וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקרה ראשון בעולם: שלישייה של תינוקות נדבקה בנגיף הקורונה

המקרה שמתואר כ"חסר תקדים" התרחש במקסיקו לאחרונה והרופאים עדיין מנסים להבין איך התינוקות נדבקו. העברה דרך השיליה של האם היא נדירה מאוד, ועדיין לא ברור בכלל אם האם או האב חולים בקורונה

צילום: רויטרס

בווידאו: במקסיקו מדווחים על עליה במקרי הקורונה

שלישיית תינוקות ממקסיקו נמצאו חיוביים לנגיף הקורונה במה שמוגדר כמקרה "חסר תקדים", על פי רשויות הבריאות המקומיות. מומחים בודקים אם ההדבקה ב-Covid-19 הייתה דרך השיליה של האם במהלך ההיריון. שניים מהתינוקות, ילד אחד וילדה אחת, נמצאים במצב יציב בבית חולים במדינת סן לואיס פוטוסי, הילד השלישי מקבל טיפול תומך למערכת הנשימה.

דובר הוועדה לבטיחות הבריאות במקסיקו מסר כי הדבקה בלידות מרובות לא התגלתה בשום מקום בעולם ולכן המקרה ייחקר לעומקו. מספר קטן מאוד של תינוקות ברחבי העולם נמצאו חיוביים לנגיף לאחר הלידה, אך גורמי הבריאות טוענים כי הם אינם מאמינים שזה מה שקרה במקרה זה.

שרת הבריאות של המדינה, מוניקה ליליאנה רנגל מרטינז, אמרה: "אנחנו מעריכים שההדבקה לא נעשתה ברגע הלידה". עם זאת, ההורים נבדקים כעת, כאשר הרשויות אומרות כי יתכן שהם חולי קורונה א-סימפטומטיים. השלישיה - שנולדה בטרם עת ב -17 ביוני במקסיקו - נמצאה חיובית לנגיף הקורונה ביום הולדתם.

עוד בוואלה!

זה כל מה שאנחנו יודעים על ההשפעה של קורונה בזמן הריון

לכתבה המלאה
תינוק מחובר להנשמה. ShutterStock
שניים מהילדים במצב יציב, ואחד מקבל טיפול תומך. תינוק מקבל תמיכה נשימתית/ShutterStock

הדבקה בנגיף הקורונה אצל ילודים אינה שגרתית, אך כאמור כבר קרו מקרים כאלה בעבר. תינוקות יכולים להידבק בנגיף לאחר הלידה אם יש להם קשר הדוק עם מי שכבר נגוע. נגיף הקורונה עשוי להיות מועבר גם ברחם מהאמא לתינוק דרך השיליה.

חוקרים אמריקנים מבית הספר לרפואה ייל דיווחו לאחרונה על המקרה הידוע הראשון של הדבקה דרך שיליה בנגיף קורונה. כאשר הדבקה אכן מתרחשת, הסיכון לאם ולתינוק הוא לרוב נמוך - אם כי בכמה דיווחים עולה כי הדבר עשוי להעלות את הסבירות ללידה מוקדמת.

אין שום עדות לכך שהנגיף גורם להפלה או שהוא משפיע על התפתחות התינוק בהריון, אך כאמצעי זהירות, לנשים בהריון מומלץ להקפיד על הימנעות ממגע חברתי הדוק כדי להפחית את הסיכוי שלהן להדבק בנגיף הקורונה. אם הן בכל זאת נדבקות, לרוב האמהות יש תסמינים קלים או מתונים והן יחלימו. תינוקות עשויים לא להראות כלל סימנים למחלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully