וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקומות ציבוריים שכדאי להימנע מהם גם עכשיו

הסגר הקפדני שהיה פה עד לא מזמן מתחיל להשתחרר ויתר ויותר מקומות חוזרים לפעול, עם מגבלות כמובן. ולמרות שרבים מתים ללכת לשתות משהו בבר, או לחזור לעשות את הפעילות הגופנית הקבוצתית שלהם, יש מצב שכדאי שתמתינו עוד קצת

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

בוודיאו: גם באירופה מתחילים לצאת מהסגר

למרות שמגפת הקורונה עוד לא לגמרי מאחורינו, אין ספק שהיא מתחילה להאט. עם ההאטה הזו, ובתקווה גם הסיום שלה, יותר ויותר מקומות מתחילים להיפתח מחדש. עם השמחה הרבה בפתיחת מערכת החינוך, פארקים ציבוריים, קניונים, ובקרוב גם מסעדות, מומחים מזהירים כי ככל הנראה יהיו התפרצויות של נגיף הקורונה דווקא במקומות אליהם אנחנו ממש רוצים לחזור. אז מאילו מקומות עדיין כדאי להימנע בזמן הקרוב?

התכנסויות ותפילות דתיות
אחרי התפילות ההמוניות בחג הפורים שהביאו לתחלואה מאוד גבוהה במגזר החרדי, היינו מצפים שאירועים כאלה לא יקרו שוב בזמן הקרוב, אבל אז הגיע ל"ג בעומר והוכיח לנו שאנשים שוכחים מהר, או שפשוט לא אכפת להם. בכל מקרה, תפילות ומפגשים דתיים המוניים אחרים מעלים את הסבירות להידבק מנגיף הקורונה, משום שהם לרוב כוללים הרבה מאוד אנשים בצפיפות גבוהה. גם אם המפגשים האלה נערכים בחוץ, ולא בחדרים סגורים, יש סבירות גבוהה מאוד להדבקה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
מדורות ל"ג בעומר, בני ברק, 11 במאי 2020. ראובן קסטרו
ברצינות?? חגיגות ל"ג בעומר בבני ברק/ראובן קסטרו

משרדים ומקומות עבודה
למרות שרבים מאיתנו רק חיכו להקלות בסגר כדי שהם יוכלו ללכת לעבודה ולפגוש אנשים, משרדים גדולים נחשבים לנקודה חמה של נגיף הקורונה שרק מחכה להתפרץ. הסיבה לכך היא בעיקר החללים המשותפים הרבים שאנחנו חולקים במקום העבודה, כמו שירותים, חדרי אוכל, מעליות (כולל הכפתורים שלהן) ואפילו מתקן המים במטבחון.

אם בחרתם לחזור לעבודה, זכרו לשטוף ידיים במהלך היום ולהקפיד על מרחק של שני מטרים מהעמיתים שלכם לעבודה.

אדם עובר ליד מסעדה סגורה בעקבות הקורונה בטורונטו, קנדה, 7 באפריל 2020. רויטרס
אמורות להפתח ממש בקרוב. מסעדה סגורה בעיר ניו יורק/רויטרס

מסעדות וברים
לא סתם מסעדות וברים יהיו בין המקומות האחרונים שיפתחו, ממש כמו התיאטראות ובתי הקולנוע, ולראיה לגודל הסיכון אפשר לראות את המקרה שאירע בסיאול בסוף השבוע האחרון, שם נתגלו באחד מרובעי הבילויים העמוסים ביותר בעיר יותר מ-25 מקרי קורונה חדשים. המקרים הללו נקשרו לצעיר בן 29, שאובחן חיובי אחרי שבילה בחמישה מועדונים וברים, בהם בילו כ-7,200 בני אדם.

כמות האנשים הגדולה בחלל הסגור של מסעדה או בר היא רק אחד מהגורמים שמדאיגים את רשויות הבריאות, יחד אליה מצטרפים גם פתחי איוורור מרובים, כלי אוכל משותפים וצוותים גדולים יחסית. לשם כך מסעדות וברים יצטרכו לעמוד בתנאים של "התו הסגול" הייעודי, לפיו יש חובה לשטוף כלים בטמפרטורה של 70 מעלות, חובת החלפה של מדי העובדים עם תחילת העבודה, חיטוי שולחנות וכיסאות בעת תחלופת הסועדים, ודרישה שעריכת השולחן תתבצע רק לאחר שהסועדים מתיישבים.

ספורט במקומות סגורים
היום כבר מודים , אפילו במשרד הבריאות הישראלי, שלא באמת היה צורך באיסור על ספורט בחוץ, גם בתקופת הסגר החמור ביותר. אבל כאשר מדובר על ספורט באולמות מקורים, המצב שונה לגמרי.
כמעט בכל סוגי הספורט יש מגע הדוק בין כמות יחסית גדולה של אנשים מזיעים שנוגעים זה בזה בזמן הפעילות, ולכן לא ניתן לשמור על מרווח ביטחון של שני מטרים, מה שעלול להוביל להדבקה נרחבת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully