וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המאכל הזה מפחית את הסיכויים להשמנת ילדים

מחקר שנערך בילדים עם השמנת יתר, מצא שנטילת תוספים פרוביוטיים מסוג מסויים מסייעת לאותם ילדים לרדת במשקל ולשפר את חילוף החומרים, וגם מפחיתה את הסיכון שלהם לחלות בסוכרת ומחלות לב

מדידת היקפים לילד עם השמנה. ShutterStock
הילדים שלקחו גם תוסף פרוביוטי במסגרת תפריט הדיאטה השתפרו בכל המדדים - החל ממשקל ועד לרגישות לאינסולין. מדידת היקף מותניים של ילד עם השמנת יתר/ShutterStock

חיידקים פרו-ביוטיים, שמצויים במשקאות יוגורט שונים, עשויים לצמצם את הסיכוי להשמנת ילדים ולהפחית את הסיכון של ילדים לפתח מחלות חמורות דוגמת סוכרת מסוג 2. כך טוענים מדענים במחקר חדש, שהשווה בין 100 ילדים עם השמנת יתר בני 6-18, חלקם התבקשו לצרוך תפריט דיאטה סטנדרטי מוגבל בקלוריות והאחרים קיבלו תפריט שכולל פרו-ביוטיקה.

החוקרים עקבו אחר הילדים במשך 8 שבועות, וגילו שאלה שניזונו ממאכלים פרוביוטיים איבדו יותר ממשקלם והרגישות שלהם לאינסולין השתפרה - דבר שמפחית את הסיכון שלהם לחלות בסוכרת ובמחלות לב.

תוספי התזונה הפרוביוטיים שניתנו לילדים במסגרת המחקר הכילו חיידקי Bifidobacteriums שמסייעים בפירוק פחמימות וסיבים במערכת העיכול האנושית. בתהליך הפירוק הזה הם גם משחררים חומצות שומן קצרות שרשרת (SCFA) שלהן תפקיד חשוב בשמירה על בריאות מערכת העיכול וויסות תחושת הרעב. ישנה סברה שגורסת שכאשר אין מספיק מהחיידקים האלה, הליך העיכול נפגע.

ילדה ג'ינג'ית שותה משקה יוגורט פרוביוטי. ShutterStock
"התחלה של הוכחה ליעילות ולבטיחות של שני זנים של חיידקים פרוביוטיים לטיפול בהשמנת ילדים ומתבגרים". ילדה שותה משקה יוגורט פרוביוטי/ShutterStock

צוות החוקרים בראשותה של ד"ר פלאביה פרודאם מאוניברסיטת פיאמונטה אוריינטלה באיטליה ערכו את המחקר כדי להעריך את ההשפעות של חיידקי ביפידוס על ילדים שסובלים מהשמנה. לצורך כך הם ניתחו בדיקות קליניות, ביוכימיות ודגימות צואה, כדי להבין כיצד השפיעה אוכלוסיית החיידקים על משקלם של הילדים.

התוצאות הראו שאצל ילדים שנטלו תוסף פרוביוטי חלה ירידה בהיקף המותניים, ב-BMI, בעמידות לאינסולין וכן, במספרם של חיידקי אי קולי מזיקים במעי - דבר שמצביע על שינוי בהרכב המיקרוביום (אוכלוסיית החיידקים) שמשפיע על חילוף החומרים בגוף. "הרבה פעמים אנשים נוטלים פרוביוטיקה בלי שיש מספיק נתונים שתומכים בכך. ממצאי המחקר הזה הם התחלה של הוכחה ליעילות ולבטיחות של שני זנים של חיידקים פרוביוטיים שיכולים לסייע בטיפול בהשמנת יתר בקרב אוכלוסיית הילדים", אמרה ד"ר פרודאם.

ילד שמן. ShutterStock
"הוכחה ליעילות והבטיחות של שימוש בחיידקים פרוביוטיים כאמצעי לטיפול בהשמנת יתר בקרב ילדים ומתבגרים". ילד שמן/ShutterStock

ד"ר פרודאם אמרה עוד כי "אנחנו רוצים לפענח בצורה בהירה יותר את ההשפעה של תזונה ופרוביוטיקה על הרכב המיקרוביום. זה יכול לעזור לנו להבין את השוני של המיקרוביום של ילדים עם השמנה".

מסקנות המחקר הן שתוספים פרוביוטיים לתזונה עשויים לשנות את סביבת המיקרוביום ולהשפיע לחיוב על חילוף החומרים, באופן שמקדם ירידה במשקל בקרב ילדים ומתבגרים שניזונים מתפריט דיאטה מוגבל בקלוריות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully