וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסוד הצבאי שעזר לנסיך צ'ארלס להחלים מקורונה

מגיפת הקורונה שפגעה קשות בבריטניה לא פסחה על בית המלוכה וגם הנסיך צ'ארלס נדבק ב-Covid-19. אך למרות גילו (71) והעובדה שהוא בקבוצת סיכון הוא התאושש מהר. האם שגרת האימונים שלו היא הסיבה?

הנסיך צ'ארלס מבקר בעיירה פונטיפריד, וויילס, 21 בפברואר 2020. רויטרס
אולי פה הוא נדבק? הנסיך צ'ארלס לוחץ ידיים בביקור בעיירה בווילס בסוף פברואר/רויטרס

בחודש מרץ, בזמן שבריטניה כולה החלה להבין את חומרת מגיפת הקורונה שהתפשטה במדינה במהירות גדולה, דווח שהנגיף הצליח להגיע גם אל משפחת המלוכה ולהדביק את הנסיך צ'ארלס. יורש העצר בן ה-71 נמצא בקבוצת סיכון בשל גילו, ורבים חששו כי הוא יפתח מחלה חמורה שתסכן את חייו.

אולם, בניגוד לחששות הללו הנסיך צ'ארלס התאושש יחסית מהר ולא פיתח מחלה קשה. יש להניח שזאת גם הודות לטיפול רפואי צמוד ומיטבי, כיאה לבן מלוכה שעתיד לחבוש את הכתר בעתיד הקרוב. אבל ייתכן שגם לשגרת הפעילות הגופנית שלו היה חלק בהתאוששות המהירה והחזרה לשגרה.

מחקרים הראו ששגרה של פעילות גופנית מתונה מיטיבה עם המערכת החיסונית וישנה גם סברה שזה מאיץ את תהליך ההחלמה ממחלות ויראליות, כמו למשל Covid-19. הפעילות הגופנית המועדפת על הנסיך צ'ארלס היא סדרת תרגילים שפותחה על ידי חיל האוויר המלכותי הקנדי. האם התרגילים הללו תרמו להחלמתו המהירה מקורונה? ייתכן.

הנסיך צ'ארלס. GettyImages
כל אחד יכול לעשות את התרגילים האלה, לא צריך להיות בן מלוכה. הנסיך צ'ארלס/GettyImages

מדובר בסדרה של 5 תרגילים שמכונים 5BX, שזה קיצור ל-5 Basic Exercises ומספקים אימון כולל לכל הגוף ללא צורך במכשירים או אביזרים - כך שזה אימון שמתאים לכל אחד, בכל מקום ובכל זמן, גם אם אין לכם ייחוס אצולה או משאבים מלכותיים.

תרגיל ראשון - מתיחות
עמדו בפישוק ברוחב האגן, מתחו ידיים למעלה מעל הראש, התכופפו קדימה לאט עד שאצבעות הידיים שלכם יגעו ברצפה. חזרו לתנוחת המוצא, הישענו מעט אחורה. חזרו על התרגיל במשך 2 דקות רצופות.

תרגיל שני - כפיפות בטן
שכבו על הגב, רגליים כפופות ומרווחות, ידיים לצדי הגוף. נתקו את הראש והכתפיים מהרצפה והתרוממו לכיוון הברכיים ואז חזרו מטה עד שראשכם יהיה מונח שוב על המזרון או הרצפה. בצעו כמה שיותר חזרות במשך דקה אחת.

גבר שרירי עושה כפיפות בטן במכון כושר. ShutterStock
כמה שיותר חזרות במשך דקה אחת. כפיפות בטן/ShutterStock

תרגיל שלישי - מתיחה לגב
שכבו על הבטן, ידיים מתחת לירכיים וכפות הידיים פונות כלפי מעלה. הרימו מעט את ראשכם ורגל אחת, כשהיא ישרה. הניחו ובצעו שנית, הפעם עם הרגל השנייה. בצעו כמה שיותר חזרות במשך דקה.

תרגיל רביעי - שכיבות סמיכה
עמדו בעמידת שש על הרצפה, הניחו את כפות הידיים על הרצפה ברוחב הכתפיים. נתקו את הברכיים מהקרקע, כופפו מרפקים והנמיכו את הגוף לכיוון הרצפה. לאחר מכן, דחפו את הרצפה בידיכם כדי להתרומם בחזרה. אם התרגיל קשה לכם מדי, אתם יכולים להניח את הברכיים על הרצפה. בצעו כמה שיותר חזרות במשך דקה אחת.

גבר עושה שכיבות סמיכה. ShutterStock
אם קשה, אפשר להניח את הברכיים על הרצפה. שכיבות סמיכה/ShutterStock

תרגיל חמישי - קפיצות מספריים
במשך 6 דקות רוצו במקום. אחרי כל 75 צעדים שספרתם, בצעו 10 קפיצות מספריים. רגל שמאל קדימה, יד ימין מושטת ישרה לפנים, יד שמאל ורגל ימין לאחור. תוך כדי קפיצה החליפו בין הידיים והרגליים, כך שרגל ימין ויד שמאל יהיו פשוטות קדימה, ורגל שמאל ויד ימין לאחור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully