וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חולה קורונה חווה התקף פסיכוטי, וזה מה שהוא סיפר לאשתו

זהו המקרה הראשון המתועד של גבר שחווה התקף פסיכוטי בעקבות הידבקות בנגיף הקורונה, אבל ככל הנראה לא האחרון. הרופאים שטיפלו בגבר בן ה-41 מציעים להכניס תסמינים פסיכיאטריים לבדיקות הרפואיות של חולים

בסרטון: לראשונה מאז פרוץ המגיפה, הנשיא טראמפ נראה כשהוא עוטה מסיכה/צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

בווידאו: לראשונה מאז תחילת הקורונה, הנשיא טראמפ עוטה מסיכה

רק לאחרונה חוקרים מאנגליה דיווחו כי מגיפת הקורונה עלולה לגרום לגל של נזקים מוחיים בקרב מי שנדבקו בנגיף. החוקרים מיוניברסיטי קולג' בלונדון תיארו כיצד מחלת Covid-19 גורמת לסיבוכים נוירולוגיים שכוללים: שבץ, נזק עצבי ודלקת במוח שעלולה להיות קטלנית. כעת, מקרה יוצא דופן מראה שהמחלה יכולה גם לגרום להזיות ולהתקפים פסיכוטיים.

מקרה של גבר בן 41 ללא היסטוריה רפואית משמעותית שהחל להראות תסמינים פוטנציאליים של Covid-19, כולל שיעול וחום יבש, דווח בכתב העת BMJ. תשעה ימים לאחר התסמינים הראשונים הוא פיתח את מה שתיאר כ"כאב הראש הגרוע ביותר שחווה אי פעם". במהלך הלילה הוא התעורר נסער ואמר לאשתו שהוא חושב שהוא הולך למות. בשלב זה הוא החל לספר לאשתו על מפגשים מיניים שלא חשף בעבר, אותם היא תיארה לאחר מכן בפני הרופאים כלא אופייניים לבעלה.

"כשהגיע האמבולנס, הודיתי בפני אשתי שקיימתי יחסי מין עם גברים (מרביתם לפני הנישואין), למרות שאני הטרוסקסואל", הסביר המטופל בדוח, "הרגשתי שאני לא מסוגל לשקר או להסתיר את האמת וחשבתי שאני גוסס".

עוד בוואלה!

קורונה תוקפת את הגוף בכמה חזיתות - כך זה נראה

לכתבה המלאה

הגבר הובא למחלקה לטיפול נמרץ בבית החולים סנט תומאס בלונדון, שם החל להפגין התנהגות חסרת מעצורים ודיבר ללא הפסקה. הוא גם הראה סימנים לקיומם של רעיונות מוגזמים עם אלמנט דתי חזק, במהלכם ניסה להשקות חולים אחרים במים. ככל שההתנהגות החמירה, הוא קיבל סמי הרגעה וטיפול תומך נשימתי.

בדיקת מטוש שנלקחה מאפו ומגרונו נמצאה חיובית ל-Covid-19, בעוד צילום רנטגן בחזה הראה דלקת ברקמת הריאה התואמת את המחלה. הערכה פסיכיאטרית שנלקחה מצאה שהוא נמצא במצב של מאניה חריפה, שלאחריה נעצר על פי חוק בריאות הנפש. הוא הועבר ליחידה הפסיכיאטרית להחלמה, שם השתפר והשתחרר לאחר 12 יום. מעקב שנערך אחרי 23 ימים מצא שהתפקוד שלו השתפר והוא היה במצב טוב.

התפרצות הקורונה בארה"ב: קצב הגידול בנדבקים מוסיף לעלות. 26 ביוני 2020. רויטרס
עכשיו הוא בסדר. חולה קורונה כפות למיטה/רויטרס

הצוות אמר כי יתכן שהוא חווה פרק מאני ראשון של הפרעה דו קוטבית, מצב שאחותו אובחנה איתו בעקבות פסיכוזה לאחר לידה. עם זאת, הצוות מדגיש את האפשרות שמצבו הנפשי השתנה כתוצאה מהזיהום של SARS-CoV-2.

"הכניסה של SARS‐ CoV-2 לתאים מארחים אנושיים מתווכת בעיקר באמצעות קולטן ACE-2, ולמרות שהריאות ודרכי העיכול הם האתרים העיקריים לביטוי של ACE-2 בגוף, החלבון גם מראה ביטוי בכל תאי האנדותל במוח ומספק דרך תאורטית של כניסה למערכת העצבים המרכזית", הסבירו הרופאים. "ליתר דיוק, הוכח כי האמיגדלה, שיש לה תפקידי מפתח באינטליגנציה הרגשית וגם ברגשות הקשורים לעוררות מינית, ביטאה את ה-ACE-2 במודלים של בעלי חיים ובכך נתנה לחלבוני הדוקרן של הנגיף מוקד להיקשר אליו".

החוקרים כותבים כי "זה, למיטב ידיעתנו, הדיווח הראשון על אפיזודה חריפה של מאניה או פסיכוזה כתוצאה מזיהום SARS-CoV-2". לדבריהם, מקרה זה מצביע על הצורך לשקול בדיקה לאבחון של Covid-19 בסדרה רחבה יותר של מצגות קליניות הכוללות הפרעה פסיכיאטרית ונוירולוגית חדשה.

מאז שהחלים, החולה תיאר את חווייתו כ"מרתקת". הוא הוסיף כי "זה אולי נראה מוזר מבחינה חיצונית, אבל אני, במאניה שלי, ניסיתי לעזור לרופאים ככל שיכולתי, ובו בזמן ניסיתי להבין את מצבי. התחלתי לחשוב שאני חלק מתוכנית טלוויזיה, בה נשלחתי חזרה מהעתיד להציל את ה-NHS (שירות הבריאות הבריטי), והסתקרנתי לראות איך זה ייגמר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully