וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוהדים שרופים של קבוצת כדורגל? זה יכול לסכן אתכם

זה ללא ספק אחד המשחקים שאוהדי ברזיל לא ישכחו לעולם - המשחק מול גרמניה במונדיאל 2014 בו הם חוו הפסד צורם של 7-1. חוקרים שבחנו מה עבר על האוהדים באותם ימים מצאו כי רמות הלחץ שלהם היו ממש מסכנות חיים

אוהדי נבחרת ברזיל אחרי התבוסה 7:1 בחצי גמר המונדיאל/עריכת וידאו: גיא טלר

בוידאו: כך נראו אוהדי ברזיל בזמן התבוסה מול גרמניה במונדיאל 2014

אוהדי כדורגל שרופים חווים רמות כה גבוהות של לחץ גופני תוך כדי צפייה בקבוצה שלהם, שהם עלולים להעמיד את עצמם בסיכון להתקף לב, כך על פי מחקר שנערך באוניברסיטת אוקספורד היוקרתית.

המחקר שהשתמש ברוק של חלק מאוהדי ברזיל במהלך ההפסד ההיסטורי שלהם לגרמניה במונדיאל 2014 מצא כי רמות ההורמון קורטיזול (הורמון הלחץ) עלו משמעותית במהלך התבוסה הביתית 7-1 בחצי הגמר. העלייה הזו עלולה להיות מסוכנת ולהגביר את לחץ הדם והמאמץ על הלב. החוקרים לא מצאו שום הבדל ברמות הלחץ בין גברים ונשים במהלך המשחק, למרות תפיסות מקדימות שגברים קשורים יותר לקבוצות הכדורגל שלהם.

ד"ר מרתה ניוסון, אחת מעורכות המחקר, אמרה לאתר ה-BBC כי "אוהדים שהרגישו כי הם אחד עם הקבוצה שלהם, חוו את תגובת הלחץ הפיזיולוגית הגדולה ביותר בעת צפייה במשחק. מעריצים שמעודדים זמנית קבוצה גם חווים לחץ, אבל לא כל כך קיצוני".

עוד בוואלה!

האם סטרס באמת יכול לגרום למחלות?

לכתבה המלאה

רמות גבוהות של קורטיזול ממושכות יכולות להצר כלי דם, להעלות לחץ דם ופוגעים בלב מוחלש כבר. רמות קורטיזול שעולות יכולות גם לתת לאנשים תחושה של אבדון מתקרב, שחייהם בסכנה או שהם נמצאים תחת מתקפה. מחקרים קודמים הראו עלייה בהתקפי לב בקרב האוהדים בימי משחק חשובים.

אוהד נבחרת ברזיל. AP
אוהד ברזיאלי לאחר התבוסה לגרמניה במונדיאל 2014/AP

במחקרם, עקבו החוקרים מאוניברסיטת אוקספורד אחר רמות הקורטיזול ברוק של 40 אוהדים לפני, במהלך ואחרי שלושה משחקי גביע העולם. רמות המתח הגבוהות ביותר נרשמו בחצי הגמר. "זה היה משחק מותח - כל כך הרבה אנשים התפרקו מבכי", אמרה ד"ר ניוסון. אבל האוהדים השתמשו באסטרטגיות התמודדות כמו הומור וחיבוקים כדי להפחית את הלחץ שלהם, והורידו אותו לפני שריקת הסיום.

ד"ר ניוסון הציעה כי אצטדיונים צריכים לעמעם את האורות ולנגן מוזיקה מרגיעה אחרי משחקים. לדבריה, גם למועדוני הכדורגל יכול להיות תפקיד בשמירה על בריאות האוהדים. "מועדוני כדורגל יכולים להציע סריקות לב או אמצעי בריאות אחרים למעריצים השרופים הכי מחויבים שלהם הנמצאים בסיכון הגדול ביותר לחוות לחץ מוגבר במהלך המשחק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully