וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלא נדע: כך הורים צריכים להיערך לנגיף הקורונה

5.3.2020 / 9:30

אנחנו מדברים על קורונה כבר חודשיים, אבל יש תחושה חזקה שהחשש ממנה הפך לאמיתי מאוד בשבוע האחרון. כשיש עשרות אלפי אנשים בבידוד בישראל ולא מעט חולים, הגיע הזמן לחשוב מה נעשה אם זה יגיע אלינו. מדריך מיוחד להורים

צילום: יותם רונן ודוברות גבעת ברנר, עריכה: אסף דרורי

יש בישראל נכון להיום (חמישי) 15 אנשים שנדבקו בקורונה ועוד עשרות אלפי בני אדם שנמצאים בבידוד ביתי בשל חשש לחשיפה לנגיף. בין המבודדים יש לא מעט ילדים - 1,150 תלמידי בית הספר בגבעת ברנר, ותלמידי כיתה ה' בבית הספר ורשה אביגדור בקריית אונו. למרבה הצער, זה כנראה לא ייגמר בזה. במשרד הבריאות הזהירו אתמול שאנחנו עומדים בפני "עליית מדרגה", וכשהמון אירועי פורים עומדים לפנינו (גם אם הגדולים שבהם בוטלו), יש יסוד סביר להניח שעוד ועוד ילדים והורים ימצאו את עצמם מתמודדים ברמה כזו או אחרת עם בהלת הקורונה.

כדי לעזור לכם להתמודד עם זה, אספנו כמה כללים שיעזרו לכם להימנע מהידבקות, ככל האפשר, ולהתמודד עם כל צרה שלא תבוא.

הכי חשוב - דברו עם הילדים שלכם על נגיף הקורונה

כתבנו על זה כבר בשבוע שעבר, אבל חשוב מאוד להזכיר את זה שוב - הילדים שלכם חשופים לחלקי מידע על נגיף הקורונה, ואם לא תתווכו להם אותו, זה עלול להיות מבלבל ומלחיץ. בדיוק כמו עבור מבוגרים, גם עבור ילדים ידע זה כוח, מכיוון שחרדה באופן טבעי מתגברת כשאנחנו ניזונים משמועות.

אמא מחבקת ילד במיטה. ShutterStock
מידע חלקי עלול ליצור חרדה. אמא מחבקת ילד/ShutterStock

לפני שתפתחו בשיחה עם הילדים על הנושא, בהתאם לגיל שלהם, מוטב להתחיל בלשאול אותם מה הם כבר יודעים.שאלו אותם בפשטות: שמעתם על הקורונה? מה אתם יודעים על זה? ואפשרו להם לענות. לאחר מכן, כדאי להסביר לילדים, שוב, בהתאם לגילם, כי קורונה הוא נגיף שהתגלה בסין לפני כחודשיים, וכי מומחים מנסים למצוא לו תרופה או חיסון. אפשר להסביר שסימני המחלה דומים לשפעת, וגם להרגיע שיש אנשים רבים שחלו בקורונה וכבר נרפאו.

הסבירו להם כי אנשים שחוזרים ממדינות בהן יש קורונה מתבקשים להיכנס לבידוד, כדי לא להדביק אחרים, וכך גם אנשים שהיו בקרבת חולי קורונה. אל תסתפקו בזה, הסבירו להם גם מה זה בידוד: הכוונה היא שהם נמצאים בבית או בבית חולים במשך שבועיים. אסור להם להסתובב במקומות עם אנשים אחרים (כמו מקומות עבודה, מוסדות חינוך), כך שהם לא יכולים להדביק אחרים.

אם הילדים שלכם בגיל המתאים, אפשר להיעזר בסרט המצויר הזה של בריינפופ.

למדו את הילדים לשטוף ידיים, הם כנראה לא עושים את זה נכון

אין לנו הרבה שליטה על הנגיף הזה, אבל יש לנו שליטה על דבר אחד חשוב שעשוי לשמור עלינו - הרגלי שטיפת הידיים שלנו. רופאים ומומחים בכל העולם ממליצים לשפר את הרגלי שטיפת הידיים של המשפחה שלכם. הרגילו את הילדים לשטוף ידיים מיד כשהם נכנסים הביתה, לפני אוכל, אחרי שירותים (גם בשגרה...) ואחרי שהייה במקומות ציבוריים.

גיף שטיפת ידיים עם סבון. Giphy
20 שניות לפחות. שטיפת ידיים/Giphy

אבל זה לא מספיק. הבעיה המרכזית היא שרובנו לא שוטפים ידיים נכון, וזה בדיוק הזמן ללמד את הילדים שלכם את הכללים לשטיפת ידיים. נשמע מובן מאליו, אבל זה לא. אז הנה ההנחיות המדויקות של למרכז האמריקאי לבקרת מחלות ומניעתן:

1. יש להרטיב את כפות הידיים במים זורמים נקיים (חמים או קרים, זה לא משנה), לסגור את הברז ולמרוח עליהן סבון.

2. לשפשף את הידיים המרוחות בסבון כדי להקציף אותן - לא לוותר על גב כף היד, בין האצבעות ומתחת לציפורניים. קרצוף הידיים אמור להימשך לפחות 20 שניות.

3. לשטוף את הידיים היטב תחת מים זורמים נקיים.

4. לסיום, יש לייבש את הידיים - במגבת נקייה או באוויר.

אם הילדים שלכם מתקשים להתמיד בשטיפת הידיים שלהם במשך 20 שניות, נסו להרגיל אותם ללוות את הטקס בשיר קבוע שהם אוהבים, או העמידו שעון חול ליד הכיור.

כמו כן, הרגילו את הילדים שלכם להסתובב עם ג'ל חיטוי בתיק, זה אמנם פחות יעיל משטיפת ידיים, אבל במקומות ציבוריים זה יכול להפחית את הסיכון להידבק. חיזרו עם הילדים גם על כללי ההיגינה המוכרים - משתעלים למרפק ונמנעים ממגע עם אנשים חולים. ועוד כלל חשוב שכדאי להתחיל לשנן - חשוב להימנע ממגע עם הידיים בפה ובעיניים כשנמצאים במקומות ציבוריים.

איך נשמרים מקורונה. אינפוגרפיקה, עיבוד תמונה
איך נשמרים מקורונה/עיבוד תמונה, אינפוגרפיקה

תכננו מה אתם עושים במקרה של בידוד

אנחנו באמת מקווים לא להגיע לזה, אבל במקרה שכן - עדיף להיות מוכנים. נסו לתכנן מה קורה אם אחד ההורים יאלץ לשהות בבידוד - האם יש לו חדר עם שירותים נפרדים? האם יש דירה אחרת שהוא יכול לשכון בה? האם הבית שלכם ערוך לשהות ביתית ממומשכת? (לא, אנחנו לא ממליצים להתכונן למצור, אבל כדאי לדאוג שיהיו מצרכים בסיסיים בבית). שוחחו עם בן או בת הזוג שלכם גם על מה תעשו במקרה והילד שלכם יתבקש להיות בבידוד - האם הוא בגיל שבו הוא יכול להיות לבד בחדרו? האם אחד ההורים ייאלץ להישאר איתו - ואם כן, מי?

אם תהיה לכם תכנית פעולה לתסריטים שונים, אתם תהיו שקטים יותר, וכשאתם תהיו רגועים יותר - זה יקרין גם על הילדים שלכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully