וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנשים שמנים צריכים בידוד ארוך יותר

לפי מחקר איטלקי חדש, אנשים שסובלים מהשמנת יתר וחולים בקורונה (או נחשפו לחולה קורונה) צריכים להישאר בבידוד 28 ימים, שכן הם "מדבקים יותר". הנה כל הפרטים

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

בסרטון: אירופה מתחילה לצאת מהסגר: צרפת פותחת בתי ספר יסודיים ומסעדות

כבר כתבנו כאן על העובדה שאנשים שסובלים מהשמנת יתר נמצאים בסיכון גבוה יותר לסיבוכי קורונה. כעת, חוקרים מאיטליה מתרגמים את הסיכון הזה לשטח, ומציעים כי אנשים שמנים ישהו בבידוד קורונה ארוך יותר - 28 ימים במקום 14. החוקרים התבססו על מחקר שבוצע בנושא מגיפות שפעת לפיו אנשים שמנים יותר חשופים לזיהומים ויראלים, כמו נגיף הקורונה, ועלולים להיות מדבקים זמן רב יותר.

החוקרים, מהמכון המדעי למחקר, אשפוז ושירותי בריאות במילאנו, העריכו אינטראקציות אפשריות בין השמנת יתר לבין COVID-19 על סמך האופן שבו משפיעים וירוסים כמו שפעת על אנשים שמנים. לפי הממצאים שלהם, חולי קורונה הסובלים מהשמנת יתר מדבקים יותר מחולים רזים. הסיבה לכך, לפי המחקר, היא שלאנשים שמנים לוקח זמן רב יותר להשיל את נגיף השפעת מגופם מאשר חולים רזים יותר, ולכן ייתכן שהם מדבקים זמן רב יותר.

עוד בוואלה!

זו הסיבה שגברים חולים יותר בקורונה מאשר נשים

לכתבה המלאה

בעיה נוספת שדורשת בידוד ארוך יותר עבור אנשים במשקל יתר היא שבמחקרים נמצא כי לוקח להם זמן רב יותר לייצר תגובות חיסוניות ברמה התאית, הנדרשות כדי להילחם בזיהומים נגיפיים. לפי כותבי המחקר, העובדה הזו מאפשרת לנגיפים להשתכפל במהירות רבה יותר בגופם. נוסף על כך, נמצאה קורלציה בין BMI (מדד מסת גוף) גבוה ובין נוכחות גבוהה של הנגיף בנשיפה, מה שעלול להגדיל את סיכויי ההדבקה ב- COVID-19.

השמנת יתר. ShutterStock
לשמנים לוקח יותר זמן להיפטר מהנגיף. אדם שמן/ShutterStock

לדברי החוקרים, עד שיימצאו חיסון יעיל לקורונה, אנשים הסובלים מהשמנת יתר וחולים בקורונה, נחשפו לחולה קורונה או חושבים מסיבה אחרת שיש סיכוי שנבדקו בנגיף, צריכים להישאר בידוד במשך 28 ימים - פי שניים מההמלצה לציבור הרחב.

השמנת יתר מוגדרת כמדד מסת גוף הגבוה מ-30. החוקרים הוסיפו כי עבור אנשים הסובלים מהשמנת יתר הדך הטובה ביותר לשיפור התגובה החיסונית ל- COVID-19 היא ירידה במשקל "עם הגבלה קלורית קלה" והשתתפות ב"פעילות גופנית קלה עד בינונית".

"השמנת יתר היא גורם סיכון מובהק לתחלואה קשה"

כאמור, הקשר בין השמנה לסיבוכי קורונה התבהר כבר בתחילת ההתפרצות, והשמנת יתר נחשבת כאחת ממחלות הרקע שמעלות את הסיכון לקורונה. נתונים שנאספים בבריטניה מראים ש-73 אחוזים מהמאושפזים במחלקות לטיפול נמרץ בשל קורונה סובלים מסוג כלשהו של השמנה. 35 אחוזים מוגדרים כבעלי משקל עודף (BMI של 25-30), 31 אחוזים מוגדרים כסובלים מהשמנת יתר וקצת יותר מ-7 אחוזים במשקל שמוגדר כהשמנת יתר חמורה.

"מה שאנחנו יודעים להגיד מהנתונים עד כה, זה שהשמנת יתר היא גורם סיכון מובהק לתחלואה קשה", הסביר דיין סלאיה, מרצה למטבוליזם של אורגניזמים ושל תאים באוניברסיטת רדינג בבריטניה, "לאנשים שמנים יש נטייה לחוסר תפקוד של המערכת החיסונית. רקמת השומן שלהם הופכת למאגר של תאי חיסון מסוג מקרופאגים. הם נמצאים גם ברקמות שומן של אנשים במשקל תקין, אבל במקרים של השמנת יתר ההתנהגות שלהם הופכת בעייתית. הם מתחילים להפריש יותר חומרים דלקתיים כמו ציטוקינים ומשפיעים לרעה על הבריאות המטבולית והחיסונית".

סיבה אפשרית נוספת לסיכון הגבוה היא לאנשים שמנים יש יותר תאים בגוף שזקוקים לאספקת חמצן, וזה אומר שיש פחות חמצן עבור איברים אחרים. "ככל שהזיהום מתפשט ומחמיר, מדביק עוד ועוד תאים, הדרישה לחמצן ברקמות היא גבוהה הרבה יותר אצל אנשים עם השמנת יתר מאשר אצל אנשים רזים", אמר סלאיה. "בסופו של דבר, הגוף השמן כורע תחת המחסור בחמצן לאיבריו החיוניים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully