הקץ לנדודי השינה: שיטת הנשימה שתרדים אתכם תוך 60 שניות בלבד

    ספירת כבשים כבר לא עוזרת? על פי מומחי שינה, שיטת הנשימות 4-7-8 תסייע לכם להירדם תוך דקה אחת - בעיקר אם התעוררתם באמצע הלילה והרגשתם שהשינה שלכם כבר אבודה

    • שינה
    • נדודי שינה
    אסור לפספס
    ליאור נאור על יום השינה הבינלאומי

    בסרטון: כמה עובדות מעניינות על שינה

    שוב לא מצליחים להירדם? מוזיקה מרגיעה, ספירת כבשים ואפילו ריסוס הכרית בריח לבנדר (כן, אומרים שזה מרגיע. תנסו) כבר לא עושים את העבודה? מומחי שינה מציעים שיטה שלטענתם כמעט תמיד עובדת ועשויה לעזור לכם גם בהרגעת מתחים ובשליטה על חרדות. שיטת 4-7-8 היא שיטת נשימות שמסייעת להכניס את הגוף ל"מצב שינה" ב-60 שניות בלבד. כל מה שאתם צריכים לעשות זה לשנות את הצורה בה אתם נושמים, שזה אולי נשמע קצת מאיים בהתחלה - אך הכל עניין של הרגל.

    ד"ר אנדרו וייל, מומחה לרפואה אינטגרטיבית מאוניברסיטת אריזונה הסביר כי טכניקת נשימה זו מגיעה מחובבי יוגה הודים המשתמשים בה למדיטציה. ד"ר וייל אמר ל-MedicalNewsToday: "זו השיטה הטובה ביותר שמצאתי למצב שבו אתם מתעוררים בלילה ולא מצליחים לחזור לישון".

    עוד בוואלה!

    יש 18 תנוחות שינה ואם אתם ישנים כמו הבחור במספר 13 - כנראה שאתם בבעיה

    לכתבה המלאה
    שיטת 4-7-8 תשים סוף לנדודי השינה (צילום: ShutterStock)

    שיטת 4-7-8 עובדת כך: יש לשאוף אוויר דרך האף למשך 4 שניות, לעצור נשימה למשך 7 שניות ולנשוף לאט למשך 8 שניות. על התהליך הזה עליכם לחזור מספר פעמים עד שתירדמו.

    כפי שציינו, השיטה מסייעת לנדודי שינה ולהרגעה במצבי לחץ, ניהול חרדות ושליטה על התפרצויות זעם. משתמשי השיטה מאטים במכוון את קצב פעילות הלב ומסייעים בהרגעת הגוף. ד"ר וייל הוסיף ואמר שאם תתרגלו את השיטה מספיק זמן, תוכלו להפוך אותה לבלתי רצונית: "התאוריה אומרת שבכך שאתם שולטים על קצב הנשימות בעזרת המערכת הרצונית שלכם, הדבר משפיע בהדרגה על מערכת העצבים הלא רצונית שלכם והופך את הדבר להרגל. זה לוקח זמן. יש להתאים את קצב הנשימות לאורך תקופה של כמה שבועות, חודשים ואפילו שנים עד שזה יקרה אוטומטית".

    רוצים לנסות? היעזרו בסרטון הזה:

    ד"ר וייל מציע להשתמש בטכניקה פעמיים ביום כדי להתחיל לראות תוצאות ובכל פעם יש לחזור על הפעולה 4 פעמים. אם אתם מתחילים להרגיש מעט מסוחררים, אל דאגה, זה נורמלי לחלוטין. לכן עדיף שבפעמים הראשונות שאתם מבצעים את הטכניקה, תעשו זאת במצב מאוזן.

    צפו בד"ר אנדרו וויל מסביר על השיטה:

    טרם התפרסמו תגובות

    הוסף תגובה חדשה

    בשליחת תגובה אני מסכים/ה
      walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully