא דום נשימה בשינה ונגיף הקורונה. הם מצאו כי אלו הסובלים מהמצב, בו מתרחשת חסימה בדרכי הנשימה העליונות, הגורמת לקשיי נשימה למשך יותר מעשר שניות בתדירות גבוהה במשך הלילה, נמצאים בסיכון מוגבר למות מקורונה.

דום נשימה בשינה שכיח יותר בקרב אנשים הסובלים מסוכרת, השמנת יתר או לחץ דם גבוה - מחלות רקע שגם ככה מגדילות את הסיכון לסיבוכי קורונה או תמונה מהמחלה. המדענים אמרו כי יש צורך במחקר נוסף בנושא ההשפעה של דום נשימה בשינה על חולי covid-19, אך המומחים, בראשות ד"ר מישל מילר, הודו כי "לא יהיה מפתיע" אם הם יסבלו מהשפעה שלילית.

לדברי ד"ר מילר, המחלה הנגרמת מנגיף הקורונה מגבירה את הזנק החמצוני לתאים והדלקתיות בגוף, והיא בעלת השפעה על מסלולי הברדיקינין, פפטיד שגורם להרחבת כלי דם ולהתכווצות שרירים (מה שבדרך כלל מסייע בשליטה על לחץ הדם) - כולם גורמים המשפיעים על חולי דום נשימה בשינה. "כשיש לך אנשים שבהם המנגנונים האלה כבר מופעלים, זה לא יהיה מפתיע שהקורונה משפיעה עליהם בצורה חזקה יותר", אמר.

אדם ישן עם פה פעור. ShutterStock
הנשימה נעצר לעשר שניות. גבר נוחר/ShutterStock

מבין המחקרים שבחנו המומחים, עשרה בדקו דום נשימה בשינה ואילו שמונה בדקו את הסיכון למוות כתוצאה מנגיף הקורונה. מחקר אחד שנערך ב-Diabetologia על 1,300 חולי סוכרת וסובלים מדום נשימה בשינה מצא כי הסיכון למוות גדול פי 2.8 לאחר שבעה ימים בבית החולים.

המדענים הזהירו כי על פי הערכות, 85 אחוזים מהאנשים הסובלים מדום נשימה בשינה אינם מאובחנים ואמרו כי אם אנשים חוששים שהם סובלים מהמצב, עליהם לפנות לרופא שלהם. ובכל זאת, חשוב להבהיר כי בקרב רוב האנשים - נחירות הן לא יותר מרעש מטריד ובלתי מזיק.

הדרך הטובה ביותר לדעת אם אתם סובלים מדום נשימתי בשינה היא לבצע אבחון של השינה. אם אתם או בני הזוג שלכם מבחינים בנחירות חריגות ובהשתנקויות מרובות לאורך הלילה - מומלץ להגיע לרופא המשפחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully