וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התמונה האופטימית מבית החולים באיטליה

במדינה שהוכתה בצורה קשה ביותר על ידי מגפת הקורונה מתחילים לראות סימנים לשינוי חיובי בעקומת הנדבקים והחולים הקשים, והתמונה שממחישה זאת בצורה הטובה ביותר היא תמונת המיון הריק מביה"ח בפארמה

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

איטליה דיווחה אמש (שבת) על מספר המתים הנמוך ביותר שלה מקורונה מזה שבועיים וגם מספר החולים הזקוקים לטיפול נמרץ ירד לראשונה במדינה, שהוכתה קשות על ידי מגפת הקורונה. ייתכן שמדובר בסימנים ראשונים לאופטימיות במדינה מוכת האבל והחולי.

תמונה אחת שפורסמה ברשתות החברתיות באיטליה אולי ממחישה בצורה הטובה ביותר את נקודת המפנה המיוחלת בהתמודדות של האיטלקים עם COVID-19, היא תמונה של חדר המיון הריק בבית החולים בפארמה, שבצפון המדינה. מאז שהוקם חדר המיון לחולי הקורונה, היו בו לפחות 50 חולים בכל רגע נתון והרופאים בו עשו ככל יכולתם כדי להעניק טיפול למספר הרב של החולים שהגיעו אליו מדי יום. לפני שלושה ימים עלתה ל-reddit תמונה של חדר המיון הריק, שבו לא ממתין אפילו חולה אחד.

למרות הסימנים החיוביים, השלטונות באיטליה לא ממהרים להקל על צעדי הסגר המחמירים שננקטו שם, ואשר לדבריהם רק כעת מתחילים לשאת פירות. והנתון לפיו מספר החולים החדשים שנוספו ביום שבת עמד על 4,805 - עלייה קלה בשיעור החולים היומי ביחס לתקופה האחרונה, מאותת כי אכן עוד מוקדם לצאת בהכרזות.

חדר מיון ריק בבית חולים בפארמה בצפון איטליה. reddit, צילום מסך
מאז שנפתח, היו בו לפחות 50 חולים בכל רגע נתון. חדר המיון הריק בביה"ח בפארמה/צילום מסך, reddit

ביום שישי דווח כי מספר החולים במדינה עלה ל-124,632, אולם מספרם של החולים הזקוקים לטיפול נמרץ במחלקות העמוסות והקורסות של בתי החולים במדינה ירד לראשונה ב-74 חולים, ועומד כעת על 3,994. "אלה חדשות חשובות מאוד משום שזה מאפשר לבתי החולים שלנו מרווח נשימה", אמר אנג'לו בורלי, ראש המערך להגנת הציבור באיטליה, בתדרוך היומי שהוא מעביר לכתבים.

בשבוע האחרון גורמים איטלקיים רשמיים טענו כי ההתמתנות במספר המקרים החדשים מצביעה על כך שההתפרצות במדינה עברה את השיא וכי המספרים יחלו לרדת - כל זאת בתנאי שהציבור ימשיך לקיים את ההנחיות המחמירות של הסגר. אולם, בדומה לישראל שבה חוששים מהתרופפות בשמירה על הוראות הסגר סביב חג הפסח ובמהלכו, גם באיטליה חוששים שחג הפסחא שיחול בקרוב יוביל להפרות ולהתקהלויות במרחב הציבורי.

"אסור לנו לחשוב שהגענו כבר לנקודת הזמן שבה אפשר לחזור לשגרה", אמר לסוכנות הידיעות רויטרס דומניקו ארקורי, המפקח הממשלתי המיוחד שמונה לנהל את משבר הקורונה במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully