וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 ויטמינים שאתם חייבים להוסיף לתזונה שלכם עכשיו

גל ראשון או גל שני, זה לא הזמן להוריד מגננות. האם התזונה שלכם מכילה מספיק מהוויטמינים החשובים האלה? אם לא, כדאי שתתחילו לעשות שינויים. לטובתכם

הביצה בשקית תהפוך לביצה עלומה - זה באמת טריק שעובד?/אולפן וואלה NEWS

בסרטון: דרך פחות מומלצת להכנת ביצים

הסגר אולי הוסר והחיים מנסים לשוב למסלולם, אבל זה לא אומר שאתם צריכים להוריד את המגננות שלכם. דווקא עכשיו, חשוב שתעשו כל מה שאתם יכולים כדי לחזק את הבריאות שלכם. אחת הדרכים לעשות את זה, היא להגדיל את צריכת הוויטמינים שלכם באמצעות הקפדה על תזונה נבונה ובריאה (אבל אפשר גם עם תוספים).

אז לקראת הגל השני של הקורונה, או אם אתם מתעקשים, לרגל הגל הראשון שלא ממש נעלם לשום מקום - קבלו חמישה ויטמינים שממש כדאי להוסיף לתזונה שלכם דווקא עכשיו:

ויטמין A
ויטמין A הוא ויטמין מאוד ורסטילי, הוא חיוני לבריאות העיניים והראייה, אבל גם ללב, לעור ולמערכת החיסונית. בתזונה ניתן למצוא אותו גם בצורתו הראשונית -רטינול (שמצויה במאכלים כמו ביצים, חלב, חמאה וכבד) וגם כחומר שנקרא בטא-קרוטן ונמצא בפירות וירקות כתומים ואדומים (גזר, גמבה, בטטה) וגם בירקות ירוקים (תרד, ברוקולי). את החומרים הללו הגוף יודע להפוך לוויטמין A פעיל.

עוד בוואלה!

זה הנשנוש היחיד שיכול לשמור על בריאות הלב שלכם

לכתבה המלאה
ברוקולי צרוב עם וויניגרט חרדל. דרור עינב
ידעתם שווטמין A נמצא גם בירקות ירוקים כמו ברוקולי? ברוקולי צלוי/דרור עינב

ויטמין B6
לוויטמין B6 יש תפקיד חשוב בוויסות כמה מהגורמים החיוניים ביותר בתפקוד שלנו: שינה, תיאבון ומצב רוח. לצד אלה, יש לו חלק גם בתמיכה ביכולות הקוגניטיביות ובתפקוד המערכת החיסונית והוא גם מסייע בתהליך הייצור של תאי הדם האדומים בגוף. אף שמקרים של מחסור משמעותי בוויטמין B6 הם נדירים, אנשים רבים לא צורכים את הכמות היומית המומלצת של הוויטמין בתזונה שלהם. B6 מצוי במאכלים כמו: בשר אדום, דגנים מלאים, ירקות ואגוזים וגם בתפוחי אדמה אפויים, בננות וחומוס.

ויטמין B12
ויטמין B12 חשוב לשמירה על בריאות העצבים ותאי הדם והוא גם משמעותי מאוד בתהליכי ייצור האנרגיה וה-DNA בגוף. אבל כדי להפיק ממנו את כל היתרונות, יש צורך בספיגה יעילה שלו בגוף וזה לא תמיד המצב אצל כולם. ככל שאנחנו מתבגרים, יש לנו פחות חומצות קיבה שנחוצות לצורך פירוק חלבונים והפקת B12 מהם, גם מחלות כמו קרוהן או תרופות מסויימות יכולות לפגוע בספיגה של הוויטמין הזה בגוף. ויטמין B12 מצוי במאכלים כמו: דגים, צדפות, בשר, ביצים, מוצרי חלב וחלב סויה מועשר. לטבעונים, צמחונים ואנשים מעל גיל 50 יש סיכוי גבוה יותר לסבול מחוסר של ויטמין B12, וחשוב לעקוב אחרי הנושא הזה בעזרת בדיקות דם ורופא משפחה.

ביצה עלומה. ShutterStock
ביצים מכילות גם ויטמין B12 וגם ויטמין D. ביצה עלומה על טוסט/ShutterStock

חומצה פולית
חומצה פולית (או פולאט) היא שם כולל לכמה צורות של ויטמין B9, אחד מ-8 ויטמינים מקבוצת B, שלו תפקיד חשוב בייצורם ותפקודם של תאי הדם האדומים בגוף. צריכה נאותה של חומצה פולית חשובה במיוחד לנשים בגיל הפוריות משום שרמה מספקת שלה בגוף מונעת היווצרות מומים מולדים קשים שקורים במהלך השבועות המוקדמים ביותר של ההיריון. צריכה של הכמות המומלצת של חומצה פולית באמצעות תזונה בלבד עשויה להיות מאתגרת עבור חלק מהאנשים, במיוחד מי שתזונתם לא כוללת מספיק פירות, ירקות וקטניות - שהם המקור הטוב ביותר לפולאט תזונתי. המזונות שמכילים את הוויטמין הם עלים ירוקים, פירות (ובמיוחד פירות הדר, מלון ותותים) וקטניות דוגמת שעועית ואפונה. ניתן כמובן גם לנטול חומצה פולית כתוסף תזונה, ורשויות הבריאות בארץ ובעולם ממליצות על כך לנשים בגיל הפוריות במיוחד.

ויטמין D
ויטמין D מאפשר לגוף לספוג סידן בצורה יעילה ולכן הוא חשוב מאוד לבריאות העצמות והשיניים. מחסור בוויטמין D נקשר במחקרים מסויימים עם סיכון מוגבר לחלק מסוגי הסרטן ולמחלות לב. עם זאת, בשונה מוויטמינים אחרים, המקור העיקרי לוויטמין D אינו התזונה שאנחנו צורכים, אלא חשיפה לשמש. גורמי הסיכון למחסור בוויטמין זה הם פיגמנטציה כהה בעור ומגורים באזורים שסובלים מזיהום אוויר או ערפיח כבד. בשנים האחרונות, בגלל המודעות הגוברת לנזקי החשיפה לשמש ולקרינת UV חלה ירידה כללית ברמות הוויטמין הללו בקרב רוב האוכלוסיות ולכן רבים נוטלים אותו כתוסף בעצת הרופא/ה. מאכלים טבעיים שמכילים את הוויטמין הם דגים שמנים (סלמון, טונה, סרדינים), פטריות וביצים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully