וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרבה אנשים שעובדים מהבית עושים את הטעות הזו

לחלק זה נשמע כמו חלום, ואילו לאחרים סיוט, מה שבטוח הוא שכמעט לכולם אין משרד ביתי נוח ומתאים למצב החדש, כך שהם נאלצים לעבוד מהספה או המיטה. ואם חשבתם שמדובר במשהו כייפי, הנזק לטווח הארוך לגב והצוואר שלכם עלול להיות כבד מדי

צילום: אם איקס 1, שי מכלוף, עריכה: איתי עמרם

בווידאו: מצב האבטלה בישראל הולך ומחמיר ואלפים מוחים מול בית ראש הממשלה

חלקנו פוטרנו, אחרים יצאו לחל"ת ואלה ברי המזל נשלחו לעבוד מהבית. ובכל זאת, גם להם לא קל. מה עושים כשסביבת המגורים לא מותאמת לעבודה על מחשב ואין לכם מקום למשרד ביתי קטן? לא מעט מהאנשים פשוט עובדים מהמיטה. ואם זה נשמע לכם פינוק כייפי, אתם ממש טועים - מדובר בצרה בריאותית לא קטנה.

בין אם עבודה מהבית היא לא דבר זר לכם, ובין אם מדובר על מצב חדש, השימוש במיטה כשולחן עבודה, עלול להיות בעל השפעה רעה על הבריאות הכללית שלכם. מרפאת קליבלנד שאלה לאחרונה כירופרקט כיצד השימוש במיטה כשולחן כתיבה יכול להשפיע על בריאותו של האדם.

"לא הייתי ממליץ לעבוד במיטה והייתי מנסה להימנע מזה בכל מחיר כי יש הרבה השלכות שליליות שמגיעות עם זה", אמר הכירופרקט, ד"ר אנדרו באנג.

יש אנשים שעובדים במיטה מכיוון שזה עוזר להם להרגיש בנוח בזמן שהם מבצעים את המשימות שלהם, אחרים עושים את זה מכיוון שאין להם מרחב עבודה ביתי ייעודי והמיטה שלהם היא המשרד המאולתר שלהם. כך או כך, מומחים אומרים כי עבודה מהמיטה עשויה לא רק להשפיע על היציבה אלא גם לשבש את מחזורי השינה שלכם.

עוד בוואלה!

מחקר על מאות אלפי אנשים מציג מסקנה מבהילה על מקום העבודה שלכם

לכתבה המלאה
עבודה מהבית. ShutterStock
טעות שתגבה מחיר גם לטווח הארוך. אישה עובדת מהמיטה/ShutterStock

כאשר אנשים עובדים במיטה, הם נוטים להתאמץ כדי למצוא תנוחה המאפשרת להם לשכב בנוח מצד אחד, ומצד שני לראות את מסך המחשב. זה לא רעיון טוב מכיוון שתנוחות מסוימות עלולות להוביל לכאבים בטווח הרחוק. ועבודה מהמיטה פועלת נגד כל העצות לשינה טובה, במיוחד אם אתם מתקשים לישון מלכתחילה. מומחים מבית הספר לרפואת שינה של הרווארד טוענים כי כאשר אנשים עובדים באופן קבוע מהמיטה, גופם יכול להתחיל לשייך את המיטה לעבודה, לבלבל בין מצב שינה למצב עבודה ולהקשות עליהם להירדם וליהנות משינה טובה בלילה.

באנג מוסיף שאם אנשים ממש רוצים לעבוד מהמיטה שלהם, הם צריכים להבטיח שחלקי גופם השונים יוכלו לנוע בחופשיות ולהיות בתנוחה הנוחה ביותר. "ארגונומיה נכונה של סביבת העבודה שלך צריכה לכלול עמוד שדרה במצב נייטרלי ככל האפשר. צריך תמיד להקפיד שהראש, הזרועות והגב נמצאים גם הם במצב ניטרלי נכון וחשוב להקפיד לשלב תנועה לאורך כל היום", הסביר באנג.

הוא הוסיף כי התנוחה הטובה ביותר לעבודה במיטה היא להיות על הגב מבלי להישען על ראש המיטה או הקיר ולהשתמש בטאבלט, ולא במחשב, אותו מחזיקים מעל הראש כשהמרפקים מונחים על המיטה משני צדי הגוף. שימוש בכרית לטענתו איננו חכם שכן בתנוחה זו שרירי הצוואר יכולים להתכווץ. לבסוף, בדיוק כמו שכדאי לקום ולעבור מתנוחת ישיבה לאחר העבודה במשך זמן מה, נסו להתגלגל לצד ולמתוח את הגוף כל 45 עד 60 דקות תוך כדי עבודה מהמיטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully