וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערה? אימהות צפויות לסבול מחוסר שינה בשש השנים הראשונות לחייו של הילד

כולם מדברים על השנה הראשונה לחיי התינוק שכרוכה בהתמודדות עם מחסור בשעות שינה ועייפות קיצונית להורים הטריים, אלא שמחקר חדש גילה שזה ממש לא נגמר שם ולא בטוח שאתם רוצים לגלות עד מתי זה נמשך

איור של הורים עם תינוק במיטה. ShutterStock
גם אחרי שהוא יעלה לכיתה א', אתם כנראה תישנו פחות. הורים ישנים במיטתם עם תינוק/ShutterStock

כל הורה חדש יודע לצפות ללילות רבים ללא שינה בגלל תינוק בוכה. החדשות הרעות הן שהעייפות עשויה להיות חלק בלתי נפרד מחוויית ההורות שנים רבות אחר כך. ליתר דיוק, במשך שש השנים הראשונות לחייו של הילד אפשר להיפרד לשלום משעות השינה.

חוקרים מאוניברסיטת וורוויק בבריטניה מצאו שנשים נוטות לישון פחות מבני הזוג שלהן בגלל הצורך לדאוג לילדים. לאחר לידה ראשונה, אימהות מפסידות 22 דקות בממוצע של שינה בלילה, אפילו כשהילד גדל והוא כבר לומד בבית הספר. אבות מפסידים רק 14 דקות בלילה בממוצע.

עוד בנושא:
ילדים שנשארים במיטת תינוק עד גיל 3 ישנים טוב יותר. גם ההורים שלהם
מחקר גילה כמה שנים בדיוק ילדים מורידים לכם מהחיים
ערה? אמהות שישנות עם התינוק ישנות פחות טוב

החוקרים שאלו 2,541 נשים ו -2,119 גברים שהפכו להורים בין השנים 2008 ל-2015 על דפוסי השינה שלהם. הם מצאו שבשלושת החודשים הראשונים לחייו של התינוק, נשים איבדו בממוצע 62 דקות של שינה בלילה בהשוואה לתקופת ההריון ואילו הגברים איבדו רק 13 דקות בממוצע באותה התקופה. הנקה הפחיתה 14 דקות נוספות משנתן של האימהות.

אמא מנסה להרדים תינוק. ShutterStock
"החברה עדיין מצפה מנשים להיות המטפלות העיקריות ולהקריב יותר קורבנות". אמא משכיבה תינוק לישון/ShutterStock

בנוסף, עלה שהעייפות ממשיכה ללוות את ההורים גם לאחר שהילד התבגר. במהלך ארבע עד שש השנים הראשונות לחייו של הילד הראשון, נשים הפסידו 41 דקות של שינה מדי לילה, בעוד שהגברים הקריבו 14 דקות. הורים רבים דיווחו שילדים בוגרים המשיכו להתעורר בלילות בשל סיוטים, או שהדאגות והחרדות שקשורות לחוויית ההורות הקשו עליהם להירדם.

ברוב המקרים, אימהות שהשתתפו במחקר, כולל נשים עובדות, היו אחראיות יותר לגידול הילדים ולנהל את משק הבית בהשוואה לאבות. "החברה עדיין מצפה מנשים להיות המטפלות העיקריות ולהקריב יותר קורבנות", נימקו החוקרים את הסיבות להבדלים הגדולים בשעות השינה. "כמובן שיש זוגות בהם המצב הפוך, אבל המציאות היא שהם עדיין במיעוט, וזה מסביר מדוע נשים מפסידות יותר שעות שינה".

"לא ציפינו לראות הורים שישנים פחות אפילו כשהילדים שלהם היו כבר בני שש", סיכם ד"ר סקארי למולה שהוביל את המחקר, "ילדים מהווים מקור לשמחה לרוב ההורים, אך הם יכולים גם לגרום לדאגות ומתח שמפריעים מאוד לישון בלילה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully