וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבובה המוזרה הזו אמורה להכין ילדים ללידת אח. תנסו אותה?

דולה מברזיל החלה לתפור בובות בעבודת יד שמדמות לידה בדיוק יוצא דופן. כעת הבובות שלה, שכוללות תינוק שיוצא מהן, שילייה וחבל טבור, נמכרות במאות שקלים ברשת. טו מאצ' אינפורמיישן או הרעיון הכי טוב ששמעתם?

אח גדול ואחיו התינוק. ShutterStock
כולם רוצים שזה ייראה ככה, אבל זה לא תמיד המצב. ילד ואחיו התינוק/ShutterStock

להכין ילדים ללידת אח קטן זה לא דבר פשוט. כתבנו כאן לא פעם על ההכנה הרגשית שצריכים ילדים בגילאים שונים לפני שהם הופכים לאחים, וגם כשעושים הכל מושלם - זו לא חוויה קלה. את ההבנה הזו, שמכיר כל מי שילדה יותר מילד אחד, לקחה דולה אחת מברזיל למיזם עסקי מפתיע במיוחד: הכנת בובות להכנת ילדים ללידה.

מיליה סימיילי עבדה במשך שנים כאחות קהילתית בברזיל, וטיפלה במשפחות רבות שהתמודדו עם הרחבת המשפחה. כאשר החליטה להפוך לדולה, בחרה שלא לעזוב את התמיכה במשפחות, אבל הפעם, במקום לטפל בהם במשרדי המרפאה, היא רכשה מכונת תפירה והחלה לתפור בובות ייחודיות שיעזרו לילדים להכיר טוב יותר את תהליך הלידה.

בובת הכנה ללידה לילדים. ETSY, אתר רשמי
חבילת לידה, הגרסה לגיל הרך. בובת הכנה ללידה לילדים/אתר רשמי, ETSY

את העבודה על הבובות היא החלה ב-2013, לאחר שעברה להתגורר באוסטרליה, אז פשוט העניקה אותן לנשים הרות שליוותה. מאז, הבובות בעבודת יד האלה הפכו ללהיט, והיום היא מוכרת אותן ב-Etsy, ב-130-296 דולרים לבובה ולאביזרים הנלווים לה.

עכשיו אתם בטח תוהים למה שמישהו ישלם כל כך הרבה כסף לבובת בד, וזו אכן שאלה טובה. והנה התשובה: הבובות של סימיילי מורכבות מאוד, והמטרה שלהן היא להסביר לילדים כיצד ילדים מגיעים לעולם - את כל תהליך הלידה, ההנקה והנשיאה של תינוק. כך, ניתן לבחור בובה שמתאימה ללידה וגינאלית, שמראה כיצד התינוק יוצא מגוף האם (כן, זה כולל חבל טבור ושילייה), נצמד לשד ויונק, וכיצד האם נושאת אותו אחר כך במנשא. יש גם בובות ייעודיות לניתוחים קיסריים, ואפילו בובות ללידות VBAC (לידה רגילה לאחר ניתוח קיסרי), למקרה שתרצו להשאיר את האופציות פתוחות.

ככה זה עובד:

"בזמן משחק ילדיכם יוכלו לעזור לבובת האמא ללדת, וגינאלית או בניתוח קיסרי, לעזור בהנקה ולחקור בזהירות את השילייה וחבל הטבור", כתוב בחנות של סימיילי ב-Etsy, "זהו גם כלי מדהים לדולות ומיילדות המעוניינות להראות את פלא הלידה לילדים, להורים ולכל המשפחה באמצעות בובה מקסימה".

הבובות, כך לפי האתר הרשמי, מומלצות לילדים מגיל שלוש שכן הם מכילות לא מעט חלקים קטנים. כך לדוגמה, בבובה שעולה 296 דולרים תקבלו: בובת אמא, תינוק, שליה וחבל טבור, חולצה ארוכת שרוולים, מכנסי הריון, סנדלים, גומיה לשיער (בשביל הלידה!), מנשא בד, תחתונים, חיתול בד (טטרה) וחיתול.

כאמור, סימיילי הכינה את הבובות בתחילה כדי שישמשו אותה ככלי עבודה עם המשפחות אותן ליוותה בדרך ללידה. אבל משם זה התגלגל במהירות. "שיתפתי את זה בקבוצה בפייסבוק בשם Birth Workers, ותוך שעתיים התחלתי לקבל הזמנות לעוד בובות", היא סיפרה בראיון לאתר CafeMom, "התרגשתי, מכיוון שזה אמר שהתקדמתי בכיוון הנכון".

בשנים שלאחר מכן, היא הצליחה לחבור לארגונים שונים התומכים ביוזמות של נשים שרוצות להקים עסקים קטנים, והתפוצה של הבובות גדלה. "המשוב שאני מקבל ממשפחות מדהים. הם אומרים שהילדים שלהם אוהבים את זה", היא מספרת, "מדי פעם אני מקבל תמונות של ילדים שמשחקים עם היצירות שלי ומשפחות חוזרות להזמין בובות נוספות כדי להעניק כמתנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully