וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 מקומות שאסור לכם לשים בהם את הסמארטפון

נכנסים עם הסמארטפון לשירותים וישנים איתו בלילה? אתם מכורים. אבל זו לא הבעיה היחידה. לאילו מקומות ממש לא כדאי שתיקחו אתכם את הטלפון? הנה חמישה מהם

מהם הפריטים הכי מזוהמים בהם אנחנו משתמשים מדי יום?/מערכת "סיפור בדקה"

בווידאו: אלה הדברים הכי מזוהמים בבית שלכם

הם מלווים אתכם לכל מקום, וכשאנחנו אומרים לכל מקום, אנחנו גם מתכוונים לזה. הטלפונים החכמים הפכו כבר לאיבר בגוף שלנו, לכן זה לא מפתיע שאנשים נכנסים איתם לשירותים, למיטה, ולכל מקום בעצם. אבל מתי ההתמכרות הזאת יכולה להפוך לבעיה בריאותית אמיתית? הנה 5 מקומות שכדאי שתרחיקו את הטלפון שלכם מהם, לטובתכם ולטובתו.

בכיס

שמירת הטלפון בכיס נראית כמו הדבר הכי הגיוני לעשות, אבל האמת היא שהיא יכולה להביא יותר נזק מתועלת. אחרי שנים של ספקולציות ומחקרים לא אחידים, מחקר מקיף שנערך בישראל קבע שקרינה מטלפונים סלולריים מפחיתה את ריכוז הזרע לרמות לא תקינות.

החוקרים מהפקולטה לרפואה ע"ש רפפורט בטכניון ובמרכז הרפואי "כרמל" הראו כי גברים המדברים בטלפון הסלולרי במשך יותר משעה ביום מכפילים את הסיכון לפגיעה בריכוז הזרע שלהם. דיבור במכשיר בזמן שהוא מחובר למטען ונשיאתו בקרבת המפשעה גורמים נזק דומה.

עוד בוואלה!

5 הפריטים הכי מזוהמים שאתם נוגעים בהם מדי יום

לכתבה המלאה

במיטה

שינה עם הטלפון הנייד היא רעיון רע מכמה סיבות. ראשית, שמירת הטלפון מתחת לכרית עלולה לסכן אתכם ולגרום לשריפה, במיוחד אם הטלפון בטעינה או שהוא פגום. שנית, צריך לקחת בחשבון את הקרינה מהמכשירים שעלולה, על פי אגודת הסרטן האמריקאית, להוביל לגידולים במוח ולסרטן.

בנוסף, מחקר שנערך בשנת 2017 במכון השינה בבית החולים אסותא, בשיתוף עם אוניברסיטת חיפה, מצא כי האור שנפלט ממסכים של מכשירים דיגיטליים בשעות הלילה משבש את המחזורים של השעונים הביולוגיים האחראים בגופנו על ערות ושינה. המחקר, שהתבסס על מדגם מייצג של 300 ישראלים בני 18 ומעלה, הראה כי שימוש בטלפונים חכמים או מחשבים ניידים בשעות הערב והלילה פוגע באיכות השינה, וכתוצאה מכך פוגע בתחושת הערנות ביום שאחרי ומפריע ליכולות הקשב והריכוז.

בשירותים

למרות שהטלפונים הסלולריים הם ה"עיתונים החדשים", לא באמת כדאי לכם להכניס אותם לשירותים. פרט לסכנה הברורה של האפשרות שתפילו מכשיר שעולה מאות ואלפי שקלים לתוך האסלה, מדובר בהרגל שמהווה סכנה בריאותית. שירותים הם מקומות לא נקיים, במיוחד כשמדובר בשירותים ציבוריים שאתם לא יכולים לדעת מתי הפעם האחרונה שהם נוקו וכמה יסודי זה היה.

אישה יושבת בשירותים עם סמארטפון. ShutterStock
הטלפון החכם הוא העיתון החדש? אישה יושבת בשירותים עם הסמארטפון/ShutterStock

ד"ר קלי ריינולדס, מרצה לבריאות הסביבה שערך מחקר בנושא, מדגישה שחדרי שירותים מכוסים בחיידקים ופתוגנים שמקורם במעיים שלנו - רובם חיידקים צואתיים. לדברי ריינולדס "כשאתם מורידים את המים בשירותים, רסיסי מים המכילים חלקיקי שתן וצואה עפים לכל עבר ברדיוס של שני מטר בערך. טווח הרסס גדל ככל שמורידים את המים יותר פעמים, כך שבשירותים ציבוריים המים המטונפים נמצאים בכל מקום - ובמיוחד על מתקן נייר הטואלט, משום שהוא נמצא בסמיכות גבוהה לאסלה".

קרוב לפנים

אומנם האוזניות שכולם מסתובבים איתם ברחוב מרחיקות את הטלפונים מהפנים שלנו, אבל עדיין רבים מאיתנו מצמידים את המכשירים החכמים קרוב לאוזן ולעור הפנים, מה שעלול לגרום לא רק להעברת חיידקים לטלפון וממנו, אלא גם לזיהום העור. שילוב זה עלול להוביל לאקנה, גירוי בעור ואפילו לקמטים. ואת זה אתם ממש לא רוצים.

בחזייה

כמה מחקרים מראים כי שמירת הטלפון בחזייה יכולה להיות קשורה לסרטן שד בגלל הקרינה והרטט מהטלפון. עם זאת, אין מספיק ראיות לביסוס קשר מובהק בין השניים. מי שומר טלפונים בחזייה אתם שואלים? ובכן , בעיקר נשים שעושות ספורט. שמירת הטלפון בחזייה במהלך אימון היא רעיון רע במיוחד מפני שהחיידקים בטלפון, בשילוב הזיעה יכולים לגרום לגירויים בעור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully