וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כסף קונה הכל? אנשים עשירים חיים כעשור יותר מרובנו

מחקר שבדק נתונים מאנגליה וארה"ב מצא כי אנשים עשירים חיים גם בעשורים המאוחרים שלהם באופן בריא יותר וללא מוגבלויות, מאשר אנשים עניים

קנה טנקה מיפן חגגה יום הולדת 117, וממשיכה להחזיק בשיא גינס על היותה האישה הכי מבוגרת בעולם/צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

בווידאו: האישה הזקנה בעולם חוגגת 117

כסף אולי לא יכול לקנות הכל, אבל הוא יכול לעשות הבדל גדול בכל הקשור לבריאות שלכם. מחקר חדש שפורסם בכתב העת Gerontology מצא שאנשים עשירים בארצות הברית וגם באנגליה חיים תשע שנים יותר - כמעט עשור שלם - מאנשים שנאבקים כלכלית.

במחקר, החוקרים בדקו נתונים ממחקרים שנערכו על כ-25 אלף בני ובנות 50 ומעלה בארה"ב ובאנגליה ועקבו אחריהם במשך 10 שנים. החוקרים התמקדו לא רק באנשים שחיו זמן רב יותר, אלא באלה ששמרו על איכות חיים טובה בעשורים המאוחרים יותר לחייהם.

"לעתים קרובות אנו מדברים על כמה שנים אנו יכולים לצפות לחיות ובאיזה גיל אנשים ימותו, אך חשבנו שהדבר באמת חשוב הוא כמה שנות חיים נוספות אנו מרוויחים בבריאות טובה", כתבה המחבר הראשית של המחקר, פרופסור פאולה זנינוטו, אפידמיולוגית באוניברסיטת קולג' בלונדון. הכוונה בבריאות טובה לדבריה היא שאנשים יוכלו לתפקד ולעשות את הדברים שהם אוהבים ללא מוגבלות.

עוד בוואלה!

10 הרגלים בריאים של אנשים שלא חולים כמעט אף פעם

לכתבה המלאה

המחקר מצא כי באופן לא מפתיע הגורם הסוציו-אקונומי היה הגדול ביותר שהשפיע על אם אנשים חיו חיים בריאים יותר וארוכים יותר, והוא נגע לחיי רווחה ועושר. על פי ההודעה לעיתונות של אוניברסיטת קולג' בלונדון, "בגיל 50 הגברים העשירים באנגליה ובארה"ב חיו כ-31 שנים בריאות נוספות, בהשוואה לסביבות 22-23 שנים עבור אלה בקבוצות הסוציו אקונומיות הנמוכות ביותר. נשים מהקבוצות העשירות ביותר מארה"ב ואנגליה חיו בסביבות 33 שנים בריאות נוספות לעומת 24.6 ו-24 שנים מהקבוצות העניות ביותר באנגליה ובארה"ב בהתאמה".

ביל גייטס צופה במשחק בין רוג'ר פדרר לבין הוברט הורקאץ' בטורנרי אינדיאן וולס. AP
"לא הופתענו". ביל גייטס צופה במשחק טניס/AP

החוקרים בדקו גם את רמות ההשכלה ומצאו כי לאנשים בעלי השכלה גבוהה היו יותר שנים ללא מוגבלות בהשוואה לאלו שהיו פחות משכילים. אך ההבדל היה קטן יותר בין שתי הקבוצות הללו, והוכיח כי עושר (או היעדרו) השפיע יותר בכל הנוגע למספר השנים הפונקציונאליות והבריאות בגיל מבוגר.

"לא הופתענו", כתבה זנינוטו, "למעשה, הסיבה להתבוננות בעושר ולא בהכנסה היא שאנו יודעים עד כמה חשוב המצב הסוציו-אקונומי. מדד זה של עושר מבוסס על דיור, חיסכון, השקעות - דבר שלוקח זמן רב לצבור". זאנינוטו אמרה כי המחקר מדגיש את אי השוויון העצום בעושר בשתי המדינות - ארה"ב ואנגליה - והיא מקווה שזה ישפיע על קובעי המדיניות.

  • עוד באותו נושא:
  • זקנה
  • עושר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully