וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההחלמה מקורונה אורכת יותר זמן ממה שחשבו, וזה מה שזה אומר

ההנחיה בארה"ב מתירה למי שחלה ב-Covid-19 לשוב לשגרה בתום 10 ימים מהופעת התסמינים, אך מחקר חדש טוען: ייתכן שיש להמתין חודש לפני שבודקים האם הנגיף התפנה מהגוף

בווידאו: מפגינים ניסו להסתער על הפרלמנט בברלין/צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

חלפו חודשים לא מעטים מאז פרוץ מגיפת הקורונה העולמית, מיליונים רבים של אנשים כבר חלו בה, ומידע חדש ממשיך להצטבר ולהיאסף בנוגע למאפייני מחלת Covid-19. ומתוך המידע הזה עולה שמשך המחלה ותסמיניה ככל הנראה ארוך יותר מכפי שסברו בתחילה.

ההנחיות הרשמיות של המרכז לבקרת מחלות ומניעתן בארה"ב (CDC) גורסות שרוב האמריקנים שנבדקו ונמצאו חיוביים לנגיף יכולים לשוב לעבודתם בחלוף 10 ימים מהופעת התסמינים, אלא אם כן מצבם מחייב אישפוז בבית החולים. אולם, מחקר חדש מצביע על כך שבמקרים רבים הנגיף ותסמיניו מסרבים להיעלם גם לאחר פרק הזמן הזה.

המחקר, שפורסם ביום שלישי האחרון בכתב העת הבריטי לרפואה (BMJ) מעלה את האפשרות שחודש ימים הוא פרק הזמן שחולים צריכים להמתין לאחר בדיקה חיובית אחת, כדי לעבור בדיקה נוספת שתקבע האם הם החלימו מהנגיף.

מתחם היבדק וסע שנפתח מחדש בג'בל מוכבר שבמזרח ירושלים, בשל העלייה בתחלואה בקורונה. 18 באוגוסט 2020. אוליבייה פיטוסי/פלאש 90, פלאש 90
חמישית מהבדיקות השליליות הן שגויות. מתחם בדיקות קורונה בג'בל מוכבר שבמזרח ירושלים/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי/פלאש 90

עוד נמצא במחקר, כי חמישית מהבדיקות שחוזרות שליליות הן שגויות (false negative), ומכאן שחולים רבים ממשיכים להפיץ את הנגיף ללא ידיעתם, גם לאחר שהם מקבלים תשובה שלילית (כביכול) בבדיקה.

גם לאחר תוצאת אמת שלילית בבדיקת קורונה, חולים רבים מדווחים על התמשכות תסמינים כמו עייפות, אובדן חוש ריח וערפול מוחי, גם מספר חודשים לאחר שחלו. "אנחנו סבורים שחלקו של הנזק המתמשך הזה נובע מפגיעה בכלי הדם - מעין טביעת רגל שהנגיף מותיר אחריו גם אחרי שהוא עוזב את הגוף", אמר ד"ר וויליאם לי בריאיון לרשת CNN, והוסיף כי החוקרים ראו פגיעות בכלי דם הקשורים בכל חלקי הגוף. לדברי ד"ר לי, יש עדיין דברים רבים שאינם ידועים לגבי הנגיף ולכן קשה לומר מתי "החולים המתמשכים" יכולים לצפות לחזור לחיי השגרה שהיו להם קודם להידבקותם בקורונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully