וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש לכם חלומות מוזרים וסיוטים על הקורונה? אתם ממש לא לבד

3.5.2020 / 0:13

אם אתם חושבים שאתם במצב לא טוב כשאתם מתחילים לחלום על המצב, תתעודדו - הרבה מאוד אנשים נמצאים איתכם באותה מיטה וחולמים חלומות מוחשיים וביזאריים במיוחד. המומחים מציעים לתעד הכל ולא לפחד

חמש עובדות על חלומות/מערכת "אסור לפספס"

בסרטון - דברים שלא ידעתם על חלומות

השבועות האחרונים היו מלחיצים מאוד. אנחנו לא יכולים לצאת מהבית, אלא אם הולכים לקנות משהו הכרחי או שאנחנו עובדים חיוניים, העתיד הכלכלי של כולנו נמצא בסימן שאלה, ומעל הכל יש את החשש לחלות בקורונה. אחת ההשלכות של המצב הקיצוני הזה היא חלומות מוזרים. הרשתות החברתיות התמלאו בסיפורים על חלומות ביזארים של אנשים, כשחשבון אחד בטוויטר אפילו החל לאסוף אותם - @quarandreams.

אחד המשתמשים כתב: "חלמתי שאני בפנטהאוז ברוסיה ואני מסתכל על הולוגרמה של ג'ימי ניוטרון שרק גודלת". רוב החלומות דווקא קשורים ישירות למגפת הקורונה. אחת החולמות כתבה: "חלמתי אתמול שאני בחנות, ואף אחד לא מאמין בריחוק חברתי, כולם מתקרבים אחד לשני ונוגעים בי, אז הייתי צריכה להכות אנשים באגרופים כדי לצאת משם".

אשה מתעוררת מסיוט. Giphy
אתם לא לבד/Giphy

למי שחושש שהוא משתגע, אין מה לדאוג. דיאדרה ליי בארט, עוזרת פרופסור לפסיכולוגיה מהרווארד שכתבה שני ספרים על חלומות בהיבט הפסיכולוגי, סיפרה ללוס אנג'לס טיימס שיש בשבועות האחרונים עלייה בכמות החלומות בכלל, ובפרט כאלה שכוללים מקקים. היא מספרת שאנשי מערך הרפואה סובלים מ"סיוטים קשים יותר".

רוברט בוסנאק, פסיכואנליסט ונשיא לשעבר של אגודה שניסתה ללמוד חלומות, הוסיף כי זה קורה בכל מקום: "אני עוקב במקביל בארצות הברית, אוסטרליה, הודו, סין ויפן. זה קורה בכל מקום. כמות החלומות עולה באופן מדהים". במחקר שפרסם ב--2010 הוא כתב שחלומות שזוכרים אותם והם יותר ביזאריים ומוחשיים קשורים לחלק במוח שמונע בעיקר במצבי לחץ.

הפסיכיאטרית מרתה קרופורד החלה לאסוף דיווחים על חלומות של אנשים בהקשר לנשיאות של דונלד טראמפ. היא טוענת שעם התפרצות הווירוס, יותר ויותר אנשים החלו לכתוב שטראמפ מופיע להם בחלומות. "אנחנו מתמודדים עם תקופה מאוד אינטנסיבית ואנשים מאוד חרדים. פוחדים לאבד את הקרובים אליהם, פוחדים למות או להפגע, ורואים אנשים אחרים נפגעים. אנחנו מנסים לשמור את זה לעצמנו במהלך היום, אז בלילה, זה משתחרר בצורה מכנית ואנחנו מתחילים לעבד את הכל".

הטיפ של כולם הוא לרשום את מה שאתם זוכרים מהחלומות שלכם בצורה הטובה ביותר. אחרי זה תוכלו להבין יותר טוב מה קורה שם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully