וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההשפעה המפתיעה של מוצרי חלב על הבריאות שלכם

מחקר חדש שכלל כמעט 150 אלף משתתפים מצא כי צריכה גבוהה של מוצרי חלב, בעיקר אלה המכילים שומן, קשורה לסיכון נמוך ללחץ דם ולסוכרת. הנה כל הפרטים

צילום: עידו שחם, עריכה: אביב אירגז

בסרטון: אם המחקר עושה לכם חשק לגבינות - לכו על גבינות מפנקות

מוצרי חלב הם נושא שנוי במחלוקת בשנים האחרונות, יש את מי שסבורים שהם חלק הכרחי מהתזונה, מול אחרים שסבורים שהנזק שלהם רב מהתועלת. מחקר בינלאומי חדש מוסיף עוד קצת אש לדיון הטעון הזה, וקובע שמוצרי חלב יכולים לתרום לבריאות שלכם הרבה יותר מרק סידן. המחקר שמתבסס על נתונים של כמעט 150 אלף בני אדם מ-21 מדינות בגילאי 35-70, קובע כי צריכה גבוהה יותר של חלב, בעיקר חלב שמן, קשורה לסיכון נמוך יותר לסוכרת ולחץ דם גבוה.

במהלך המחקר, שפורסם בכתב העת היוקרתי BMJ Open Diabetes Research & Care, החוקרים למדו על צריכת המזון של המשתתפים במשך שנה באמצעות שאלונים שבהם הם התבקשו לרשום את מספר הפעמים שצרכו פריטים ספציפיים מרשימה קבועה. תקופת המעקב אחר משתתפי המחקר עמדה על ממוצע של 9 שנים. בין מוצרי החלב ברשימה היו חלב, יוגורט, גבינה ומנות שהוכנו עם חלב. כמו כן, מוצרי חלב סווגו כשמנים, כמו חלב מלא או דלי שומן, כמו חלב רזה.

עוד בוואלה!

מה באמת עוזר להוריד את הסוכר, ומה רק נראה בריא

לכתבה המלאה

תוצאות המחקר הראו כי אנשים אכלו בממוצע 179 גרםמוצרי חלב בכל יום. מדובר במעט פחות מכוס חלב או כוס יוגורט ליום, שכל אחת מכילה 244 גרם. אנשים באירופה ובצפון ודרום אמריקה אכלו בממוצע יותר מוצרי חלב באופן כללי מאשר באסיה ובאפריקה. אנשים באירופה ובצפון אמריקה נטו לאכול יותר מוצרי חלב דלי שומן ואילו באזורים אחרים צרכו יותר מוצרי חלב שמנים.

מניתוח הנתונים עלה כי אנשים שצרכו לפחות שתי מנות של מוצרי חלב ביום היו בסיכון נמוך יותר ב-24 אחוזים לפתח תסמונת מטבולית, בהשוואה לאנשים שלא צרכו חלב כלל. צריכה של לפחות שתי מנות של חלב מלא, הייתה קשורה לסיכון נמוך יותר ב-28 אחוזים לתסמונת מטבולית. צריכת חלב דל שומן בלבד לא הייתה קשורה להפחתה בסיכון לתסמונת מטבולית, בעוד שצריכת חמאה נקשרה גם היא לסיכון נמוך יותר לתסמונת מטבולית.

תסמונת מטבולית היא הצטברות של גורמי סיכון למחלות לב וכלי דם, הכוללת עודף שומנים בדם, יתר לחץ דם, כבד שומני, ורמות נמוכות של HDL (כולסטרול "טוב"). תסמונת מטבולית מנבאת סוכרת ותמותה.

פרוסת לחם עם גבינה לבנה ומלפפון. ShutterStock
עדיף גבינות שמנות. פרוסה עם גבינה/ShutterStock

ד"ר אנדרו מנטה, החוקר הראש, הסביר כי "צריכה גבוהה יותר של מזון חלבי, כמו חלב, יוגורט וגבינה, במיוחד חלב מלא בשומן ולא חלב דל שומן, קשורה לשכיחות נמוכה יותר של התסמונת המטבולית ובסיכון נמוך יותר להתפתחות לחץ דם גבוה וסוכרת".

עדינה בכר, דיאטנית קלינית במרכז DMC לטיפול בסוכרת, הוסיפה כי "אוכל חלבי ושומן חלב מספקים חלבון איכותי ומגוון רחב של ויטמינים ומינרלים חיוניים, כולל סידן, מגנזיום, אשלגן, אבץ וזרחן. מוצרי החלב מספקים חלבונים שמסייעים למערכת החיסון, הם מכילים בתוכם סידן שמסייע לעצמות וכן, מגנזיום אשר חשוב לפעילות האינסולין ובעיקר לציבור הסוכרתיים. יחד עם זאת, חשוב לזכור כי מומלץ לשלב את מוצרי החלב לאורך כל שעות היום - בקפה, ביוגורט ובגבינות, וכי דיאטה מותאמת אישית היא הנכונה ביותר לצריכת החלב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully