פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      הכירו את הקמח שיעשיר את המאפים שלכם וישפר את הבריאות

      התירס לא רק מהווה את הבסיס לפופקורן האהוב ולכל כךהרבה מרקים ותבשילים נהדרים. הקמח שמופק ממנו יכול לשמש להכנת מאפים, לחמים ועוגות - וגם לתרום לשיפור הבריאות כאשר צורכים אותו במידה

      הכירו את הקמח שיעשיר את המאפים שלכם וישפר את הבריאות
      HouseholdHacker

      בווידיאו: הנה טריק מעולה לקילוף של תירס

      רובנו נהנינו מתירס חם ביריד כזה או אחר או מפופקורן באולם הקולנוע, אבל קיים לתירס עוד שימוש חשוב שיכול בהחלט להסב אושר לבלוטות הטעם שלכם. אנחנו מדברים כמובן על שימוש בקמח תירס להכנת מאפים, לחמים ועוגות.

      אז איך מכינים קמח תירס? כשמו, סוג הקמח הזה מופק מגרעיני תירס. את הקמח אפשר אפילו להכין בבית, אולם חשוב לזכור כי האופן שבו מבצעים את התהליך הזה משפיע רבות על הרכיבים התזונתיים שיוותרו בו בסופו של דבר. קמח מתירס מועשר הוא כזה שעבר הנבטה או התססה ומכיל יותר ערכים תזונתיים חיוניים מאשר קמח שהופק מתירס יבש וטחון. לכן עדיף לרכוש קמח תירס שהופק בתהליך שבו ניתן דגש לשמירה על הוויטמינים והמינרלים שבו.

      עוד בנושא:
      קמח בננות ירוקות: טרנד הבריאות החדש שכובש את העולם
      יש גם פסטה בריאה: 6 תחליפים מומלצים למאכל האהוב
      איזה לחם הכי בריא לכם? דיאטנית עונה

      קמח תירס (ShutterStock)
      מכיל מרכיבים בריאים במיוחד אבל גם בעל ערך לקורי גבוה יחסית. קמח תירס (צילום: shutterstock)

      ההרכב התזונתי של קמח התירס
      ב-100 גרם של קמח תירס צהוב יש כ-370 קלוריות, 7.2 גרם של חלבון וכ-80 גרם פחמימות (מתוכן כ-1.6 גרם של סוכר). קמח תירס מכיל גם נתרן בשיעור נמוך יחסית - 7 מ"ג ואין בו שומן טרנס או כולסטרול. הוא מכיל גם חומצות שומן מסוג אומגה 3, אומגה 6 ואומגה 9, וכן סידן, מינרלים וויטמינים חיוניים שנכיר בהמשך. על אף כלל מרכיביו החיוניים חשוב לזכור לצרוך אותו במידה בשל הערך הקלורי הגבוה יחסית.

      התרומה לעיכול
      עמילאזה, תאית וליגנין הם שמות של סיבים תזונתיים המצויים בקמח התירס בשיעור גבוה יחסית. הם ידועים כסיבים שנספגים בצורה טובה ויעילה בגוף ומסייעים לאזן תהליכים בדרכי העיכול. הסיבים משפרים את בריאות המעיים, מונעים עצירות ושלשולים, מאריכים את תחושת השובע ואף הוכחו כגורמים המסייעים לשפר את מאזן החיידקים הטובים באזור זה. בשנים האחרונות מתחזקת בקרב הקהילה הרפואית ההבנה כי חיידקי המעי משפיעים על תהליכים רבים בגוף - החל מהעיכול, דרך הפחתת הסיכון למחלות ועד לשיפור המצב הנפשי.

      לחם תירס של ליאור משיח (דרור עינב)
      מאריך את תחושת השובע. לחם תירס (צילום: דרור עינב)

      התרומה למאבק בסרטן
      מזונות מעובדים המכילים חומרים משמרים, כמו גם בשר שרוף ושומן טרנס עלולים להכניס לגופנו רעלנים שגורמים לריבוי רדיקלים חופשיים המעלים את הסיכון לדלקות חמורות ואפילו למחלת הסרטן. אולי תופתעו לגלות שדווקא בקמח התירס יש נוגדי חמצון, מרכיבים חיוניים המסייעים להילחם ברדיקלים חופשיים ובכך עשויים גם להפחית את הסיכון למחלת הסרטן.

      המינרלים שאי אפשר בלעדיהם
      שני מינרלים שמצויים בקמח התירס בשיעור גבוה הם מגנזיום ואשלגן. אלו שני מרכיבים המסייעים לוויסות לחץ הדם ולמניעת מחלות לב וכלי דם. ב-100 גרם של קמח תירס מועשר יש 106 מ"ג של מגנזיום המהווים כ-27 אחוזים מהצריכה היומית המומלצת, כמו גם 300 מ"ג של אשלגן המהווים כ-8 אחוזים מהמינימום המומלץ (4,700 מ"ג). סלניום הוא מינרל חיוני נוסף שמצוי בקמח התירס ומסייע להעצים את התכונות נוגדות החמצון של הוויטמינים C ו-E. קמח תירס מועשר מכיל 16 מ"ג של סלניום - 23 אחוזים מהצריכה היומית המומלצת.