וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למי יש סיכוי גבוה יותר להיות מנכ"ל - לבכור, לסנדוויץ' או לבן הזקונים?

16.4.2018 / 7:25

למיקום שלכם במשפחה יש השפעה על האופי שלכם, אבל זה לא עוצר שם. הסדר שבו נולדתם ישפיע גם על העתיד שלכם ויקבע האם תהיו אסטרונאוטים, מדענים, מנכ"לים או כוכבי רוק

לשבור את הקרח. פורום פילם,
יום אחים שמח! הנה מחקר שאתם יכולים לריב עליו. אנה ואלזה מתוך הסרט "לשבור את הקרח"/פורום פילם

זה מספר שנים שחוקרים מוצאים ראיות מדעיות שתומכות בסברה שלסדר הילודה במשפחה ישנן השפעות על האישיות של כל אחד מאיתנו, כעת מחקר חדש בתחום זה מציע הרחבה נוספת של הסברה הזאת, וטוען שהיותכם בכורים, ילדי סנדוויץ' או ילדי זקונים משפיעה גם על בחירות הקריירה שלכם בהמשך החיים.

את המחקר הזמינה חברת דיסני לרגל יום האחים שחל ב-10 באפריל, ואשר חוגג בין היתר את אחוות האחיות אנה ואלזה - גיבורות הסרט "לשבור את הקרח" (פרוזן). אבל למרות הגוף הלא שגרתי שעומד מאחורי המחקר, הובילה אותו חוקרת לגיטימית, פסיכולוגית בשם אמה קני והיא מצאה ראיות משמעותיות שתומכות בתיאוריה.

עוד בנושא:
לילדים שניים יש סיכוי גדול יותר להיות עבריינים
סדר הלידה משפיע על הסיכון ליתר לחץ דם והשמנה
מקום בלב: לכל ההורים יש ילד מועדף?

מארק צוקרברג. GettyImages
תחרותי, גמיש ודיפלומטי? מארק צוקרברג, ילד סנדוויץ'/GettyImages

סטטיסטיקאים ניתחו במסגרת המחקר את נתוניהם של יותר מ-500 אנשים מהמצליחים ביותר בתחומם מבין 11 קבוצות קריירה שונות וזיהו בהם דפוסים בולטים. אחד הממצאים הברורים ביותר שעלו מהניתוח הסטטיסטי הוא שלילדי סנדוויץ' יש סיכוי גבוה ב-30 אחוזים ביחס לאחיהם להפוך למנכ"לים של חברה. החוקרים העלו השערה לפיה הצורך של ילדים אלה להלחם על תשומת לב גרמו להם לפתח תכונות אישיות כמו תחרותיות, גמישות ודיפלומטיות, שבבגרותם הפכו אותם מתאימים במיוחד לאייש תפקידים בכירים, שדורשים חשיבה טקטית ורמות גבוהות של ניהול.

רוצים דוגמאות? מארק צוקרברג, מייסד פייסבוק ומי שעומד בראשה וביל גייטס מייסד מייקרוסופט הם שניהם ילדי סנדוויץ'. עוד חדשות טובות לילדי הסנדוויץ' (שלרוב סובלים מתדמית המקופחים), הן שיש להם סיכוי גבוה ב-41 אחוזים להיות ספורטאים אולימפיים וגם סיכוייהם להפוך לפוליטיקאים גבוהים יותר משל אחיהם, אבל בהקשר הזה אנחנו כבר לא בטוחים אם מדובר בחדשות טובות. תחליטו אתם.

עוד באותו נושא

את מי ההורים מעדיפים יותר: בכורים או בני זקונים?

לכתבה המלאה

יותר מקרים טיפוסיים מיוצאי דופן

"ערכנו את המחקר לאורכו של החודש האחרון והוא מראה שסדר הילודה הוא גורם משמעותי בקביעת תפקידים תעסוקתיים בקרב אחים ואחיות. באופן כללי, ניתן לומר שיש הרבה יותר 'מקרים טיפוסיים' שמתאימים לקטגוריות הללו מאשר יוצאי דופן", אמרה הפסיכולוגית אמה קני.

החוקרים גילו עוד שאסטרונאוטים הם לרוב ילדים בכורים - ניל ארמסטרונג ובאז אולדרין הם דוגמאות טובות לכך, הם לא היו רק הראשונים לצעוד על הירח, כי אם גם הראשונים להיוולד (כל אחד במשפחתו הוא). לבכורים גם הסיכויים הגבוהים ביותר להפוך למדענים או מהנדסים. הפיזיקאי סטיבן הוקינג וטים ברנרס לי (מממציאי האינטרנט) הם דוגמאות לכך. אם קריירה בחלל או במדע היא פחות הקטע שלכם, תתנחמו באורות הבמה - לבכורים יש גם סיכוי גבוה יותר להפוך לכוכבי רוק או טלוויזיה.

ניל ארמסטרונג ואפולו 11 נוחתים על הירח, 1969. AP
בכור קלאסי. ניל ארמסטרונג על הירח ב-1969/AP

ומה באשר לילדי הזקונים? להם יש סיכוי גבוה לעסוק במוזיקה קלאסית, הודות ל"היותם רגישים ואידיאליסטים", לדברי החוקרים, בדומה לוולפגנג אמדאוס מוצארט ויוהאן סבסטיאן באך - שניים מהמלחינים הבולטים ביותר של המוזיקה הקלאסית וילדי זקונים בעצמם.

ומה קורה אם אתם ילדים יחידים ואין לכם אחים? החוקרים גילו שלילדים אלה יש נטיה מוגברת לעסוק באמנות, בשל "פרפקציוניזם ותכונות אישיות בוגרות", לדבריהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully