וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדענים סינים: נגיף הקורונה לא יעלם, הוא ישוב בכל שנה

בקרב מומחים ברחבי העולם מתחזקת ההערכה שנגיף הקורונה כאן כדי להישאר ויאלץ אותנו להתמודד איתו מחדש בכל שנה בחורף. "זו תהיה מגיפה שהאנושות תצטרך לחיות איתה למשך זמן רב"

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

דוח עדכני, שפורסם על ידי מדענים מסין, קובע שלא סביר שהעולם יצליח למגר את וירוס הקורונה השנה, וכי ישנם סיכויים גבוהים לכך שהוא יכה שוב מדי שנה בגלים, בדומה למה שאנחנו רואים עם מחלת השפעת.

כבר שנים שאנחנו מורגלים בכך שלשפעת יש עונה, היא מתחילה בחודש דצמבר ונשארת איתנו פחות או יותר עד תחילת הקיץ. וכך, סבורים מדענים בסין, צפוי להתנהג גם נגיף ה-SARS-CoV-2 שלדעתם יחזור בכל שנה לגל נוסף. זאת, משום שהנגיף הזה מצליח להדביק חלק מהאנשים מבלי לגרום להם לסימפטומים ומייצר נשאים רבים שמקשים מאוד להשתלט על התפשטות המחלה, משום שהם מפיצים אותה מבלי לדעת. שלא כמו עם הנגיף מאותה המשפחה שתקף לפני 17 שנים - הסארס, שגרם לאנשים לחלות בצורה קשה וברורה. גם כיום, לאחר שהצליחו להשתלט על המגיפה, הרשויות בסין עדיין מאתרות מקרים חדשים של חולים ללא תסמינים.

"סביר מאוד להניח שזו תהיה מגיפה שהאנושות תצטרך לחיות איתה למשך זמן רב, היא תהפוך להיות עונתית ותשמר את עצמה בתוך גופם של אנשים", אמר גי'ן קי, מנהל המכון לביולוגיה פתוגנית באקדמיה הסינית למדעי הרפואה, שנחשבת לגוף המחקר הרפואי המוביל בסין.

ד"ר אנתוני פאוצ'י מאזין לנשיא דונלד טראמפ בתדרוך על נגיף הקורונה, 6 באפריל 2020. רויטרס
הקורונה תפגוש אותנו כל שנה. ד"ר אנתוני פאוצ'י בתדרוך של טראמפ בנושא הקורונה בבית הלבן/רויטרס

ד"ר אנתוני פאוצ'י, העומד בראש המכון הלאומי בארה"ב לאלרגיות ומחלות זיהומיות, אמר דברים דומים בחודש שעבר, כשהזהיר שקורונה עשויה להפוך למחלה עונתית שתפגוש אותנו מדי שנה. נכון להיום, מספר הנדבקים בקורונה ברחבי העולם עומד על יותר מ-3 מיליון בני אדם ומספר מקרי המוות כבר חצה מזמן את רף ה-200 אלף.

"הווירוס רגיש לחום, אבל רק כאשר הוא נחשף לחום של 56 מעלות צלזיוס לפחות למשך 30 דקות, ומזג האוויר לעולם לא יהיה חם כל כך. כך שגם בקיץ הסיכויים שמספר מקרי המחלה יפחת משמעותית הוא נמוך", אמר וואנג גואיקיאנג, ראש המחלקה למחלות זיהומיות בבית החולים הראשון של אוניברסיטת בייג'ינג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully