כך תנצלו את מה שנשאר מהשנה המזעזעת הזו

    בואו לא נשקר לעצמנו, השנה האחרונה לא הייתה טובה. הקורונה גרמה לנו לאכול יותר, להתעמל פחות ולשתות יותר אלכוהול. וזה לפני שדיברנו על הדיכאון והחרדה שהשתלטו על כולנו. אבל היי, נשאר עוד שבוע

    מערכת וואלה! בריאות
    בוידאו: נתניהו מעדכן אחרי קבינט הקורונה (לע"מ)

    השנה החולפת הייתה אחת השנים הקשות שידענו כאן. מגיפה משתוללת בחוץ, שנאה יוקדת מכלה אותנו מבפנים, ובאמצע כולנו מנסים לבנות לעצמנו איזושהי שגרה שפויה (עד לסגר הבא). כולנו מקווים שהשנה הבאה תהיה טובה יותר, שימצאו חיסון או תרופה לקורונה, שמספרי החולים כאן ירדו ושהילדים שלנו יוכלו ללמוד כמו שילדים אמורים, אבל לצערנו אין שום ערבויות שזה יקרה. ובכל מקרה, יש לנו עוד שבוע שלם לשנה הנוכחית, אז החלטנו להוריד ציפיות מהשנה הבאה ולנסות לשפר את מה שנשאר מזו. הנה כמה שינויים קטנים שיהפכו את השבוע הזה לטוב יותר.

    עוד בוואלה! NEWS

    3 סיבות שהחגים מוציאים אתכם מדעתכם, והדרך להתמודד איתן

    לכתבה המלאה

    תעשו ספורט. קצת

    אם אתם מהאנשים שלא עושים ספורט, או שעשו עד שפרצה הקורונה ועכשיו לא מצליחים לחזור לשגרת אימונים, קחו את השבוע הקרוב ותנסו לזוז קצת. להבטיח לעצמכם ששנה הבאה תחזרו לכושר או תירשמו למכון זה אחלה, אבל זה בדרך כלל לא קורה. הדרך היעילה ביותר לעשות שינוי היא לעשות אותו ממש עכשיו. אז בשבוע הקרוב הציבו לכם מטרה ריאלית - הליכה של פעמיים בשבוע או אימון יו-טיוב קצר של כמה דקות, ותוכיחו לעצמכם שכשאתם רוצים אתם יכולים.

    המלצת המערכת. פלאנק (צילום: ShutterStock)

    ואם החיים עמוסים מדי גם לזה, ואתם מחפשים תרגיל אחד עם יחס עלות-תועלת מושלם, אנחנו ממליצים על דקה אחת של פלאנק מדי ערב. היתרון של התרגיל הזה הוא שהוא מחזק ומחטב את שרירי הבטן העמוקים יותר, אלה שעוזרים לנו להחזיק את הבטן בפנים, ובמקביל גם מחזק את השרירים שנותנים את התמיכה הטובה ביותר לגב התחתון. וכמובן - הוא קצר, סטטי ולא דורש ציוד מיוחד. אחרי שתצטיינו בזה שבוע, ההחלטה לחזור לכושר בשנה הבאה תהפוך למעשית יותר.

    תעצרו רגע ותנשמו

    חשבנו לכתוב בכותרת הביניים הזו "מדיטציה", אבל המילה הזו נוטה לעורר התנגדות אצל הרבה אנשים. אנחנו לא ממליצים לכם כאן לנסוע לאשרם במדבר או לסדנת שתיקה, אלא על הפסקות יזומות במהלך היום שלכם שבהן תנשמו באמת. זה אולי יפתיע אתכם, אבל רובנו לא עושים את זה, ובתקופה של חרדה בריאותית וכלכלית גוברת - זה לא פחות מהכרחי.

    הפסקה יזומה. אישה עושה מדיטציה במשרד (צילום: ShutterStock)

    אז איך עושים מדיטציה בלי לשבת בשיכול רגליים ולעצום עיניים? אתם יכולים להישאר במיטה בבוקר למשך רבע שעה - להתמתח ולסדר את המחשבות לפני שאתם מתחילים את היום. אפשר גם לקחת הפסקות קצרות של דקה במהלך יום העבודה ופשוט לנשום - עמוק, לאט ורגוע.

    ועל הנשימה הזו כדאי להתעכב רגע: נשימות ארוכות ועמוקות מפחיתות את החרדה ועוזרות להשקיט את המחשבות. אם אתם מרגישים שהלחץ מתחיל לתפוס פיקוד, נסו להתמקד בנשימות שלכם למשך זמן מה. בניגוד למה שרבים חושבים על מדיטציה, בזמן הזה לא כדאי לנסות "לא לחשוב על כלום", כי זה בדרך כלל מוביל לתוצאה הפוכה. פשוט אפשרו למחשבות לזרום בראשכם, בלי להיאבק בהן ותנו לעצמכם ליהנות מהרגע.

    לכו לישון בצהריים

    רובנו עובדים מהבית לפחות חלק מהשבוע, אז למה שלא תנצלו את הזמן הזה לנמנום קצר שימלא לכם את המצברים? לנמנום באמצע היום נמצאו מגוון יתרונות בריאותיים - הוא יכול לשפר את הזיכרון, להעצים את יכולות הלמידה, לחדד את הריכוז ולחזק את היכולות המוטוריות. מומחים מעריכים כי שינה של 20 דקות תאפשר לכם ליהנות מהיתרונות הבריאותיים האלה, ואם אתם עובדים בתפקיד שמצריך חשיבה יצירתית, ייתכן שדווקא שינה של 45 דקות תיטיב איתכם יותר. בכל מקרה, לא מומלץ לישון בצהריים יותר משעה וחצי.

    לכו לים, לפחות פעמיים

    בשביל הנפש, והשמש. חוף ים בתל אביב (צילום: ראובן קסטרו)

    ואם לא לים - אז לטיול רגלי בטבע, העיקר שתצאו החוצה (למקום לא צפוף, כי בכל זאת קורונה) ותתנו לאוויר הצח ולטבע להחזיר לכם כוחות. מחקרים מצאו כי ביקור בים עוזר להפחית מתח וחרדה, להילחם בדלקות, להחלים מהר יותר מפציעות ולנקות רעלים. השחייה בים אף תסייע לשפר את בריאות הלב ביעילות רבה יותר מסוגי ספורט אחרים וההליכה על החול תחזק את שרירי הרגליים. וזה עוד לפני שהתחלנו לדבר על החשיפה לשמש (במידה מבוקרת ועם מקדם הגנה כמובן), שתספק די והותר ויטמין D שיתרום לבריאות הגוף.

    עוד בוואלה! NEWS

    4 יתרונות בריאותיים של חשיפה לשמש

    לכתבה המלאה

    התחברו לרגשות שלכם

    יש משהו מרשים בניסיון של אנשים בוגרים לשדר עסקים כרגיל גם כשהכול נורא קשה, אבל האמת היא שזה פשוט לא יעיל. מחקר ישראלי שפורסם לפני כמה שנים וזכה לתהודה בכלי תקשורת רבים בעולם, קובע כי כשאנחנו חשים רגשות שליליים - חשוב שנרגיש אותם, נתמודד איתם ולא נדחיק אותם. לדברי החוקרים, אושר הוא סיפוק כללי מהחיים ולא היעדר תחושות שליליות. גם מחקרים קודמים מצאו כי הדחקת רגשות שליליים עלולה להעצים אותם עוד יותר בטווח הארוך, ולכן חשוב שלא תילחמו בהם או תפחדו מהם - אלא תתנו להם את המקום שלהם. לפעמים קשה לראות את זה, אך גם רגשות שליליים נועדו לשמור עליכם ולתרום להמשך חייכם.

    טרם התפרסמו תגובות

    הוסף תגובה חדשה

    בשליחת תגובה אני מסכים/ה
      לוגו - פיקוד העורףפיקוד העורף

      התרעות פיקוד העורף

        walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully