וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה פעמים עליכם לשטוף ידיים ביום כדי לא להידבק בקורונה?

מחקר שנערך באנגליה מצא כמה פעמים עליכם לשטוף את הידיים במהלך היום על מנת להוריד את הסיכון להידבקות בקורונה באופן משמעותי. ומה לגבי שטיפה מוגזמת של הידיים? האם היא מועילה?

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

בווידאו: זה מקור ההתפרצות החדש של הקורונה

שטיפת ידיים שש עד עשר פעמים ביום גורמת להידבקות בנגיפים כמו קורונה להפוך להרבה פחות סבירה, כך עולה ממחקר שערכו חוקרים בבריטניה. במחקר, שנערך על ידי מועצת המחקר הרפואי באנגליה, נבדקו נתונים משנת 2006 עד 2009 על נגיפים שדומים מאוד מבחינה מבנית לנגיף הקורונה, שהילך ועדיין מהלך איימים על מדינות ברחבי העולם. משפחת נגיפי הקורונה הם משפחה של וירוסים שבדרך כלל גורמים למחלה קלה כמו הצטננות, ואת כולם ללא יוצא מהכלל, מים וסבון יכולים לחסל.

מועצת המחקר הרפואי באנגליה עורכת סקר בכל חורף ושואלת אנשים האם יש להם תסמינים נשימתיים דמויי שפעת ובודקת באילו נגיפים נדבקו אלה שדיווחו שכן. המחקר, שפורסם באתר Wellcome Open Research וממתין לביקורת עמיתים, מצא כי היה פחות סביר ש-1,663 המשתתפים ידבקו בנגיפים מסוג קורונה אם שטפו ידיים לפחות שש פעמים ביום. עם זאת, נראה כי שטיפת ידיים יותר מעשר פעמים ביום לא הקטינה את הסיכון להידבקות.

עוד בוואלה!

אתם לא היגיינים מספיק כדי להימנע מקורונה: כדאי שתלמדו את הדרך הנכונה לשטוף ידיים

לכתבה המלאה

עורכת המחקר ד"ר שרה ביל, מאוניברסיטת קולג' בלונדון, אמרה כי "יש לתרגל היגיינת ידיים טובה בכל עת ללא קשר אם אתה מראה סימפטומים או לא. זה יעזור לכם להגן על עצמכם ולמנוע את התפשטות הווירוס ללא ידיעה לאחרים בסביבתכם".

שלבים לניקוי ידיים בברז. ירון זילברשטיין, עיבוד תמונה
שלבים לניקוי ידיים בברז/עיבוד תמונה, ירון זילברשטיין

על פי נתוני המרכז האמריקני לבקרת מחלות ומניעתן (ה-CDC), שטיפת ידיים נכונה מצריכה יותר מסתם שפשוף קל של הידיים בסבון. הארגון ממליץ לשטוף ידיים בפרקי זמן תכופים יותר (לפחות 5 פעמים ביום), להימנע ממגע במשטחים שרבים נגעו בהם לפניכם.

על פי המרכז, לשטיפת הידיים יש 11 שלבים. "הצעד הראשון הוא לשטוף את הידיים במים נקיים וזורמים (חמים או קרים), לסגור את הברז ולהוסיף סבון", כך נכתב, "עם הסבון יש להקציף את הידיים שלכם היטב על ידי שפשופן זו בזו עם הסבון. הקציפו את גב הידיים שלכם, בין האצבעות ומתחת לציפורניים". השלב השלישי הוא המקום בו רבים נופלים: ה-CDC ממליץ לקרצף את הידיים למשך 20 שניות לפחות. אתם בטוח שוטפים מהר יותר. "לבסוף, שטפו את הידיים היטב מתחת למים נקיים וזורמים והשתמשו במגבת נקייה כדי לייבש את הידיים או יבשו אותן באוויר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully