וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רופאים דיווחו על מקרה מוזר של אישה שהשתינה אלכוהול

המקרה המטורף הזה מגיע מארה"ב, שם אישה בת 61 שניסתה להכנס לרשימת ההמתנה להשתלת כבד נדחתה שוב ושוב בגלל בדיקות שרמזו כי היא אלכוהוליסטית. רק אחרי שבדקו אותה שוב, הבינו הרופאים כי מדובר במקרה נדיר למדי

אימג'בנק GettyImages

בווידאו: ככה נראה הכבד שלכם

אישה בפיטסבורג הפכה למקרה המתועד הראשון של אדם שסובל ממצב רפואי יוצא דופן, בו אלכוהול נוצר בשלפוחית השתן מתסיסה של שמרים.

המצב, אותו החוקרים מכנים "תסמונת התסיסה של שלפוחית השתן" או "תסמונת מבשלת הבירה האוטומטית בשתן", דומה למצב נדיר אחר להפליא שקרוי "תסמונת מבשלת הבירה האוטומטית", שבה פשוט אכילת פחמימות יכולה להספיק בכדי לגרום לשכרות, אפילו בלי צריכת אלכוהול.

במקרה החדש, שפורסם ב-Annals of Internal Medicine, הרופאים התוודעו למה שנראה כתסמונת דומה, לאחר שפגשו בחולה בת 61 שהגיעה עם פגיעה בכבד וסוכרת לא מאוזנת. האישה ביקרה בבית החולים הפרסביטריאני במרכז הרפואי באוניברסיטת פיטסבורג כדי להיכנס לרשימת המתנה להשתלת כבד, כאשר הרופאים חשדו שבעיותיה נבעו מהתמכרות לאלכוהול, עקב בדיקות שתן חוזרות ונשנות לאלכוהול שיצאו חיוביות.

עוד בוואלה!

10 מאכלים שכדאי לאכול לפני ששותים אלכוהול

לכתבה המלאה

"בתחילה, כל המפגשים שלנו הובילו לאותן מסקנות, והרופאים האמינו שהיא מסתירה התמכרות לאלכוהול", הסבירו הרופאים שלה בדוח החדש. "עם זאת, הם ציינו כי תוצאות בדיקת הפלזמה עבור אתנול ובדיקת שתן עבור אתיל גלוקורוניד ואתיל סולפט, שהן מטבוליטים של אתנול, היו שליליות, ואילו תוצאות בדיקת השתן לאתנול היו חיוביות".

אישה מחזיקה בדיקת שתן. ShutterStock
לא נראתה שיכורה, למרות רמות אתנול גבוהות בשתן שלה. אישה מחזיקה בדיקת שתן/ShutterStock

יתרה מזאת, בנוסף להכחשה של האישה על שימוש באלכוהול, נראה כי המטופלת לא הראתה סימני שיכרון במהלך הביקורים במרפאה, למרות שהשתן שלה הציג רמות גבוהות של תכולת אתנול. החוקרים כותבים כי "ממצאים אלה הובילו אותנו לבחון האם שמרים המתיישבים בשלפוחית השתן יכולים לתסיס סוכר לייצור אתנול".

סימנים קשים לזיהוי

במהלך בדיקות שתן, אישר הצוות רמות גבוהות של ייצור אתנול באופן גבוה, מה שרמז שהתוצאות המוזרות שלה נבעו מתסיסת שמרים בשלפוחית השתן. השמרים המדוברים זוהו כקנדידה גלאבראטה, שמרים טבעיים שנמצאים בגוף אך בדרך כלל אינם נמצאים בכמויות גבוהות כמו אצל האישה.

לרוע המזל, המאמצים לחיסול השמרים באמצעות טיפולים נגד פטריות נכשלו, אולי כתוצאה מסוכרת לא בשליטה של המטופלת. לנוכח מצבה הייחודי של האישה, הרופאים מציינים כי המטופלת נבדקה מחדש לצורך השתלת כבד, אף על פי שהדוח שלהם לא מבהיר מה קרה איתה בסופו של דבר.

בדוח מצוין כי יתכן שחולים אחרים הציגו בעבר את המצב הרפואי הנדיר הזה, אך התסמינים לא הוכרו, בגלל האופי הלא שגרתי והלא ידוע של הפתולוגיה. הרופאים אומרים כי "הניסיון שאנו מתארים כאן של שני צוותי השתלות כבד במוסדות שונים מדגים עד כמה קל להתעלם מהסימנים של תופעה כמו תסמונת המבשלה האוטומטית בשתן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully