7 דברים פשוטים שיעלו לכם את האנרגיה, ומהר

אם אתם סומכים על כוס הקפה שתעיר אתכם בבוקר, אתם ככל הנראה משלים את עצמכם. אספנו עבורכם כמה הרגלים קטנים שיכולים לנצח את תשישות החורף ולהעלות לכם את האנרגיה במהלך יום העבודה

מערכת וואלה! בריאות
מערכת "אסור לפספס"

בווידאו: 5 עובדות על קפה שלא הכרתם

יש לנו חדשות בשבילכם - אתם לא היחידים שמרגישים מרוקנים מאנרגיה ותשושים ברגע זה. אנחנו יכולים להאשים את החורף שמביא עימו מיעוט שעות אור וטמפרטורות נמוכות, אבל האמת היא שככה זה בחיים המודרנים. רובנו פשוט חסרי אנרגיה במהלך חלקים מסויימים של היום.

ואם אתם מאלה ששותים חמש כוסות קפה כדי להתעורר, נספר לכם כבר עכשיו שאתם עושים טעות (פרטים בהמשך) ויש כמה דברים מאוד פשוטים אחרים שאתם יכולים לעשות. הנה כמה מהם:

עוד בוואלה! NEWS

אני רק שאלה: מה מכילים משקאות אנרגיה והאם הם מסוכנים?

לכתבה המלאה

צאו להליכה קצרה
כשהעייפות משתלטת, כל מה שרוצים לעשות הוא לרבוץ על הספה. אבל כדאי לכם להתגבר על האינסטינקט הזה ולצאת לריצה או הליכה קלה. וממש אין צורך להגזים: מספר ניסויים שביצע ד"ר רוברט ת'אייר מאוניברסיטת קליפורניה העלו שגם מעט הוא הרבה.

מתברר שאנשים שיצאו להפסקות הליכה של 10 דקות בלבד במהלך היום דיווחו על שיפור דרמטי ברמות האנרגיה שלהם ובמצב הרוח ואלה נותרו גבוהות במשך שעתיים רצופות. אם אתם רוצים אפילו יותר אנרגיה כדאי שתרדו ותעלו במדרגות. מחקר שפורסם בכתב העת "פיזיולוגיה והתנהגות" מצא כי שימוש במדרגות סיפק אנרגיה רבה יותר מאשר קפאין במינון נמוך אצל נשים צעירות שסבלו מחוסר שינה.

שתו כוס מים
לפעמים עייפות היא פשוט תוצאה של התייבשות קלה וכל מה שצריך לעשות בכדי להתגבר עליה הוא לשתות כוס מים. אם הגוף שלנו מיובש הוא לא יכול להשיג ביעילות חומרים מזינים לרקמות או לשטוף רעלים בגוף - מה שגורם לעייפות. כוס מים אחת יכולה לגרום לעליה באנרגיות בדקות ספורות.

חופן כזה ביום ואתם מסודרים. אגוזים (צילום: shutterstock)

שלבו פחמימות עם חלבונים
נסו לחפש ביס המשלב חלבון עם פחמימות מורכבות, כמו ביצה קשה עם טוסט מקמח מלא, גבינה עם אגוזים, או אפילו תפוח עם חמאת בוטנים. פחמימות מורכבות מתעכלות לאט יותר, אבל עדיין נותנות סוכר לגוף שמעלה את האנרגיה. החלבונים הם אלה ששומרים על רמות הסוכר גבוהות לאורך זמן.

תוסיפו סיבים תזונתיים לתפריט
אנרגיה נמוכה היא רק אחד הסימנים לכך שאינכם אוכלים מספיק סיבים תזונתיים. הסיבה לכך היא שהגוף מעכל סיבים תזונתיים לאט יותר - מה שיכול לספק אספקת אנרגיה לאורך זמן ולאורך היום. מאוד פשוט להוסיף סיבים לתפריט, ואפילו תוספת של חופן אגוזים, מעבר לדגנים מלאים והוספת פרי או ירק יכולים להעלות את צריכת המרכיב החשוב.

תפחיתו בצריכת הקפה
אתם אולי מוכנים להישבע שהקפה של הבוקר הוא זה שמעיר אתכם, ואולי הוא אכן עושה את זה, אבל זה רק לרגע קצר. אחרי שהשפעת הקפה פגה, אנחנו חשים ירידת עייפות דרסטית ולכן כדאי לחשוב שוב לפני שממהרים לגמוע כוס קפה נוספת. כדי להימנע מעליות ומורדות עדיף לשתות מינונים נמוכים יותר של קפה ולרווח את הכוסות לכל אורך היום.

כדאי לנסות לשתות דווקא פחות קפה. כוס קפה (צילום: shutterstock)

תנשמו
התאים שלכם זקוקים לחמצן בשביל אנרגיה, לכן אם תקפידו על הפסקה קטנה לטובת סשן נשימות עמוקות תחושו בשינוי מיד. שבו זקופים בכיסא ושאבו חמצן דרך האף. המתינו שלוש שניות ושאפו את האוויר החוצה. חזרו על הפעולה מספר פעמים ותתכוננו לנירוונה אמיתית. ככל שתתרגלו נשימות עמוקות, הגוף שלכם ירגיל עצמו לבצע אותן מבלי משים.

תאכלו בננה
חוקרים מאוניברסיטת צפון קרוליינה בחנו איך באמת משפיעה הבננה על תחושת הערנות. הממצאים, שפורסמו בכתב העת המדעי PLoS One, הראו כי הפרי האהוב הזה נחשב יעיל בשמירה על האנרגיה בקרב רוכבי אופניים מקצועיים, ביעילות דומה למשקאות האנרגיה שחלק מהספורטאים צורכים לפני האימון. זאת מכיוון שהבננה עשירה בסיבים, בוויטמין B6 ובאשלגן - מינרל חיוני המסייע בשמירה על נוזלי הגוף, תכונה שתורמת אף היא לשיפור הערנות לאורך היום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

בשליחת תגובה אני מסכים/הלתנאי שימוש
    לוגו - פיקוד העורףפיקוד העורף

    התרעות פיקוד העורף

      walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully