וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תירס: כל היתרונות הבריאותים של הדגן האהוב

נכון, הוא לא סתם מתוק, וכן, הוא מכיל לא מעט פחמימות, אבל לצד כל כאלה מדובר על מאכל מגוון שמכיל כמה יתרונות בריאותיים חשובים בהחלט

HouseholdHacker

בווידאו: טריק לקילוף תירס

בכל קיץ אנחנו פוגשים את אחד המאכלים הכי אהובים על ילדים ומבוגרים כאחד. ולמרות שהיינו רוצים לקרוא לו ירק, בכלל מדובר בדגן - אומנם נטול גלוטן, אבל דגן ממש כמו פסטה ואורז. וככזה הוא מכיל לא מעט פחמימות, וגם קלוריות. אז נכון אנחנו לא ממליצים לכם לאכול ממנו מדי יום, ויש לצרוך אותו במתינות, אבל יש כמה יתרונות בריאותיים בתירס, ששווים את הקלוריות. הנה כמה מהבולטים שבהם:

מלא בוויטמינים ומינרלים
תירס מכיל מספר ויטמינים ומינרלים החשובים לבריאות, ביניהם חומצה פולית. הידועה גם בשם ויטמין B9 שחשובה מאוד במהלך ההיריון, ויטמינים ממשפחת ויטמיני B, ויטמין A ו-E. בנוסף הוא מכיל מינרלים כמו אשלגן, מגנזיום, מנגן, אבץ, ברזל ונחושת ומכיל כמות יפה של חלבון ושל סיבים תזונתיים.

עשיר בנוגדי חמצון
זני תירס מסוימים עשירים במיוחד בנוגדי חמצון, במיוחד בקבוצה של נוגדי חמצון הנקראים קרוטנואידים. בנוסף, התירס עשיר במרכיב פנולי הנקרא חומצה פרולית שנחשבת כאנטי מסרטנת. בניגוד לפירות וירקות אחרים, במקרה של תירס, בישול שלו יגביר את עוצמת נוגדי החמצון.

נוגדי חמצון נלחמים בהשפעות הרדיקלים החופשיים המזיקים בגוף. מחקרים מראים כי רדיקלים חופשיים עשויים למלא תפקיד בתהליך ההזדקנות והתפתחות של מספר מחלות כרוניות.

עוד בוואלה!

הכירו את הקמח שיעשיר את המאפים שלכם וישפר את הבריאות

לכתבה המלאה

תורם לבריאות העיניים
התירס עשיר במיוחד בלוטאין וזקסנטין, שני קרוטנואידים העשויים למנוע קטרקט וניוון מקולרי הקשור לגיל.
מחקר שנערך בקרב 365 מבוגרים מצא כי הנחקרים שצרכו בצורה הרבה ביותר קרוטנואידים - במיוחד לוטאין וזאקסנטין - היו בעלי סיכוי נמוך יותר ב-43 אחוזים לפתח ניוון רשתית (AMD) בהשוואה לאלה עם הצריכה הנמוכה ביותר. לכן אכילת תירס באופן קבוע עשויה לשפר את בריאות העיניים - במיוחד עבור אלו הנמצאים בסיכון לניוון רשתית.

קלחי תירס. ShutterStock
מתוק, אבל גם בריא מאוד. תירס/ShutterStock

מעלה אנרגיה
אם אתם ספורטאים או סתם אוהבים להזיע בחדר הכושר, הוסיפו תירס לארוחות שלכם לעתים קרובות יותר. התירס אומנם מכיל לא מעט פחמימות, אך אלה פחמימות מורכבות שמתעכלות בקצב איטי יותר, מה שאומר שהן מספקות אנרגיה למשך זמן ארוך יותר. הפחמימות לא רק מספקות אנרגיה פיזית אלא מבטיחות תפקוד תקין של המוח ומערכת העצבים.

מועיל במהלך ההריון
לתירס יש מספר יתרונות במהלך ההיריון לאם ולתינוק. התירס עשיר בחומצה פולית המפחיתה את הסיכון למומים מולדים אצל תינוקות. היא יכולה להגן על התינוק מפני התנוונות שרירים ובעיות פיזיולוגיות שונות. בשל תכולת הסיבים הגבוהה שלו, התירס גם מונע עצירות, המהווה דאגה נפוצה מאוד אצל נשים בהיריון.

  • עוד באותו נושא:
  • תירס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully