וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה לעשות אם למישהו בבניין שלכם יש קורונה?

צאו כמה שפחות מהבית, השתמשו במדרגות או חכו למעלית ריקה וחטאו כל דבר שאתם נוגעים בו - מכפתורי המעלית ועד לתיבות הדואר. כל מה שצריך לדעת על מגורים בבית משותף בזמן מגפה

הדרך הנכונה לשטוף ידיים/World Health Organization (WHO)

מגפת הקורונה מוסיפה להתפשט בארץ ובעולם, ולמרות שנראה שצעדי הסגר שננקטים מועילים למיתון ההדבקה, אנחנו עדיין בשלב שבו חולים חדשים מאובחנים מדי יום. רוב החולים הם כאלה עם תסמינים קלים אם בכלל, ורבים מהם שוהים בבידוד ביתי. אז מה לעשות אם בבניין שלכם מתגורר חולה קורונה?

קודם כל, חשוב לזכור שבהנחה שכולם נשמעים להנחיות הסגר ושמירת המרחק ושהחולה מצוי בבידוד ואינו יוצא כלל מביתו - הסיכוי שהנגיף יעבור בבניין וידביק דיירים נוספים הוא קלוש. דרך ההדבקה העיקרית של נגיף הקורונה היא באמצעות מעבר טיפתי מאדם חולה או נשא (ברסס של שיעול, עיטוש או רוק) לדרכי הנשימה של אדם אחר. הדבקה כזאת מחייבת קרבה בין האדם הנגוע לאנשים אחרים, וקרבה כזאת אינה מתאפשרת אם שומרים על ההנחיות.

באשר לחשש מפני נוכחות של הנגיף באוויר, מרכז לבקרת מחלות ומניעתן בארה"ב (CDC) טוענים שהדבקה דרך האוויר לאורך מרחקים ארוכים אינה תרחיש סביר. אולם ישנה דרך נוספת להדבקה והיא כבר רלוונטית יותר במקרה של מגורים בבניין משותף - משטחים נגועים. כדי לצמצם ככל שניתן את הסיכון להדבקה באופן כזה, צריך שכל דיירי הבניין ישתפו פעולה בצורה ההדוקה ביותר עם הנחיות גורמי הבריאות.

אדם לוחץ על כפתור במעלית. ShutterStock
עדיף לרדת ולעלות במדרגות בתקופה הקרובה, אבל אם אין ברירה חכו למעלית ריקה. אדם לוחץ על כפתור במעלית/ShutterStock

כמובן שאם יש דייר בבניין שנמצא חיובי לקורונה הוא צריך לשהות בבידוד מוחלט, ללא יציאות מהבית כלל. אבל גם דיירים אחרים שלא חשים בטוב, צריכים לנקוט משנה זהירות ולהשאר בבית, גם אם הם לא מאובחנים בקורונה. עליהם להמנע מיציאות במידת האפשר, לצאת מהבית רק כשאין להם ברירה, ולעשות זאת כשהם עוטים מסכה. רכישת מזון מוטב לעשות בעזרת משלוח שיושאר מחוץ לדלת.

עבור שאר הדיירים בבניין הדבר הכי חשוב ומועיל שניתן לעשות הוא להקפיד ביתר שאת על היגיינה וחיטוי ידיים. במהלך יציאות מהבית להשתדל לא לגעת בפנים ולשטוף ידיים היטב במים וסבון מיד עם הכניסה לדירה. "אם הייתי גר בבית משותף, הייתי מצמצם למינימום את השהייה שלי מחוץ לדירה. אנחנו יכולים לשלוט באמת רק בדברים שקורים בתוך הבית שלנו", אמר אנתוני סנטלה, מרצה לבריאות הציבור באוניברסיטת הופסטרה בארה"ב. "גם אם יש לכם את הכוונות הכי טובות בעולם ואתם הכי מקפידים על ההנחיות של גורמי הבריאות, אתם לא יכולים לשלוט בהתנהגות של אנשים אחרים", אמר.

כפפות ומסכה כירורגית. ShutterStock
אם אתם לא מרגישים טוב, אל תצאו מהבית ואם אתם חייבים - עשו זאת עם מסכה. כפפות ומסכה/ShutterStock

סנטלה ממליץ לא להכנס למעלית עם דיירים אחרים ולנקות במגבון כל דבר שנחשף למגע של אנשים אחרים ושאתם עשויים לגעת בו גם - ידיות של דלתות, תיבות דואר וכמובן, כפתורי המעלית: "זה אומר לרדת במדרגות או להמתין עוד זמן עד שתגיע מעלית ריקה. הייתי שם לב במיוחד לדברים שאני נוגע בהם, כי אנחנו לומדים על הנגיף הזה שהוא יכול לשרוד על משטחים שונים למשך פרקי זמן משתנים".

בתוך הדירה, נקו וחטאו משטחים בתדירות גבוהה. מומחים ממליצים לנקות קודם במים וחומר ניקוי, ורק לאחר מכן להשתמש בחומר חיטוי. אם אתם חולקים את הדירה שלכם עם שותפים, הקפידו עוד יותר על הרגלי הניקיון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully