וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

10 מאכלים שכדאי לאכול לפני ששותים אלכוהול

האם אפשר להכין את הגוף להתמודד יותר ביעילות עם פירוק אלכוהול מבעוד מועד ולחסוך לפחות חלק מתופעות ההנגאובר? 10 המאכלים האלה הם מקום טוב (וטעים) להתחיל בו

צ'ייסר של וודקה. ShutterStock
אפשר להקדים תרופה למכה? צ'ייסר של וודקה/ShutterStock

כולנו מכירים את המאכלים המומלצים להפגת תסמיני הנגאובר בבוקר שלאחר שתיית אלכוהול מופרזת, אבל אלה בבחינת תרופות שלאחר ה'מכה'. האם אפשר להקדים תרופה למכה במקרה של שתיית אלכוהול?

מתברר שאפשר, וישנם מאכלים שיכינו את הגוף שלכם טוב יותר להתמודדות עם העבודה המפרכת של פירוק האלכוהול ותוצריו ואולי כך יחסכו מכם לפחות חלק מהסבל של לזחול מהמיטה ולחפש את קופסת האדוויל הקרובה אליכם. התועלת שבמאכלים הללו אינה מוגבלת רק ללילות של הוללות, ובכוחם בין השאר לעזור לכם לאזן את האלקטרוליטים בדם, לשלוט ברעב, אבל כן - הם גם יעזרו למתן את ההנגאובר הרצחני שצפוי לכם אם תפריזו בשתיית אלכוהול.

עוד בנושא:
זה קל: 6 מזונות שעוזרים לכבד שלכם לתפקד טוב יותר
7 מזונות שאתם אוכלים כל יום והגוף שלכם לא מצליח לעכל
האם היכולת שלנו לשתות מושפעת מהמשקל שלנו?

לדברי עידן גורן, רופא הבית של וואלה! בריאות, אלכוהול - או בשמו המקצועי אתנול, משפיע על כל איברי הגוף, לרבות המוח, בגלל ספיגתו המהירה מהמעי הדק למחזור הדם. "האלכוהול עובר פירוק בכבד, כאשר ככל שמנת האלכוהול גדולה יותר, כך ייקח זמן רב יותר להיפטר ממנו", אומר גורן. בהזדמנות זאת נזכיר שצריכה מופרזת של אלכוהול אינה בריאה ואינה מומלצת, ואף נמצאה במחקרים שונים כקשורה בשלל סיכונים בריאותיים, בהם סוגים מסויימים של סרטן, מחלות לב, מחלות כבד ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully