וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורע: זה מה שקרה לזוג הורים טריים בזמן צילום בוק לתינוקת

האבולוציה אולי מצליחה לגרום לנשים לשכוח כאבי לידה, אבל שום דבר לא יצליח להשכיח מהורים את הייסורים שכרוכים בלילות לבנים וימים מטושטשים כשיש תינוק חדש בבית. בני הזוג המותשים האלה זכו בנמנום מפתיע, ובהנצחה הכי חמודה שלו

ליאור נאור על יום השינה הבינלאומי

בסרטון: כמה עובדות מעניינות על שינה

הזהירו אתכם שבשנה הראשונה שלכם כהורים תסבלו בעיקר ממחסור בשעות שינה? אז הזהירו; הרי זה בשום אופן לא הפך את הלילות שלכם לקלים יותר לעיכול (ואת הימים שלכם לקלים יותר לתפקוד). כמו רוב ההורים הטריים, סביר להניח שגם אתם התנפלתם על כל הזדמנות שזיהיתם לגנוב כמה דקות שינה - חברת אמת שבאה לעזור קצת, הצעה ספונטנית משכנה אמפתית, או כל ביקור של כל בן משפחה. ועוד לא דיברנו על האפשרות לקחת בייביסיטר ולשלם עבור העונג שבשינה איכותית.

הנה זוג הורים טריים שזיהו הזדמנות פז ל-power nap וקפצו עליה מיד. יותר נכון, צללו לתוכה בעילפון של אנשים שלא ישנו כראוי הרבה זמן. בני הזוג האמריקאים בסך הכל התכוונו לעשות וי על עוד משימה ברשימת המטלות של הורים חדשים - בוק תמונות מקצועי לבייבי שלהם, ולשם כך הם הביאו אותה לסטודיו של שרה ינקובובסקי, צלמת מג'ורג'יה שמתמחה בצילומי משפחתיים. שרה הציעה להורים שיישבו בנחת ויצפו בתהליך הצילום, אך בזמן שהיא עבדה עם התינוקת, עיצבה לה סטים של תפאורות ומיקמה אותה בשלל תנוחות חמודות, האסיסטנית שלה אמנדה הבחינה בהם ברקע על הספה, חבוקים ושקועים בשינה עמוקה מהסוג שרק הורים טריים יודעים לייצר.

עוד בוואלה!

7 דברים פשוטים שיעלו לכם את האנרגיה, ומהר

לכתבה המלאה

שרה הצליחה להנציח במצלמה את הרגע המתוק הזה, כשהיא מראה את התינוקת מתכרבלת בחיוך בקדמת הבמה, ובמרחק כמה מטרים משם הוריה מעולפים על הספה. היא ממש לא הופתעה. "אמא ואבא של התינוקת סיפרו לי איך היא מעסיקה אותם בלי סוף וכמה הם עייפים. זו הילדה הראשונה שלהם, אז הכל היה חדש עבורם", סיפרה לקידספוט והוסיפה: "אפשר היה לראות שהם באמת זקוקים לתנומה, אז לא הערנו אותם. אני שומרת את הסטודיו שלי מחומם ונעים עבור התינוקות, יש בו תאורה עמומה ורעש לבן אז זה מרחב מאוד רגוע ומרגיע".

ההורים התעוררו כעבור 45 דקות והיו אסירי תודה על האפשרות לנוח קצת. שרה, שהיא עצמה אם לארבעה, הודתה שזו לא הייתה הפעם הראשונה שבה הורים נרדמו בסטודיו שלה, אם כי זה בדרך כלל רק האבא.

שרה שיתפה את התמונות של הצמד המצחיק בפייסבוק, וזכתה להרבה תגובות של הורים אחרים שהזדהו מאוד עם הסיטואציה, ובעיקר העריכו את ההורים על הניצול המקסימלי של שירותי הצלמת המקצועית גם כבייביסיטר.

מתי העייפות הזאת תעבור?

לא באנו לבאס חלילה, אבל חוסר של הורים טריים בשעות שינה לא מסתיים לאחר השנה הראשונה כמו שנוטים לחשוב - לפחות לא עבור האימהות. מחקר שנערך ב-2019 מצא שהעייפות עשויה להיות חלק בלתי נפרד מחוויית ההורות במשך שש השנים הראשונות לחייהם של הילדים.

חוקרים מאוניברסיטת וורוויק בבריטניה שאלו 2,541 נשים ו-2,119 גברים שהפכו להורים בין השנים 2008 ל-2015 על דפוסי השינה שלהם. הם מצאו שבשלושת החודשים הראשונים לחייו של התינוק נשים איבדו בממוצע 62 דקות של שינה בלילה בהשוואה לתקופת ההריון, ואילו הגברים איבדו רק 13 דקות בממוצע באותה התקופה. הנקה הפחיתה 14 דקות נוספות משנתן של האימהות.

החוקרים מצאו שנשים נוטות לישון פחות מבני הזוג שלהן בגלל הצורך לדאוג לילדים. לאחר לידה ראשונה, אימהות מפסידות 22 דקות בממוצע של שינה בלילה, אפילו כשהילד גדל והוא כבר לומד בבית הספר. אבות מפסידים רק 14 דקות בלילה בממוצע. העייפות ממשיכה ללוות את ההורים גם לאחר שהילד התבגר, במהלך ארבע עד שש השנים הראשונות לחייו של הילד הראשון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully