וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם מגיפת הקורונה התחילה באירופה כבר לפני חמישה חודשים?

גבר בן 43 מצרפת הגיע בדצמבר עם קשיי נשימה לחדר מיון ואובחן בדלקת ריאות. חודשים אחר כך הרופא שלו בחן את הדגימות שלו שוב וגילה - הוא חלה בקורונה. מה זה אומר לגבי התפשטות המגיפה?

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

רופא צרפתי דיווח השבוע כי חולה שאובחן כחולה בדלקת ריאות ליד פריז ב-27 בדצמבר סבל למעשה מתסמיני קורונה. אומנם מדובר רק בחולה אחד, אבל המשמעות של הדיווח המוזר הזה היא שהנגיף הגיע לאירופה כמעט חודש מוקדם מכפי שחשבו בעבר. זיהוי המקרה הראשון של קורונה עשוי להיות מפתח להבנת התפשטות הנגיף.

ד"ר איב כהן אמר לכלי תקשורת בצרפת כי דגימה שנלקחה מהחולה בדצמבר נבחנה לאחרונה שוב וחזרה חיובית ל-Covid-19. החולה הצרפתי, שמאז החלים לחלוטין, לא שהה בסין, מוקד התפרצות הנגיף, ואמר שאין לו מושג היכן או מתי נדבק בקורונה.

תסמיני קורונה, לפני שמישהו חשב על קורונה

ד"ר כהן, ראש רפואת חירום בבתי החולים אביסן וז'אן ורדיאר ליד פריז, סיפר כי המטופל, גבר בן 43, הציג בדצמבר את מה שנודע לימים כסימפטומים העיקריים של נגיף הקורונה - שיעול יבש, חום ובעיות נשימה. הוא אושפז בבית חולים ב-27 בדצמבר, ארבעה ימים לפני שארגון הבריאות העולמי שמע לראשונה על מקרים של דלקת ריאות מסיבה לא ידועה שהתגלו בעיר ווהאן.

עוד בוואלה!

מה אם לעולם לא יהיה חיסון לקורונה?

לכתבה המלאה

לפי הדיווח של ד"ר כהן, שניים מהילדים של החולה נדבקו גם הם, אך אשתו לא הראתה סימפטומים. אף שהגבר לא היה בסין או בנסיעה אחרת לפני שחלה, הרופא ציין כי אשתו של החולה עבדה בסופרמרקט בסמוך לשדה התעופה של שארל דה גול, ולכן ייתכן שבאה במגע עם אנשים שהגיעו לאחרונה מסין.

יש לציין כי ד"ר כהן וצוותו בחנו 14 דגימות של חולים שהציגו תסמיני קורונה לפני ההתפרצות הרשמית. מתוך 14 הדגימות, רק אחת יצאה חיובית. הרופא בדק את הדגימה פעמיים נוספות כדי לוודא שלא נפלה טעות, והתוצאה היתה חיובית לקורונה בכל אחת מהבדיקות. ד"ר כהן התריע בפני סוכנות הבריאות הלאומית (ARS), והפציר ברופאים אחרים לבחון שוב דגימות חשודות. תיאור המקרה פורסם בכתב העת Journal of Antimicrobial Agents.

למה זה משנה?

עד כה סברו בצרפת כי הקורונה הגיעה אליהם בסוף ינואר, אז דווח על 3 מקרים מאומתים - שניים של אנשים ששהו בווהאן, והשלישי בן משפחה שלהם. עד כה אף סברו כי המקרה הראשון של אדם שנדבק בקורונה באירופה היה כאשר אדם גרמני נדבק על ידי עמית סיני שביקר בגרמניה בין ה-19 ל-22 בינואר. תוצאת הבדיקה החדשה מראים כי כי הנגיף היה בצרפת הרבה יותר מוקדם, והן עשויות לשנות את ההבנה כיצד הוא התפשט.

צוות רפואי בודק בדיקה לנגיף הקורונה בצרפת. 28 באפריל 2020. רויטרס
רופאים נוספים יבדקו דגימות מהעבר? צוות רפואי בודק מבצע בדיקת קורונה בצרפת/רויטרס

גם בארה"ב שינו לאחרונה את ציר הזמן של התפרצות הקורונה, לאחר שמבדיקה שלאחר המוות שנערכה בקליפורניה עולה כי המוות הראשון הקשור בנגיף היה כמעט חודש לפני מה משחשבו בעבר.

"זיהוי החולה הנגוע הראשון הוא בעל עניין אפידמיולוגי, מכיוון שהוא משנה באופן דרמטי את הידע שלנו לגבי SARS-COV-2 והתפשטותו במדינה. יתרה מזאת, היעדר קשר עם סין והיעדר נסיעות אחרונות מעידים כי המחלה כבר התפשטה בקרב האוכלוסייה הצרפתית בסוף דצמבר, 2019", כתב ד"ר כהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully