וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלך הגוגואים: 5 יתרונות בריאותיים של משמשים

כמו לא מעט דברים טובים, העונה של המשמש מתוקה מאוד אבל גם קצרה מאוד. רגע לפני שהם מגיחים לשווקים ונעלמים מהם, הנה כמה מהיתרונות הבריאותיים של הפרי הנהדר הזה

משמשים כתומים. דנה מאירזון
קצר ומתוק. משמשים/דנה מאירזון

כשמדברים על פירות, לרוב מחלקים אותם לפירות קיץ וחורף, אבל האמת היא שאיפשהו באמצע נמצאים פירות מתוקים וטעימים במיוחד. אחד מהם הוא המשמש, שהעונה שלו מתחילה ממש עכשיו והיא עתידה להסתיים בעוד כחודש וחצי. הנה כמה מהיתרונות של אחד מהפירות הכי טעימים שיש, שמככב בריבות, עוגות, וגם במנות של סלטים ודגים נאים משודרגים.

מלאים בוויטמינים ומינרלים
המשמשים אולי דלים בשומן ובקלוריות (כ-35 קלוריות לפרי בינוני), אבל הם מכילים כמויות יפות של ויטמינים ומינרלים, כמו ויטמין A,E ו-C. בנוסף, המשמש מכיל כמות יפה של ויטמינים מקבוצה B ושל מינרלים חיוניים כמו ברזל, סידן, אשלגן, נחושת ואבץ.

בנוסף, המישמש מכיל כמות יפה של בטא קרוטן, לוטאין וזאקסנטין, שכולם נוגדי חמצון חזקים המסייעים להילחם ברדיקלים החופשיים בגוף, ובכך מעכבים את הזדקנות התאים.

עשירים בנוגדי חמצון
המשמשים מכילים פלבנואידים, תרכובות טבעיות רבות עוצמה שהוכחו כמגנות מפני מחלות, כולל סוכרת ומחלות לב. הפלבנואידים העיקריים במישמשים הם חומצות כלורוגניות, קטצ'ינים וקוורצטין. תרכובות אלה פועלות כאמור לנטרול רדיקלים חופשיים, שהם תרכובות מזיקות הפוגעות בתאים וגורמות ללחץ חמצוני שקשור להשמנה ולמחלות כרוניות רבות, כמו מחלות לב.

משמשים. ShutterStock
מהר, לפני שיגמר. משמשים/ShutterStock

שומרים על בריאות העיניים
משמשים מתהדרים במספר תרכובות החיוניות לבריאות העיניים, כולל ויטמינים A ו-E. ויטמין A ממלא תפקיד חיוני במניעת עיוורון לילה, הפרעה הנגרמת כתוצאה מחוסר בפיגמנטים קלים בעיניים, וויטמין E הוא נוגד חמצון מסיס בשומן שמגן על העיניים מפני נזק של הרדיקלים החופשיים.

הבטא קרוטן - שנותן למשמשים את צבעם הכתום-צהוב - יכול להיות מומר לוויטמין A על ידי הגוף. קרוטנואידים אחרים חשובים כוללים לוטאין וזאקסנטין המצויים במשמשים, נמצאים ברשתיות העיניים ומגנים עליהן מפני לחץ חמצוני.

תורמים לבריאות מערכת העיכול
כוס אחת (165 גרם) של משמשים חתוכים מספקת 3.3 גרם סיבים, שמהווים כעשרה אחוזים בקירוב מהצריכה היומית המומלצת.

המשמשים מכילים סיבים מסיסים וגם לא מסיסים, אך עשירים במיוחד בסיבים מסיסים, החשובים לשמירה על רמות סוכר בדם וכולסטרול בריא. בנוסף, סיבים מעכבים את תנועת המזון דרך דרכי העיכול ומזינים את חיידקי הבטן הטובים. מיקרוביום בריא יותר במעיים קשור לסיכון נמוך יותר להשמנת יתר.

משפרים את בריאות העור
הגורמים העיקריים לקמטים ופגיעה בעור הם אומנם גורמים סביבתיים, כמו השמש, זיהום אויר ועשן סיגריות, אבל בחלק מהם ניתן להילחם באמצעות תזונה בריאה שמכילה נוגדי חמצון וויטמינים כמו C ו-E, שנמצאים במשמשים.

ויטמין C בפרט, מגן מפני נזקי קרני UV ומזהמים סביבתיים על ידי נטרול הרדיקלים החופשיים. בנוסף, ויטמין זה מסייע בבניית קולגן, המעניק לעור כוח וגמישות. בטא קרוטן, חומר מזין אחר במשמש, עשוי להגן על העור מפני כוויות שמש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully