וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מורה התנדבה לטפל בתינוק בן יומו שמשפחתו חלתה בקורונה

זה סיפור הקורונה הכי מרגש ששמענו: מורה מקונטיקט קיבלה טלפון מאימא של תלמיד שסיפרה שהיא חולה בקורונה ועומדת ללדת. היא לא היססה והגיעה לעזור לה בבית החולים, וכשגילתה שכול המשפחה שלה נדבקה בנגיף, אף לקחה אותו לביתה

לוסיאנה לירה מטפלת בתינוק שמשפחתו חולה בקורונה. John Moore, GettyImages
הצילה את חייו. המורה המסורה והתינוק נייסל/GettyImages, John Moore

לוסיאנה לירה היא מורה בת 42 מקונטיקט, שכמו רוב המורים בימים אלה משלבת הוראה מהבית וטיפול במשפחה שלה. אבל בנוסף לאלה, היא גם מטפלת בתינוק בן יומו, אח של אחד מתלמידיה, שנולד למשפחה שבה כולם חולים בקורונה. כן, היא מטפלת ברך נולד, לא שלה, רק כדי לסייע למשפחת תלמידה.

הסיפור המרגש של לוסיאנה, המלמדת אנגלית כשפה שנייה בבית הספר יסודי בסטמפורד, החל בשיחת טלפון שקיבלה מהאם. זולי, מהגרת מגואטמלה, חלתה קשה ב-COVID-19 ופונתה לבית החולים באמבולנס. ב-2 באפריל, חמישה שבועות לפני תאריך הלידה שלה, היא החלה לחוות צירי לידה, ולא ידעה מה לעשות.

ג'וי קולון, חברה של המורה המסורה, סיפרה בפייסבוק כי "האימא הייתה במצוקה גדולה והסבירה שהיא מתקשרת מבית החולים. היא אמרה ללוסיאנה שהיא עומדת ללדת וכי אין לה אף אחד אחר שהיא תוכל להתקשר אליו. היא שאלה אם לוסיאנה יכולה להתקשר לבעלה שאינו דובר אנגלית ואינו מסוגל לקרוא או לכתוב באנגלית. ואז היא שאלה אם היא יכולה לבוא לבית החולים".

לוסיאנה יצרה קשר מיד עם אבי התינוק, מיהרה לפגוש אותו בבית החולים והיתה לצדו במהלך הלידה, תוך שהיא מקפידה על כול כללי הריחוק החברתי. האם זולי ילדה בניתוח חירום את בנה נייסל, שנולד בריא, ומיד לאחר מכן חוברה למכונת הנשמה.

במהלך השהות בבית החולים, האב, שחשש לשלום התינוק וילדו בן ה-7, עבר בדיקת קורונה אף שלא היו לו תסמינים, וביקש מלוסיאנה לקחת את נייסל לביתה עד שיגיעו התוצאות. "היא הכירה את המשפחה הזו רק מאז תחילת שנת הלימודים, בגלל שבן ה-7 שלהם היה תלמיד שלה", סיפרה קולון בפוסט המרגש, "הם היו זרים כמעט זה לזה. ובכל זאת, חברתי עשתה את מה שאנשים טובים באמת עושים. היא אמרה כן".

שבוע לאחר מכן התקבלו תוצאות הבדיקות והתגלה כי גם האב וגם בנו הבכור נדבקו בקורונה. "רופא הילדים של הרך הנולד שיבח אותה, ואמר שאם התינוק היה הולך לביתו, התוצאה עלולה הייתה להיות טרגית", הוסיפה החברה, "האחיות בבית החולים שאלו את חברתי אם היא אחותה של האם, או אולי בת דודה, מכיוון שהיא נקראה כאשת הקשר העיקרית, לוסיאנה לירה ענתה 'אני רק מורה'".

לוסיאנה עצמה, שסיפורה הפך לוויראלי ברשתות החברתיות בעקבות הפוסט של חברתה, סיפרה לכלי תקשורת כי "זו חוויה מדהימה. אני כול כך שמחה שהאימא התקשרה אליי וביקשה ממני עזרה, ושהיא הצליחה לסמוך עלי".

זולי, מהגרת מגואטמלה, מחזיקה תמונה של בנה התינוק. John Moore, GettyImages
זולי מחזיקה את תמונה בנה בבית החולים/GettyImages, John Moore

היום האימא זולי מתאוששת בביתה. היא שוחררה מבית החולים ב-25 באפריל, לאחר שהייתה מחוברת למכונת הנשמה במשך מספר שבועות. מצבה היה קריטי, אך טיפול ניסיוני בפלסמה שיפר מאוד את מצבה. אף שהיא בבית, מצבה עדיין לא מספיק טוב, והתינוק הקטן עדיין מטופל היטב על ידי לוסיאנה ומשפחתה, ויישאר אצלהם עד שכול המשפחה תחלים לחלוטין מקורונה ותחזור לתפקוד. זולי טרם החזיקה אותו בעצמה, אבל היא זוכה לראות אותו בזום, ומחכה לימים בריאים יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully