וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם אפשר להידבק בקורונה בבריכת השחייה?

אחרי שהפסדנו את רוב היתרונות של האביב בגלל סגר הקורונה, האם גם מנעמי הקיץ יימנעו מאיתנו? במילים אחרות - האם נוכל לרחוץ בבריכות שחייה בשלווה ביולי-אוגוסט או שמדובר במרק קורונה?

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

מזג האוויר מתחמם מאוד ואחרי שבועות ארוכים של סגר ועונת מעבר שלמה שפשוט החמצנו כשהיינו סגורים בבית, רבים נושאים עיניים בתקווה אל הקיץ ועונת הרחצה. אם לשפוט את הטמפרטורות בימים האחרונים, אנחנו כבר ממש עוד רגע שם, אבל בעידן הקורונה האם בכלל נוכל לרחוץ בבריכות השחייה בקיץ הקרוב? או שגם הן יהוו מוקדי הדבקה מסוכנים?

נגיף הקורונה עובר בהדבקה טיפתית. כלומר, הוא משתחרר מגופו של חולה בטיפות הנוזל שנפלטות בזמן שיעול או עיטוש ומגע של אדם אחר עם הטיפות הללו עלול להדביק אותו. אך האם הוא עובר גם בתוך נוזלים כמו מי בריכה? התשובה היא שכנראה שלא. אם תידבקו ממישהו בקורונה בבריכת השחייה, רוב הסיכויים שזה לא יהיה מהמים. אבל לא זה לא אומר שבריכות הן בהכרח בטוחות.

"קורונה היא מחלה נשימתית. יש עוד כל מיני שאלות לא פתורות לגבי דרכי הדבקה שונות, אבל הסברה הרווחת היא שהנגיף אינו מדבק במים", אומרת ד"ר רוברטה לוין, מרצה לרפואה בפקולטה לסיעוד באוניברסיטת טנסי בריאיון לאתר Medical Daily.

שחיין בבריכה. ShutterStock
שחיין בבריכה/ShutterStock

גם במרכז לבקרת מחלות ומניעתן בארה"ב שותפים לדעה הזאת וסבורים שהסיכוי שמישהו יידבק בקורונה ממי בריכה או ג'קוזי הוא נמוך וגם אין שום ראיות למישהו שנדבק בדרך זו. ב-CDC הסבירו עוד שתחזוקה נאותה של מתקני מים כמו בריכות שחיה וג'קוזי אמורה להרוג ממילא או לנטרל את הנגיף. כלור לבדו, שנמצא במים של רוב בריכות השחייה, הוא מספיק כדי להשמיד את נגיף הקורונה. "החדשות הטובות הן שדי בכמות הכלור שיש בבריכה מצויה כדי להרוג את הנגיף. אני חושבת שמכל הפעילויות, שחייה היא ככל הנראה אחת הבטוחות יותר", אמרה ד"ר לוין.

עם זאת, חשוב לדעת שעדיין יש סיכוי להידבק בנגיף בסביבת הבריכה. מי שהולך לבריכה במכון כושר למשל, סביר שיידבק בנגיף עוד לפני שיגיע למים בכלל. לדברי ד"ר לוין, אדם שחולה בנגיף עשוי לזהם משטחים שונים בדרכו לבריכה או ממנה. טיפות זעירות שמכילות את הנגיף יכולות לשרוד על משטחים שונים במשך כמה שעות ולעתים אפילו כמה ימים.

אישה בהריון עושה תרגילים בבריכה. ShutterStock
הכניסה לבריכה והיציאה ממנה כרוכה במגע עם שלל משטחים שעלולים להיות מזוהמים ומדבקים. אישה יושבת על שפת בריכה/ShutterStock

הכניסה אל הבריכה והיציאה ממנה כרוכה בדרך כלל במגע עם כל מיני חפצים, ידיות של דלתות, ברזים ציבוריים, לוקרים וספסלים. מחקרים כבר מצאו שנגיף הקורונה מסוגל לשרוד על משטחי מתכת או פלסטיק עד שלושה ימים, ומדובר בשני חומרים שדי שכיח למצוא בסביבותיהן של בריכות שחייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully