וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זמן שיא: גבר נשא את נגיף הקורונה במשך 49 ימים

הגבר הסיני ששמו לא פורסם נמצא חיובי לנגיף במשך שבועות רבים. הרופאים שטיפלו בו מעריכים כי מדובר במוטציה של הנגיף שגורמת למחלה להיות קלה יותר, אך כזו שקשה יותר להחלים ממנה

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

חוקרים סינים טוענים כי יתכן וגילו תת-סוג חדש שעובר מוטציה של נגיף הקורונה החדש שיש לו יכולת ממושכת להדביק אחרים. מומחים מצאו מקרה חריג של גבר בגיל העמידה שסבל ממחלת COVID-19 במשך 49 יום - זמן שיא שלא דווח עליו קודם. עם זאת, הסימפטומים של הגבר היו קלים, והחוקרים אמרו כי נראה שהוא יצר איזון עם הנגיף.

המקרה "הכרוני" מעיד על זן שיכול להתפשט בקרב אנשים במשך שבועות, אפילו אם המארח אינו מראה סימפטומים רבים. ההחלמה לעומת זאת קשה יותר, כך נראה, והאיש היה צריך לקבל פלזמה של מחלים מ-COVID-19 כדי להתאושש.

האיש הסיני, ששמו לא פורסם, ביקר בבית חולים בוווהן בכדי לבצע בדיקות SARS-CoV-2 ב-8 בפברואר 2020. הוא הצהיר כי הוא סבל מחום לסירוגין במשך כשבוע, אך לא היו לו תסמינים שכיחים אחרים, כגון שיעול.

בדיקת COVID-19 שנדגמה עם מטוש נמצאה חיובית בימים 17, 22, 26, 30, 34, 39, 43 ו-49. ביום ה-47 הבדיקה חזרה שלילית, אך ככל הנראה מדובר בטעות. מחקרים קודמים מראים כי ההדבקה הוויראלית של ה-COVID-19 נמשכת 20 יום בממוצע, כאשר המקרה הארוך ביותר דווח על 37 יום.

מכיוון שהחולה לא הצליח להילחם בעצמו במחלה, היה צורך לטפל בו בטיפול מבוסס דם המשמש בסין ובניסוי בארצות הברית ובבריטניה. הוא קיבל עירוי פלזמה מחולה לשעבר ב-COVID-19 שהחלים והיו לו נוגדנים לנגיף בדם.

הדיווחים מציינים כי אחת מקרובי משפחתו הקשישה של המטופל נבדקה גם היא חיובית ל-COVID-19, כשהיא סובלת מתסמינים מתונים. למרות היותה מבוגרת ובעלת מחלת רקע - מה שחושף אותה לסיבוכים רציניים - על פי הדיווחים היא התאוששה מהר מהממוצע בגילה.

עובדי רפואה מתמגנים באמצעות מחליפה מנגיף הקורונה ברומא, איטליה 1 באפריל 2020. רויטרס
זן חדש שקשה יותר לחסל. עובדי רפואה מתמגנים מהנגיף/רויטרס

החוקרים אמרו כי מידע זה יכול להצביע על תת-סוג חדש ורך של SARS-CoV-2. יש לו רעילות נמוכה יותר, הוא אינו ויראלי באותה מידה, אך קשה יותר לחסל אותו. נראה שהוא משפיע על צעירים וזקנים כאחד.

בתחילת חודש מרץ, מדענים מבית הספר למדעי החיים באוניברסיטת פקין בבייג'ינג ומכון פסטר בשנגחאי ניתחו 103 דגימות של הנגיף וגילו כי סוג אגרסיבי יותר של נגיף הקורונה, אותו כינו L, היווה בערך 70 אחוזים מההתפרצות הנוכחית, בעוד 30 אחוזים היו קשורים לסוג הפחות אגרסיבי, אותו כינו S.

החוקרים מהמחקר הנוכחי אמרו כי: "איננו יכולים להבטיח כי הנגיף הקשור במקרה הנוכחי שייך לסוג S, לסוג L או למוטציה מסוג חדש. אי אפשר לשלול תת-סוג מקורי חדש שעוד לא זיהינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully