וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום נגמרו כל הקייטנות. לאן ממשיכים מכאן?

הקייטנות נגמרו כי כבר אוגוסט, סבא וסבתא מרוחקים בגלל הקורונה וההורים עייפים כי החיים עצמם. אז איך שורדים את החופש הגדול הזה? חוזרים לבסיס. הנה כמה רעיונות

בווידאו: שר החינוך גלנט מתייחס למודל פתיחת בית הספר של החופש הגדול/עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

הימים ימי קורונה, וחם בחוץ כמו שרק אוגוסט יודע, אבל גם השנה אין לנו פטור מלהעסיק את הילדים בחופש הגדול. רוב הקייטנות נגמרו ביום חמישי, ומכאן יש לנו שלושה שבועות למלא. אז אספנו כמה רעיונות לקיץ שבו אי אפשר לטוס לחו"ל, אסור להתקהל וקשה לשהות הרבה בחוץ כי מסיכה ולחות זה לא הולך ביחד. תהנו!

מוזיאונים
עולם התרבות כולו גוסס, לא היינו בהופעה, סרט או הצגה כבר חודשים, אבל יש דבר אחד ששרד את כל גלי הקורונה העכורים - מוזיאונים, וזה מזל גדול. מוזיאונים הם בילוי מצוין עבור ילדים, בין אם זה מוזיאון טבע, מוזיאון לאומנות או מוזיאוני מדע למיניהם שמציעים תכנים מותאמים לילדים. מדובר בבילוי ממוזג, באזור מספיק גדול כדי לתרגל ריחוק חברתי, ועם המון תוכן מעניין ומעשיר. אז מצאו מוזיאון שמעניין אתכם, ולכו על זה. זה ישרוף לפחות 5 שעות.

ים ובריכה
להורים יש מערכת יחסים מורכבת עם בילוי בים ובבריכה. מחד, זה בילוי קיצי מהנה למדי, ומאידך - ההתארגנות לפני ואחרי יכולה להוציא אדם שפוי מדעתו. אבל דווקא השנה, כשאיום הסגירה ריחף מעל בריכות השחייה וחופי הים, נראה שרובנו נזכרנו שהיתרונות של הבילוי הזה עולים על חסרונותיו. אז ארזו לכם קרם הגנה, כובע, מגבות, בגדים ועוד כמה דברים שבטוח תצטרכו, הכינו את עצמכם לבית מלא חול בימים הקרובים (או ריח של כלור, מה שאתם מעדיפים) ותתמסרו לדבר שילדים הכי אוהבים בקיץ. גם אם זה לא יהיה מושלם, הילדים ייהנו, זה יצטלם טוב והם בטוח ילכו לישון מוקדם.

ילדים מבלים בים. ShutterStock
הם בטוח יהנו, אתם - אולי. ילדים בחוף הים/ShutterStock

סרט בסלון
קלונוע, כאמור, הוא כבר לא אפשרות, אבל זה לא אומר שאתם צריכים לוותר לגמרי על החוויה. אוגוסט הוא הזמן המושלם להשלים עם הילדים צפייה בקלאסיקות שעשו לכם את הילדות. הכירו לילדים את הנסיכה הקסומה, צ'ארלי וממלכת השוקולד, קארטה קיד, הסיפור שאינו נגמר ועוד סרטים שאהבתם כילדים. צפייה משותפת ושיחה על הסרט היא חוויה מגבשת ומקרבת, והיא גם שורפת לא מעט זמן.

סדנת אפייה ביתית
בסגר הקורונה הראשון כולנו הפכנו לאופים מקצועיים, וזה הזמן להעביר את זה הלאה לילדים. כנסו עם הילדים למטבח ואפו איתם עוגות ועוגיות, פיצות או מאפים אחרים שאתם אוהבים. הילדים ייהנו לערבב ללוש, ליצור כדורים וצורות של עוגיות. וזה אפילו חינוכי: הם ילמדו לעקוב אחרי הוראות, לנקות אחריהם, ישפרו את המוטוריקה העדינה שלהם, ואם תקפצו לשכנים לכבד אותם ביצירה שלכם - הם גם ילמדו קצת על נדיבות.

פיצה ביתית. ShutterStock
גם פעילות חינוכית וגם סגרתם ארוחת ערב. פיצה/ShutterStock

חיים שכאלה
לא משנה בני כמה הילדים שלכם, סביר להניח שצברתם כמות תמונות מכובדת, שאתם כבר שנים מתכננים לסדר באלבומים אבל לא באמת מגיעים לזה. חופשה ארוכה בבית היא ההזדמנות לנבור בתמונות מהילדות שלכם (תראה איך אימא הייתה נראית כשהייתה בגילך), מתקופת ההיריון, וגם סתם מהחיים שהיו לכם פעם לפני הילדים, וגם כמובן להראות לילדים תמונות וסרטונים שהם צולמו בהם "ממש מזמן". אפשר להעביר ככה יום שלם. אחרי שתסיימו את המסע הנוסטלגי, תנו לילדים, בהתאם לגילם, לעזור לכם לארגן אותם באלבומים (דיגיטליים או לא, תלוי ביכולות של הילד ובהעדפה שלכם). אם הבילוי הזה יעביר לכם את היום בנעימים אפשר לעשות את אותו הדבר עם הררי היצירות והעבודות שילדים מביאים איתם מהגן ובית הספר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully