וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוכלוסיה הזו חשופה לקורונה פי 4 מאנשים אחרים

בריטניה שהוכתה בצורה הקשה ביותר מבין מדינות אירופה מפרסמת דוח שבו ממצאים מדאיגים הנוגעים לאוכלוסיות ממוצא אתני שונה במדינה. ההבדלים בין אחוזי התחלואה והתמותה בקבוצות האלה ניתנים להסבר, אך לא במלואם

צילום: רויטרס, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

בווידאו: מספר המתים בקורונה בבריטניה הוא הגבוה באירופה

על פי נתונים חדשים שמגיעים מבריטניה, המדינה המוכה ביותר באירופה מנגיף הקורונה שמספר המתים בה חצה את ה-30 אלף, אנשים שחורים נוטים לחלות בקורונה פי ארבעה בהשוואה לאנשים לבנים. בנוסף לכך, מספר קבוצות אתניות אחרות נמצאות גם הן בסיכון מוגבר למגפה הקטלנית.

הדוח שנערך על ידי המשרד לסטטיסטיקה לאומית בבריטניה, גילה כי נשים שחורות נטו פי 4.3 לחלות ב-COVID-19 ואף מתו ממנו יותר מאשר נשים לבנות. גברים שחורים נטו למות פי 4.2 מגברים לבנים. אנשים שחורים אינם היחידים שנמצאים בסכנה מכיוון שאנשים ממוצא פקיסטני, הודי, בנגלדשי ומוצא אתני מעורב גם הם בעלי סיכון גבוה יותר להידבק בווירוס הקורונה, כך על פי הדוח.

"הפערים נובעים בחלקם מהבדל סוציו-אקונומי ונסיבות אחרות, אך חלק מההבדלים טרם הוסברו", נאמר במחקר, שם הוסיפו כי גם לאחר התחשבות בגורמים אחרים כמו דמוגרפיה, גיל ומדדי בריאות שהנחקרים דיווחו על עצמם, אנשים שחורים עדיין היו בעלי סיכוי של כמעט פי שניים למות מהמחלה הקטלנית מאשר אנשים לבנים. עם זאת, המחקר עדיין לא הצליח לתאר בבירור את כל הגורמים האחרים העומדים מאחורי התופעה.

עוד בוואלה!

עד כמה מחלות רקע מעלות את הסיכון למות מקורונה?

לכתבה המלאה
בדיקות לגילוי קורונה במרכז שפילד בדטרויט, מישיגן, ארצות הברית. 28 באפריל 2020. רויטרס
אוכלוסיה בסיכון גבוה. בדיקה לגילוי קורונה במישיגן שבארה"ב/רויטרס

"יש דחיפות לבדוק את אי המידתיות הזו. יש לנקוט בפעולות להגנה על גברים ונשים שחורים - כמו גם על אנשים מכל הרקעים - מפני הנגיף", אמר דייוויד לאמי, חבר הפרלמנט הבריטי, שצייץ לאחרונה כי הממצאים הללו "מחרידים, בלשון המעטה".

בנוסף, ממצאים אלה תואמים גם דיווחים דומים בארצות הברית מכיוון שהסטטיסטיקה מראה כי אפרו-אמריקנים מתו במדינה כתוצאה מ-COVID-19 בקצב מדאיג. כך לדוגמא, 72 אחוזים מהאנשים שמתו בשיקגו הם שחורים, למרות שרק 30 אחוזים מאוכלוסייתה מורכבים מאפרו-אמריקנים. מצב דומה נמצא גם בלואיזיאנה, שבה אוכלוסיית האפרו-אמריקנים עומדת על 32 אחוזים אך 70 אחוזים מהמתים מקורונה הם מבניה ובנותיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully